Liczba postów: 15
Liczba wątków: 2
Dołączył: Feb 2014
Reputacja:
0
Witam,
Mam problem z odpalaniem moje sharana. Jak juz odpale to na poczatku silnik kuleje tak jakby nie wszystkie"gary" łapaly i kopci przy tym. Sprawdzalem swiece ale sa ok. Przyjrzalem sie wezykowi paliwa i zauwazylem pecherzyki powietrza. probowalem odpowietrzyc, odkrecilem przy filtrze paliwa kurek ktory temu sluzy ale niestety nie pomoglo. co moze byc przyczyna tej usterki? cos trzeba wymienic czy wystarzy kilka razy powalczyc z odpowietrzeniem? zaznacze ze raz zlapala mnie rezerwa;/ silnik 1.9tdi 110km 98r
z gory dziekuje za pomoc
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
odkrecajac cokolwiek przy filtrze to tylko jeszcze bardziej zapowietrzyles. W tym silniku nie masz żadnej pompki podajacej wiec zaciaga sobie paliwo poprostu pompa wtryskowa. Teraz jesli powietrza jest w ukladzie duzo to takim chechłaniem tylko mozesz usmiercić pompe wtryskową. JElsi masz na filtrze jakis odpowietrznik w postaci takiej srubki to masz tam zalac do pelna ropa tym otworkiem i wtedy probowac odpalic. Najlepiej jakbys z kanisterka np 5 litrowego doprowadzil paliwo do pompy a powrotem juz uklad zostanie zalany. Wtedy tez gaszisz motor i szybciutko przpeinasz waz z tego kanisterka do króćca na filtrze. Oczewiscie do sprawdzenia lub najleiej odrazu do wymiany oringi na tym trójniku nieszczesnym jak podaje Andrzej.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 15
Liczba wątków: 2
Dołączył: Feb 2014
Reputacja:
0
dzieki, ale to cos co odkrecilem na filtrze paliwa jest od spodu. ciezko bedzie to zalac paliwem
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
To do spuszczania wody z filtra
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 15
Liczba wątków: 2
Dołączył: Feb 2014
Reputacja:
0
rozumiem, sorry ale jestem zielony z mechaniki...
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
niektore zamienniki maja tak srubke od gory to nia sie da wlac troszke ropy jakims wezykiem z lejkiem itp. Normalnei w seriwsie mielismy taka pompke co to zaciagala sobie wiec nic nie trzbe abylo robic poza wpieciem w uklad paliwowy za filtr paliwa i poczekac chwilke i juz bylo gotowe. w domowych warunkach trzeba sobie jakos inaczej radzic poprostu. Wazne by uklad byl zalany na fulla to wtedy mozna sobie probowac korbowac i powinien odpalic. W ekstremanych warunkach co robilem w kilku oplach to wole poprostu zapodac z butelki paliwo to wtedy na 100% wiec ze pompa dostaje paliwo bo widze w wezyku co sie dzieje.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
19-07-2015, 10:44
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-07-2015, 10:45 przez mamwi.)
Wiesz co jeszcze sprawdź? Trójnik, od którego zasilany jest dogrzewacz. On jest po progiem prawych tylnych drzwi. U mnie też były bąbelki powietrza w przewodzie i nie mogłem znaleźć nieszczelności. Jak dotknąłem trójnika (całkiem przez przypadek) to króciec do piecyka został mi w ręku i zostałem obsikany paliwem. Po założeniu nowego problem zniknął. Oryginalny króciec jest stalowy, więc czas i woda robi swoje.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Liczba postów: 655
Liczba wątków: 13
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
1
Ogólnie cały układ paliwowy do przejrzenia. Wężyki przelewowe,krocce zakrecane na klucz płaski itp. Najlepiej zalać filtr paliwowy podłączyć i musi zaglądać. Filtr pewnie jest zamknięty to by trzeba założyć wężyk przezroczysty i pociągnąć ustami,tylko żeby sie ńie napić. :S założyć go miedzy filtrem a pompa wtryskowa i działać. Troche partyzantka ale sprawdzone.
Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej. Mam rowniez Seata Alhambre AFN.