Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
Hmm, temat z grubsza skomplikowany...
Kolektor w tym silniku ma jeszcze taką klapę sterowaną podciśnieniowo. Klapa otwiera swego rodzaju komorę rezonansową - podobno polepsza to spalanie... Podobno.
Ta klapa jest na "zakręcie" kolektora. Wkrętki powinieneś robić za klapą... Niestety aby to zrobić porządnie musisz zdjąć kolektor a aby zdjąć kolektor musisz zdjąć chłodnice... No taka zabawa :-( a i tak miejsca wiele mieć nie będziesz.
Jak już się wwiercisz to faktycznie, można założyć rurki, które doprowadzą gaz w okolice zaworu. Trudno tu mowić o naturalności 1 takie rozwiązanie i tyle.
Ja mam, jakby to rzec, totalne uproszczenie gazownika. Wkrętki nawiercone przed klapą, bo tak było gazownikowi wygodnie. Spece z LPG- forum za głowę się by złapali ale powiem tak - działa i to całkiem normalnie :-)
Wybór będzie należeć do ciebie.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
Jakbym miał zdjęty kolektor to bym się pokusił o zamontowanie rurek.
W necie na temat samego silnika mało znajdziesz a jeszcze LPG do niego to już zupełna "pustynia". W Polsce, gdzie instalacje LPG się dobrze zadomowiły i jest sporo speców w tym temacie, VR6 jest tematem niszowym bo nikt tego u nas masowo nie sprowadzał.
Zrób rurki. Tylko zrób to solidnie bo jak przyjdzie robić poprawki to chyba padniesz wyjmując w razie czego kolejny raz kolektor. Skoro u mnie to działa, mimo błędów w montażu i nie jest źle to każdy pomysł zgodnie ze sztuką będzie na plus.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
Chętnie zobaczę, bo sam nosiłem się z zamiarem poprawy mojej instalacji ale skoro działa całkiem nieźle to jakoś nie miałem motywacji.
U mnie jest sterownik OMVL Dream, reduktor ACR01, wtryski RegFast. No i właśnie wkrętki w kolektor wstawione ponad klapą...
Muszę się trochę pobawić z regulacją bo przy dużym obciążeniu i wysokim biegu zaczyna się coś psuć bo pojawiają się wypadające zapłony więc musi albo przelewać albo niedolewać. Z tym, że są to sytuacje bardzo sporadyczne bo musi być szósty bieg i jazda pod na tyle stromą górę, że nie da się już utrzymać stałej prędkości na pełnym gazie.
Udało ci się odkręcić kolektor bez rozbierania pasa przedniego?
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Liczba postów: 1
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jun 2015
Reputacja:
0
Właśnie dlaczego nie miedziane? Konsultowałeś się z jakimś specjalistą, czy sam to wykombinowałeś, bo osobiście nie podjąłbym się takiego montażu.
Liczba postów: 862
Liczba wątków: 78
Dołączył: May 2013
Reputacja:
4
Jako przedłużki wkrętek w kolektor często stosują rurki z tworzywa sztucznego. Oczywiście na tyle często na ile w ogóle ktoś w takie wynalazki się bawi.
Widziałem i plastiki i miedź - powiem szczerze, że chyba wolałbym plastiki, są lżejsze.
Tak, też sobie pomyślałem, że jakby taka rurka miedziana miałaby w kolektorze odpaść... to może zrobić sporo bałaganu.
Dzyrek, udało ci się odkręcić kolektor bez rozbierania przodu (chłodnice itp)?
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.