Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nawiew tylny/brak ogrzewania z tyłu
Szukaj tematu „Nawiew tylny” w dziale Klimatyzacja wszystko jest dokładnie opisane
Odpowiedz




Witam.

Już połączyłem i ostrzegłem Wink.

Pozdrawiam
Odpowiedz
(28-10-2017, 22:17)lukdom napisał(a): [...] Niebawem napiszę jak sprawę rozwiązuje ASO ;-)
ASO oczywiście wymienia cały zawór N317. Od wejścia do wyjazdu 2,5 godz.!!! Podobno wymiana całego zaworu jest uciążliwa bo przeszkadzają jakieś rurki. Ostatecznie wszystkie kratki grzeją.
UWAGA:
Climatronik w trybie AUTO utrzymuje zawór 2. wymiennika ciepła - N317- zamknięty do momentu osiągnięcia przez płyn chłodniczy temperatury około 70°C. Przy temperaturze 70°C i wyższej zawór otwiera się umożliwiając przepływ płynu chłodniczego. Usterka zaworu nie daje się diagnozować.
W załączeniu instrukcja wymiany.


Załączone pliki
.pdf   N317.pdf (Rozmiar: 449 KB / Pobrań: 545)
Odpowiedz
Witam

Wymiana samej ośki to takie ułatwienie i do zrobienia 5 razy szybciej niż całego zaworu.

i oczywiście do zdiagnozowania bo my już potrafimy, błędów tylko brak w sterowniku.

Pozdrawiam
Odpowiedz
(16-11-2017, 16:18)lukdom napisał(a): W załączeniu instrukcja wymiany.

A ErWin'a to ci tak sami z siebie dali w ASO ? Czy masz tam dostęp ?



Odpowiedz
(17-11-2017, 10:34)Maciej_F napisał(a): A ErWin'a to ci tak sami z siebie dali w ASO ? Czy masz tam dostęp ?
Zarejestrowałem się na https://erwin.seat.com Wykupiłem dostęp na godzinę (7 EUR netto). Ściągnąłem wszystkie dostępne instrukcje napraw do Alhambry w formacie PDF (spis w załączeniu). Dlatego wiem czego mogę wymagać od mechaników w ASO - auto na gwarancji. Poruszanie się po stronie nie jest intuicyjne, więc pokręć się trochę zanim wykupisz dostęp.


Załączone pliki Miniatury
   
Odpowiedz




Jakby ktoś chciał naprawić zawór tańszym kosztem niż zakup nowego (około 180 euro), jest rozwiązanie. Ktoś w końcu pomyślał i robi te "dinksy" na maszynie cnc z aluminium. Ja już zamówiłem, koszt 44 euro. Czekam na paczkę i biorę się za wymianę.

[Obrazek: XBtEza6.png]

Link do strony ebay:
Zestaw naprawczy zaworu N317
Odpowiedz
(21-02-2018, 00:14)szczyku napisał(a): Jakby ktoś chciał naprawić zawór tańszym kosztem niż zakup nowego ....
Pomysł dobry tylko nie na nasze realia , za 100 -150 zł u nas się kupi używkę . Fakt nie ma dożywotniej ośki ale po lekkim podpiłowaniu ( pisałem w manualu ) nie ma już oporów w położeniach krańcowych . Jakby ktoś w Polsce chciałby się zabawić na CNC w rozsądniejszych cenach to i bym naprawił stary zawór .
Odpowiedz
(21-02-2018, 10:13)Maciej_F napisał(a): Pomysł dobry tylko nie na nasze realia , za 100 -150 zł u nas się kupi używkę . Fakt nie ma dożywotniej ośki

Wychodzi jakieś 180zł, a w uzywce nigdy nie wiadomo co trafisz, to po pierwsze. Przelicz koszty wysyłki, bo nie wiesz za którym razem trafisz na sprawny Dodgy Masz pewność dożywotniego działania, to po drugie. A temat jest poruszany już po pęknięciu, to po trzecie. Nikt nie szuka informacji, co może się zepsuć i jak temu zapobiec. Wiadomo że u nas jakby ktoś robił mogło by być tańsze, tam robotogodzina specjalisty to około 100 euro. Dodgy
Odpowiedz
Jakby ta możliwość by się pojawiła już wtedy jak rozkminialiśmy problem to większość może i by poszła w ten ''drogi dinks'' ale wtedy alternatywą był tylko używany zaworek lub ASO . Należało wtedy poprosić sprzedawcę o otwarcie klapki i sprawdzenie ośki . A tak nam pozostawały rozbebeszone zawory bez ośki . Jak padnie drugi raz ( tfuAngry) to będziem jak na początku :
Używka za ok stówę czy wieczna ośka za ok 180 zł czy ASO za 500+.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  tylny panel klimatyzacji stiko 24 7,515 05-12-2023, 19:18
Ostatni post: jesion0102

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości