Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Spawarki - MIG
#1
dzięki koledzy,
smoku firmę spaw znam bardzo dobrze, kupiłem u nich swój pierwszy półautomat sherman dual mig 200 eh bestia na 230 pospawała sporo aut i maszyn w gospodarstwie, po roku padła elektronika ale udało się podpasować od bestera i kolejne 2 latka śmigała, w zesżłym roku nabyłem w castoramie bestera 1801 za 1400zł i muszę przyznać, że różnica w spawaniu jest znaczna (oczywiście na korzyść bestera Smile ) no i części oraz serwis ogólno dostępny.


[...... wycięto smok_wawelski - tu była propozycja utworzenia działu w którym obecnie są te posty ........ ]
Odpowiedz




#2
takiego sheramana mam wlasnie juz dwa lata gdzies. Co sie juz mi w nim psulo ale to takie drobnice. Musze jedynie mu przznac ze jest dosc mocny jesli chodzi o proad spawania. Niby 200 a na obudowie ma chyba 190 czy 195 napisane ale wali bardzo dobrze. blache do 1 cm przepali. Nieszczelnosci na wezyku to standard, raczka z zaworem to juz wymieniona ale i tak robilem ja chyba ze 6 razy. CO do elektryki nie narzekam. Wstawie tylo elektrozawor do puszczania gazu a sam kabel zmienie na ten bez zaworowy i przede wszystkim dluzszy. Na takie spawania dorazne to mi styka. Zmien sobie drut na 1.0 mm z 0.8 jesli jeszcze takowym spawasz.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#3
u mnie rączkę wymieniałem 2 razy, później przewód od gazu, raz silniczek od posuwu drutu i na końcu całą płytę elektroniki na podzespoły bestera,
na końcu poszedł na alledrogo jeszcze za 500zł i kupiłem bestera,
P.S. spawam drutem 0,8

bester na razie ponad rok i bez zarzutu, śmiga jak ta lala i na siłeę i na 230V,
Odpowiedz
#4
no nie na sile w zasadzi ena dwie fazy. Nieco stabilniej jest. Ja mam tego tez na 230 V a nie na dwie fazy. Wolalem tego bo ja nie spawal ani duzo ani grubych elementów.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#5
Witam, w nawiązaniu do powyższych postów poniżej wrzucam krótki opis techniczny sprawdzonych przez nas osobiście sprzętów (może komuś to pomoże w wyborze)
Sherman dualmig 200:
[Obrazek: 85245f90ed3ffc52m.png]

Bester 1801:
[Obrazek: eb6f689c49c912bcm.png]

Shermana można kupić już za 900zł bez problemu, bestera za 1400 jak się trafi promocje w Castoramie.

Odnośnie zakupu w castoramie to na niektórych forach piszą, żeby tam besterów nie kupować bo to są odchudzone modele w sklepie taki sam kosztuje ponad 2 tyś i ma cały transformator w miedzi, a te w castoramie mają jedno uzwojenie w miedzi a drugie alu i niby to szajs jest.
w zasadzie nawet tego nie sprawdzałem u siebie, ale sprzęt chodzi wzorowo. Do tego przed zakupem popytałem trochę znajomych blacharzy i u nich też pracują castoramowe bestery i nie mają z nimi żadnych problemów, a u niektórych pracują już po 5 lat na okrągło
Odpowiedz
#6
Ja mam bestera MP1500 kupiony jakieś 10lat temu w castoramie albo innym hipermarkecie.
Niestety jest na 230V i czasem przydałoby się więcej prądu szczególnie gdy dostęp jest kiepski i trzeba więcej drutu z dyszy wypuścić. Ponadto, przy 230V jest bardzo czuły na jakość zasilania. Potrzebowałem kiedyś pospawać coś u znajomego - miał fatalną instalację jeszcze aluminiową i była masakra. Na 100m przedłużacz na budowie też ledwo ciągnął.

Poza tym jakość wykonania bardzo dobra. Uzwojenie w pełni miedziane (myślę, że te mity o specjalnych seriach dla hipermarketów robią handlarze, którzy mają większe marże). Nic się nie zepsuło, choć specjalnie wiele nie spawam.

Teraz bym kupił coś innego, bardziej uniwersalnego tak aby można było z tego TIG zrobić. Coś na inwerterze, bo jednak te transformatory mało mobilne są.
--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Odpowiedz




#7
Też się zastanawiałem nad inwertorem:
dokładnie nad tym:
http://allegro.pl/polautomat-magnum-auto...88962.html
ale przy samochodówce większości funkcji bym nie używał, a do tego w inwertorach jest delikatna elektronika, stanęło na sprawdzonym transformatorze.
Odpowiedz
#8
Czy sa przepisy ktore mowia ze karoserie aut powinno spawac sie tylko metoda MAG?
Odpowiedz
#9
nie jestem wyuczonym blacharzem, więc nie przytoczę przepisów, ale wg mnie metoda spawania zależy od materiału z jakiego wykonana jest karoseria, w obecnych czasach to już nie tylko stal, ale również np aluminium. Ten temat chyba regulują jakieś zagadnienia z zakresu materiałoznawstwa.
Odpowiedz
#10
Podobnie jak szparag86 nie znam takich przepisów dot. samochodów.

Moja wiedza z zakresu spawalnictwa mówi mi jednoznacznie o doborze metody spawania w zależności od materiału tak jak Tomek napisał.

Znam takie przepisy w innej branży np. w spawaniu kotłów i rurociągów w energetyce czy spawaniu odpowiedzialnych konstrukcji - tam w dużym uproszczeniu chodzi o to aby np. spawaniem gazowym nie wprowadzać węgla lub spawaniem MMA nie wprowadzać pierwiastków z otuliny elektrody oraz nie rozszerzać strefy wpływu ciepła - ale to wszystko wynika z racji materiałów stosowanych w w/w elementach i konstrukcjach
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom - St. Żeromski
[Obrazek: stopka.png] - Pozdrawiam - moja www
- kontaktować się ze mną proszę przez e-mail
Odpowiedz




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości