Liczba postów: 291
Liczba wątków: 21
Dołączył: Jul 2011
Reputacja:
1
18-12-2014, 22:09
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-12-2014, 22:21 przez robertkol.)
Tak. Trzeba wymienić filtr kabinowy. Tak dokładnie to problemem jest kondensacja pary wodnej, gdy na zewnątrz jest zimno, a my wsiadamy do środka i oddajemy ciepło i wilgoć oddychając, para wodna skrapla się w miejscach najchłodniejszych, w przypadku samochodu na szybach. Należy wtedy używać mocnego nawiewu, bez trybu Econ. Zasadnicze znaczenie ma stan filtra kabinowego, najlepiej wymieniać 2 razy w roku.
Liczba postów: 1,358
Liczba wątków: 30
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
5
kolego wyjmij filtr kabinowy na zimę i tak nie ma kurzu, a szyby nie będą parowały
Jestem Marcin z Jastrowia i mam VW Touran 1,9 TDI 105 KM z 2007 roku
GG 7631161
Skype jak coś na PW
Nie nienawidzę cwaniactwa
służę pomocą w diagnostyce grupy VAG
Liczba postów: 1,178
Liczba wątków: 71
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
7
19-12-2014, 00:19
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-12-2014, 00:22 przez Czerwony.)
Koledzy,
filtr kabinowy jest raczej schowany (nie jest bezpośrednio eksponowany na warunki zewnętrzne). Pytanie mam następujące: czy da się w ogóle filtr kabinowy zawilgocić (pomijam utopienie samochodu)? Czy duży deszcz jest w stanie zmoczyć filtr? Mycie Karcherem?
Zastanawiam się, czy to autosugestia, czy faktycznie po wyjeździe z myjni szyby bardziej parują.
Pytanie dodatkowe: macie jakieś sprytne "myki" na wysuszenie filtra, bez wyjmowania? Jeżeli jest niedawno wymieniony, a nałapie już tej wilgoci, to co robić? Demontaż tego nie jest najwygodniejszy - łagodnie mówiąc.
Liczba postów: 109
Liczba wątków: 34
Dołączył: Nov 2013
Reputacja:
0
moin skromnym zdaniem po za wyjeciem raczej nic sie nie da , a po drugie nowy filtr nie jest drogi zeby sie bawic w regeneracje delikatnie mowiac m to nie poczatek lat 90-tych , gdzie nic nigdzie nie bylo ...
Liczba postów: 206
Liczba wątków: 2
Dołączył: Apr 2014
Reputacja:
0
Według mnie szybko może zawilgocić się ponieważ woda spływająca z przedniej szyby spływa częściowo na blachę pod filtrem która jest nagrzana od silnika i przyśpiesza parowanie. Co do suszenia bez wyciągania to chyba tylko suszarką możesz się pobawić ale nie widzę sensu przecież łatwo się go wyciąga o ile masz dobrej firmy (dobrze dopasowany)
ALHAMBRA Sport 1.9 TDI AUY