Ocena wątku:
zabkowanie opon
17-11-2014, 10:43
Post: #1
zabkowanie opon
witam , czym moze byc spowodowane zabkowanie opon ? jakie macie cisnienie w oponach ? kola 16cali
Reklama

17-11-2014, 11:02
Post: #2
RE: zabkowanie opon
witam to na 100 procent amortyzatory.
17-11-2014, 11:37
Post: #3
RE: zabkowanie opon
(17-11-2014 10:43)carsontaxi napisał(a):  witam , czym moze byc spowodowane zabkowanie opon ? jakie macie cisnienie w oponach ? kola 16cali

Najczęściej ząbkowanie występuje w oponach kierunkowych. Problemem mogą być zużyte amortyzatory, krzywe felgi, luzu w zawieszeniu oraz nie odpowiednie dobranie indeksu nośności opony do auta. Ciśnienie w oponie też gra rolę to zależy czy ciepły czy zimny dzionek to różnica ciśnień w oponie może być nawet 0,3 atmosfery.Powinniśmy częściej sprawdzać ciśnienie w oponach. Musisz zwrócić uwagę na te rzeczy.Smile



Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI Heart
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM
VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM
VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM
17-11-2014, 11:37
Post: #4
RE: zabkowanie opon
Tak jak pisze kolega pietro wyżej najczęściej przyczyna leży w amorach i to że na ścieżce diagnostycznej pokazują dużo % o niczym nie świadczy. Cisnieni opon masz na klapie wlewu paliwa.



Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
17-11-2014, 20:38
Post: #5
RE: zabkowanie opon
Tak jak piszą koledzy powyżej,
No chyba że masz opony Fulda progresso to wtedy one po pewnym czasie ząbkują same od siebie .. bo to Fulda ;D



Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
17-11-2014, 21:12
Post: #6
RE: zabkowanie opon
Właśnie dzisiaj kupowałem nowe i wulkanizator przestrzegł mnie przed zbyt wysokim ciśnieniem, tłumacząc, że wtedy koło podskakuje jak piłeczka i ząbkuje oponę, a zużyte amortyzatory potęgują zniszczenia opony. Coś w tym jest, bo z zalecanych ponad 3 atmosfer zszedłem do 2,4 i jest dobrze, opony mają się dobrze i komfort lepszy.



http://www.kolbuild.pro
KOLBUILD - Remonty i Wykończenia Wnętrz
17-11-2014, 22:13
Post: #7
RE: zabkowanie opon
Jak zalecane ciśnienie jest ponad 3 atm to tak ma być.
Nie rozumiem za bardzo tego "a zszedłem sobie do 2,4 bo tak mi wygodniej".

Swoją drogą są też "wulkanizatorzy" i wulkanizatorzy ..
Jak swoje 225/45 R17 mówiłem przy pompowaniu azotem żeby nabił po 3 bary ( 2,9 ma być ) to zrobił mi gały i mówi, że na moje życzenie że to za dużo - powinno być 2 bary ~.
Pokazuję na naklejce jakie jest zalecane ciśnienie przez producenta do Sharana dla takiej wielkości opony i nagła zmiana .. " o kurcze faktycznie, a to nawet nie wiedziałem".

No ludzie.. jak "nawet nie wiesz" to po co się odzywasz.

I potem dziwić się że jak znajomi przyjeżdżają samochodami co mają koła zmieniane u wulkanizatorów to co drugi ma złe ciśnienia w kołach.



Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
17-11-2014, 22:27
Post: #8
RE: zabkowanie opon
Na wlepce masz też oznakowanie opon C, które nijak ma się do rzeczywistości. Zamysł powstał 18 lat temu i producent szablonowo leci z takimi informacjami latami. Powstają nowe technologie potwierdzane nowymi testami. Widzę zalety i wady alternatywnych rozwiązań. Zauważam różnice i świadomie podejmuje decyzję. , a o wulkanizatorze wspomniałem, by szybko zobrazować sprawę. Przykladowo według Twojej teorii nie można montować oświetlenia LED, bo producent o tym nie wspomniał w instrukcji... ciekawe podejscie.



http://www.kolbuild.pro
KOLBUILD - Remonty i Wykończenia Wnętrz
17-11-2014, 23:41 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-11-2014 03:21 przez smok_wawelski.)
Post: #9
RE: zabkowanie opon
Akurat oznakowanie opon "C" jest bardzo poprawne i potrzebne .. ale to nie o tym mowa.
Porównujesz oświetlenie led które nijak ma się do niczego z ciśnieniem opon od którego prawie że zależy bezpieczeństwo Twoje i innych w Twoim otoczeniu na drodze ?

Wszyscy trąbią żeby sprawdzać ciśnienie opon - że nie może być za niskie / za wysokie tylko takie jak przewidział producent ..., w nowych autach są montowane czujniki ciśnienia, mają nawet wejść one jako "obowiązkowe wyposażenie" samochodów aby zwrócić uwagę na tak duży problem jakim jest niewłaściwe ciśnienie opon a niektórzy specjalnie robią inaczej.

Jeśli widzisz zalety i wady oraz zauważasz różnice i .. ŚWIADOMIE podejmujesz decyzję to chyba znaczy że jest coś nie tak, lub bardzo zależy Ci na komforcie...

Przez niższe ciśnienie min. wydłuża się droga hamowania, jest dużo gorsza możliwość manewrowania samochodem ( staje się on mniej przewidywalny ), do tego opona bardziej się zużywa, a boki opony znacznie bardziej pracują co skutkuje nadmiernym grzaniem się opon oraz prowadzi to do uszkodzenia gumy ..

Więcej możesz przeczytać tutaj:

http://www.oponeo.pl/artykul/do-czego-pr...ienie-opon


No ale faktycznie trochę tego komfortu więcej dostajesz..


.
mod: smok_wawelski - Post był edytowany na prośbę kol. piotto0 - niewielka zmiana treści, nie powoduje zmiany sensu posta



Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
18-11-2014, 04:31
Post: #10
RE: zabkowanie opon
(17-11-2014 20:38)piotto0 napisał(a):  ......... No chyba że masz opony Fulda progresso to wtedy one po pewnym czasie ząbkują same od siebie .. bo to Fulda ;D
Tu akurat może nie każda - zjeździłem na poprzednim aucie Fuldy Carat Progresso - nie było ząbkowania. Natomiast miały lekkie skłonności lewicowe Smile Letnie Fuldy lekko ściągały w lewo, jak zakładałem zimowe inna marka to było ok. więc geometrię można wykluczyć.

(17-11-2014 21:12)robertkol napisał(a):  .... przestrzegł mnie przed zbyt wysokim ciśnieniem, tłumacząc, że wtedy koło podskakuje jak piłeczka i ząbkuje oponę, a zużyte amortyzatory potęgują zniszczenia opony. .....
Też nie rozumiem również obniżania zalecanego ciśnienia dla danej opony w danym aucie - przecież ktoś to badał, liczył, sprawdzał i na tej podstawie wydał takie a nie inne zalecenia dot. wymaganego ciśnienia w oponie w konkretnym aucie. Fakt amor jak wybity to auto skacze, obniżymy ciśnienie opona będzie nam trochę nadrabiać tłumienie za amora - ale niewłaściwa droga.

Ale Robert i Jego wulkanizator mają też i trochę racji (zakładam sprawne amory) - wziąłem ciśnienia dla mojego auta na gumach 195/65R15 kuknijcie tutaj zauważcie pewną prawidłowość - przód tolerancja b.niewielka +/- 0,1 czyli niecałe 4% , tył natomiast tolerancja powiedziałbym dość duża 0,6 czyli aż 25%.

Myślę że wynika to z tego że przód w SGA mamy masę praktycznie stałą, natomiast tył jest masą mocno zmienną w zależności od osób lub ładunku i do tejże masy też należy dostosować ciśnienie w oponach na zasadzie wożę styropian daję na tył 2,4 ale gdy wożę flizy 500-600kg to daję 3,0. Jasne ze nie będę zmieniał ciągle upuszczał i dobijał ciśnienia ale wiedząc co mniej więcej wożę to powinienem się napompować mniej więcej odpowiednio.

Wiem też że w/w stronka nie jest wyrocznią a wręcz podaje bzdury polecając przy wyborze opon z marki i modelu jak dla mnie opony 91T co jest niezgodne z zaleceniami producenta i zdrową logiką popartą elementarną matematyką.

A propos oznaczenia C - jest ono trochę mylące bo jest również indeks prędkości C=60km/h. Podobnie ozn. XL czy RF - to po prostu tak jakby oznaczenia handlowe, łatwe do zapamiętania a nie techniczne i nie są całkiem ścisłe - najprecyzyjniejsze i najściślejsze określenia dla mnie to indeksy nośności i prędkości - one są po prostu jednoznaczne wyrażane w jednostkach mierzalnych.



Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom - St. Żeromski
[Obrazek: stopka.png] - Pozdrawiam - moja www
- kontaktować się ze mną proszę przez e-mail




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  nadmierne wewnętrzne zuzycie tylnych opon Thomas007 0 598 26-04-2021 20:21
Ostatni post: Thomas007
  Pytanie dotyczące Opon letnich i zimowych. Czy mogę zrobić tak jak ja myślę? ;) Submix 6 2,630 18-06-2017 17:03
Ostatni post: wesol
  Nierównomierne/nadmierne zużycie opon DUKAT 26 10,276 01-06-2017 19:19
Ostatni post: tolus24
  Różnice w szerokości opon 195 a 205 .... Tybur 23 18,656 25-02-2015 19:30
Ostatni post: wesol
  Prośba o pomoc w wyborze opon badgerman 23 10,837 03-09-2013 21:37
Ostatni post: pagio1

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name