11-09-2014, 13:07
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-09-2014, 22:10 przez smok_wawelski.)
(11-09-2014, 20:12)smok_wawelski napisał(a): ....
Jeśli rozmawiamy o przepisach - dane które przytaczałem są sprzed ok. roku - wtedy miałem dostęp do dokumentów określających wymagania i procedury zapewnienia jakości w ASO. Nie zaprę się na 100% że się nie zmieniły.
Chętnie zapoznam się z nowelizacjami w tym zakresie - mam zatem do Ciebie prośby:
- przytocz link lub inne źródło o tym przepisie dot. praw gwarancyjnych i możliwości stosowania zamienników w naprawach gwarancyjnych
- przytocz lub wskaż żródło dokumentów czy procedur zapewnienia jakości w dowolnym ASO
Księga Jakości jest dokumentem jawnym w systemach zapewnienia jakości - więc nie ma chyba problemu, procedury już nie zawsze są jawne więc tu pewnie utkniemy w martwym punkcie ale chociaż na podstawie Księgi będziemy mogli konkretniej pogadać.
Zgodzę się z Tobą że sprzęt nie musi pochodzić od producenta auta. Oczywiście że warsztaty czy ASO otrzymują sprzęt od dostawców - te układy są od lat i nie tylko w ASO - natomiast, jeśli wdrożony jest np. ISO9001 to sprzęt musi posiadać odpowiednie certyfikaty, nie musi być od producenta auta - normy określają parametry sprzętu i sposób certyfikacji a nie od kogo on ma być.
Przy ISO9001 - nie ma możliwości aby audyt był pozytywny jeśli stwierdzi wyposażenie niezgodne z tym które jest wymieniane w procedurach.
Wiem również o polskich realiach i zjawiskach występujących podczas audytów wewnętrznych oraz o tzw. papierowym ISO ale te numery nie przechodzą przy audycie zewnętrznym - nie mówię tu o sfałszowanych audytach bo nie o to chodzi.
Negatywny audyt zewnętrzny - zawsze powoduje wdrożenie procedur i działań korygujących oraz ponowny audyt - to podstawy ISO9001 bazującego zwykle na cyklu Deminga inaczej zwanym PDCA
Owszem ASO ma drogo - czy ma przebitkę nie wiem, musiałbym znać wszystkie koszty i zyski a nikt mi nie da do łapy dokumentów księgowych czy nawet bilansu rocznego - to dokumenty tajne dostęp do nich ma ASO i Kontrola Skarbowa - ja pisałem o tym co powoduje te ceny.
.......
Przepraszam Dark1969 - mój w/w post jest związany w obu wątkach - więc nie oddzielałem tylko wkleiłem do Twojego jako cytat
Witam.Kol Smoku mysle ze masz racje.Pan "Henio" nie ma 2 sekretarek kilku menago itp pracuje sam wiec moze po nizszych cenach naprawiac.Nasz jezyk jest dosc bogaty w wiele okreslen tej samej sprawy i jeden powie ze to rozboj,skubanie a inny ze to przestrzeganie procedur ISO czy producenta.
1,9 TDI 115/140[/size]