Liczba postów: 28
Liczba wątków: 10
Dołączył: Aug 2013
Reputacja:
0
Koledzy
Byłem w warsztacie u magików, stwierdzili, że mam skorodowane rurki od klimatyzacji przy tylnym kole.
Twierdzą, że ma to wpływ, na to że nie chłodzi.
Jednak sprężarka jest nabita i nawet na chwilę nie chłodzi.
Chciałbym się dowiedzieć, czy przykładowo jeśli klima jest pełna, to czy te rurki mają faktycznie wpływ na to że w kabinie nie chłodzi.
Na moje rozumowanie, to owszem musi być układ szczelny, ale jeśli jest naładowana to przynajmniej chwilę powinna pochodzić.
Srodek oczywiście póxniej ściągnęliśmy, aby nie marnować.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
no jesli dziura nie jest wielkosci czołgu i czynnik nie wyleci w chwile to pewnie ze ma chlodzic.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 1,358
Liczba wątków: 30
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
5
może sprężarka nie włącza się , sprawdź to, bo jeśli jest rurka skorodowana a czynnik nie schodzi to nie jest wina rurki.a jeśli by schodził pomału to i tak powinna klima chłodzić
Jestem Marcin z Jastrowia i mam VW Touran 1,9 TDI 105 KM z 2007 roku
GG 7631161
Skype jak coś na PW
Nie nienawidzę cwaniactwa
służę pomocą w diagnostyce grupy VAG
Liczba postów: 77
Liczba wątków: 3
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
0
Zmień serwis i to szybko zanim ci coś zepsują.
centrino
Użytkownik niezarejestrowany...
Problem polega na tym, że nie wiemy co znaczy skorodowane rurki. Dla jednego będzie to rudy nalot a dla drugiego będzie to sito.
Liczba postów: 28
Liczba wątków: 10
Dołączył: Aug 2013
Reputacja:
0
Powiedzieli, że nalot i coś tam wyszło po podaniu kontrastu.
Wg mnie równiez powinno się schładzać, co najwyżej czynnik powinien za jakiś czas ulecieć.
Coś mi się wydaaje , że chcieli mnie ciągnąć. Na początek spawanie rurek za 500 pln, a póżniej zaczniemy wymieniać wszystko po kolei.
A jak dokładnie powinno się sprawdzić taką sprężarkę?>
Jakimś urządzeniem?
Co może być jeszcze uszkodzonego, jeśli przykładowo sprężarka jest sprawna?
Może nie chłodzić całkiem przez np osuszczacz?
centrino
Użytkownik niezarejestrowany...
W układzie klimatyzacji za wiele nie ma. Jest kilka rurek, skraplacz, parownik, sprężarka i zawór rozprężny, osuszacz (tak z grubsza). Każdy z tych elementów może zawieźć.
Piszesz, że z rurki był wyciek. Jak duży też nie wiemy a gazu w układzie nie ma wiele i może szybka ulecieć. Jeżeli wycieka olej przez rurkę to praktycznie gazy chyba też w ciągu kilku sekund zejdzie.
Rurkę można wyciągnąć i pospawać (ale nie za 500zł). Jak sam wyciągniesz i pojedziesz do spawacza (on określi czy nadaje się do spawania) zapłacisz max 30-50zł.
Kompresor można sprawdzić nawet urządzeniem do nabijania klimatyzacji. Można zobaczyć czy daje poprawne ciśnienie, działanie sprzęgiełka widać gołym okiem a nieszczelność pod UV.
Osuszacz - w Sharanie jest w miejscu gdzie jest narażony dość mocno na czynniki zewnętrzne i może skorodować co doprowadza również do wycieków.
Po nabiciu klimy powinno być widoczne ciśnienie gazu w układzie klimatyzacji. Można wówczas sprawdzić szczelność oraz jak szybko gaz ucieka.
Swoją drogą powinni najpierw zbadać szczelność a później nabijać. Szczelność łatwo sprawdzić zarówno robiąc podciśnienie w układzie jak również ciśnienie.
Liczba postów: 1,041
Liczba wątków: 14
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
4
26-05-2014, 22:41
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-05-2014, 22:41 przez mamwi.)
Nie baw się w spawanie ameliniowych rurek. To bez sensu. U siebie spawałem z pięć razy a i tak ciekła. W hydraulicznym sklepie kupujesz miedziankę fi 6 miękką, gniesz jak ci trzeba, a końcówki z mosiądzu średnio inteligentny tokarz zrobi za 50 (tylko daj mu starą rurkę na wzór). Potem wystarczy rurkę wsadzić w końcówkę i zlutować tak jak instalację CO w domu. U mnie chodzi już 5 lat. Po naprawie i nabiciu układu dopiero po 4 latach klima osłabła na tyle, że przy 28 topniach przestała wyrabiać.
Z doświadczenia, szczelność lepiej sprawdzać ciśnieniem, tak jak pracuje układ. W przypadku wycieku słychać, a wyciek może pojawić się dopiero np. przy 5 atm.
Seat Alhambra 1.9 TDI 110 KM 1998r - żyje dalej na Ukrainie (chyba)
Liczba postów: 88
Liczba wątków: 8
Dołączył: Sep 2017
Reputacja:
0
potrzebuje wymienić wszystkie rurki w sharanie 95-00, czy ktoś wie ile ich jest?