Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
no to ich nie sluchaj bo akurat wiekoszosc to dobre marki. bosal to tez montowany w wielu markach jako ori. Wytrzymuja raczej duzo wiecej jak 2-3 lata zwlaszcza w dieslu.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 148
Liczba wątków: 11
Dołączył: Dec 2012
Reputacja:
1
No i pewnie tak się skończy z braku rozwiązań.
Swoją drogą to oryginał jest cieniutki - przebiegu mam 200kkm i rok temu już go łatałem - w Passacie 1,9TDI '98 którego miałem wcześniej a którym jeździ teraz mój kolega do tej pory jest zdrowiutki ori, a ma dwa razy tyle przebiegu.
Liczba postów: 2,036
Liczba wątków: 84
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
2
Bosal to dobre i drogie tłumiki. Można też zauważyć, że złapiesz w rękę Płóciennika czy inną markę to masz ręce brudne, a tylko bosal nie brudzi tak rąk. Nie wiem czy ma jakąś powłokę czy coś. Ja mam końcowy płóciennika ok. rok czasu i zdrowy. Popsikałem go tylko cynkiem w sprayu.
SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
Liczba postów: 406
Liczba wątków: 2
Dołączył: Aug 2013
Reputacja:
1
23-05-2014, 23:36
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-05-2014, 23:38 przez goozik.)
Do 1,9 to najtańszy bym brał,brudzi ręce bo blacha jest oliwiona,ale wytrzyma tyle co ori,założyłem edexa bo lepiej wyglądał jak płóciennik{a cena taka sama}bosal jest 2x droższy i ten sam shit ...
Galaxy AUY
Liczba postów: 148
Liczba wątków: 11
Dołączył: Dec 2012
Reputacja:
1
właśnie tłumikarz coś mówił że Asmet, Bosal i Płóciennik to ta sama parafia - Płóciennik miałem kiedyś dawno temu w Vectrze i jak dla mnie to nieporozumienie…
Liczba postów: 1,178
Liczba wątków: 71
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
7
Pamiętajmy, że sposób eksploatacji, szczególnie w dieslu, wpływa na trwałość tłumika. Małe przebiegi miejskie + PSJ = szybsza korozja. I lepiej się z tym pogodzić niż walczyć, bo szkoda kasy i nerwów.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
nawet przy nieduzych przelotach w dieslu tlumik powinien wytrzymac ze kilka lat. Bosal jest montowany w renaultach na pierwszy montaz i tam wytryzmuja tez dosc dlugo. Mozna tez ewnetualnie sobie zakupic jakis tlumik nierdzewny nawet uniwersalny i dospawac do odcietej rury od starego tlumika i tez bedzie to dzialac raczje dosc dlugo. Ja u siebie w sharanie tez troszke mialem pozarty juz uklad ale migomat i troszke podreperowalem calosc. mysle ze jeszcze troszke pdoziala mimo ze siediz od nowosci. A sga na pierwszy montaz ida tlumiki AL i to tez jest marka porównywalna do bosal'a.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.