Liczba postów: 9
Liczba wątków: 2
Dołączył: Apr 2014
Reputacja:
0
witam. w moim galaxy 2.8 vr6 po rozgrzaniu sie silnika wywala mi płyn chłodniczy przez zbiorniczek wyrównawczy. tak sie dzieje dopiero po rozgrzaniu auta. co sprawdzic? jak sie zabrac za to? mam tez problem ze sprzegłem gdyż praktycznie nie chce jechac mimo ze ma moc
Liczba postów: 1,358
Liczba wątków: 30
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
5
sprawdziłbym termostat, a jak nic nie pomoże to uszczelka pod głowicą do wymiany
Jestem Marcin z Jastrowia i mam VW Touran 1,9 TDI 105 KM z 2007 roku
GG 7631161
Skype jak coś na PW
Nie nienawidzę cwaniactwa
służę pomocą w diagnostyce grupy VAG
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Dzisiejsze termostaty raczej psują się w pozycji otwartej. Raczej uszczelka pod glowica.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 9
Liczba wątków: 2
Dołączył: Apr 2014
Reputacja:
0
tydzien wczesniej spprzeglo zaczelo mi siadac a teraz to... powieccie mi jak wyjme termostat to dam rade jakos to sprawdzic czy to on jest winny?
Liczba postów: 305
Liczba wątków: 7
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
0
wrzucić go do wody, postawić na palnik i patrzeć czy się otworzy
seat alhambra 1,8T
Liczba postów: 18
Liczba wątków: 1
Dołączył: May 2014
Reputacja:
0
03-06-2014, 17:52
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-06-2014, 18:02 przez slawko4x4.)
dokładnie termostat łatwo sprawdzic w gotującym się garnku z wodą i osobne z zimną wodą wtedy przekładasz i oglądasz
ale od razu mówię że termostat nie spowoduje wywalania płynu bo ma na kołnieżu przecież tą dziurkę z kulką czy coś i tamtędy wyrównuje ciśnienie no chyba że niesprawny zablokuje się będzie zamknięty to zagotujesz wodę w małym obiegu ( głowica) i wtedy będzie dopiero wywalac nadmiar płynu bo zagotujesz ...a jak u ciebie z temperaturą silnika i czy ogrzewanie w aucie dobrze działa ?
zanim zaczniesz rozbierac auto zacznij od prostszych rzeczy
- często czytałem ( różne auta) że sam korek od zbiorniczka wyrównawczego bywa walnięty i przy niższym ciśnieniu już puszcza i wywala płyn ( kupowac tylko oryginał )
- i zmierz ciśnienie w cylindrach
po tym możesz grzebac z termostatem i głowicami-uszczelkami
WAŻNE
a pro po przy składaniu/zakładaniu termostatu do auta to ta dziura na kołnierzu ma byc na górze bo powietrze będzie u góry i wtedy się silnik odpowietrzy i będzie wszystko ok .....hhhm z tyłu też jest nagrzewnica i tam mogą bąbelki poleciec i zapowietrzyc przydało by się poszukac instrukcji prawidłowego odpowietrzania
Sprzęgło a dokładnie ?
automat manual ? Ślizga się ?
-hamulce ok ? bo wspomaganie sprzęgła i hamulce to ten sam płyn ze zbiorniczka ( odpowiedni stan? ) przynajmniej w audi B4 tak miałem
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
tak jak w temacie diesla. Jak deptasz i ci plyn wywala i podnosi sie znacznie i po odkreceniu korka slychać "pssss" to znakiem tego ze UPG do roboty jest. W SGA czesto pada UPG- znacznei czesciej jak w osobowych. Zwiazane jest to z budową auta, oporami i masa auta.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.