Ocena wątku:
  • 5 głosów - średnia: 1.8
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Temperatura silnika, a wskaźnik.
#31
(11-09-2016, 08:08)Rafał M napisał(a): dopiero pomogło wymiana licznika myślę ze u mnie padło skalowanie które było odpowiedzialne za wskazywanie temp
Licznik sprawdzałem VCDSem i wskazówka temperatury działa. W razie czego dwa liczniki mam w garażu Tongue
Tempomaty w grupie VAG. Wiązki, montaż, kodowanie. Śląsk i okolice. 510 150 407
Odpowiedz




#32
Witam wszystkich. Mam mały problem ze wskaźnikiem temperatury. Uprzedzając termostat został wymieniony na nowy i sprawny(sprawdzony przed montażem) oraz czujnik który podaje sygnał na wskaźnik został wymieniony(także sprawdzony przed montażem), dogrzewacz także jest sprawny. Wskazanie na wskaźniku nie przekracza 70 na kompie waha się pomiędzy 87 a 92 ale przyjmuję błąd pomiaru czujnika.
VW Sharan 1,9TDI ANU 90kM 2000r.
Odpowiedz
#33
Jeśli na zegarach pokazuje ci inną temperaturę niż ta zczytana programem, to możesz miec jednak uszkodzony czujnik G62, lub sam wskaźnik na zegarach. Zrób kalibrację zegarów. Trzeba też przyjąc, że temperatura na zegarze jest tylko taka orientacyjna.
Serwis; dogrzewacze i ogrzewania postojowe, Webasto i Eberspacher, TEL. 601052155
Odpowiedz
#34
(27-01-2019, 12:36)gluchy24 napisał(a): Witam wszystkich. Mam mały problem ze wskaźnikiem temperatury. Uprzedzając termostat został wymieniony na nowy i sprawny(sprawdzony przed montażem) oraz czujnik który podaje sygnał na wskaźnik został wymieniony(także sprawdzony przed montażem), dogrzewacz także jest sprawny. Wskazanie na wskaźniku nie przekracza 70 na kompie waha się pomiędzy 87 a 92 ale przyjmuję błąd pomiaru czujnika.

Witam.

Nie bardzo rozumiem, masz w opisie mkI, a tam zegary nie mają wartości liczbowych więc skąd wiesz, że nie przekracza 70st.C., poza tym jeżeli wchodząc vag-iem w zegary widzisz prawidłową temperaturę, a na wskaźniku jest "źle" to, tak jak Stefano napisał, wskaźnik do kalibracji bądź zegary do naprawy czyli najczęściej do przelutowania. A tak z ciekawości, to jak sprawdziłeś czujnik temperatury dla zegarów i jaki był jego numer, bo w tym silniku jest kilka różnych czujników temperatury zwłaszcza gdy jest klimatronik.

Pozdrawiam



Odpowiedz
#35
Ja mam tylko wątpliwości co do tego kalibrowania. Jeśli są różnice temperatury to bym wpierw szukał jakiejś przyczyny, usterki czy to w liczniku czy kablotece czy samym czujniku zwłaszcza że jest ich kilka.
Namierzyć który odpowiada za wskazanie na szafie i na test wstawić potencjometr by sprawdzić czy wskazówka płynnie idzie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#36
tolus24 naczynie z wodą i grzałką czujnik podpięty pod instalację samochodu i zanurzony w wodzie plus termometr. Pod czas testu czujnika wskaźnik pokazywał zbliżone wartości do skazań termometru. A czujnik od klimatronika jest w podszybiu. 4-pinowy od strony skrzyni wychodzący z bloku - wskaźnik oraz kontrolka przegrzania. 2-pinowy na wężu jeżeli jest to do pompki elektrycznej wspomagającej obieg płynu. 4-pinowy (a faktycznie u mnie dwu) do kalkulatora (komputera)
VW Sharan 1,9TDI ANU 90kM 2000r.
Odpowiedz




#37
Witam.

Skoro termometr zanurzony razem z czujnikiem pokazywał Ci tyle co wskaźnik na zegarach czyli rozumiem, że maksymalnie 70st. bo tyle pisałeś, że pokazuje wskaźnik maksymalnie, to jakim cudem vag-iem w zegarach widziałeś 87-92st.. To co widzi vag w zegarach (czy ECU), to jest realna temperatura jaką pokazuje czujnik i na pewno nie będzie przekłamania o 17-22st. czujnika i termometru, którego użyłeś do testu, co innego wskaźnik, bo ten pokazuje, poprzez algorytm w eeprom zegarów, to co "producent" chce abyś zobaczył na wskaźniku, dlatego najczęściej w naszych tdi widzimy pionowo postawioną wskazówkę na wartości 90st mimo, że rzeczywista jest około 85st., a np. w niektórych 1.6 benzynach grypy VW np. ALZ, oczywiście nie SGA, rzeczywista temp. jest 105st., a na wskaźnikach widzimy pięknie postawioną wskazówkę na 90st., także chyba coś się nie rozumiemy. Wstaw opornik 100Ohm i zobacz czy wskazówka stanie pionowo, albo jak pisał wesol, wstaw PR 1kOhm i zobacz przy jakiej wartości wskaźnik ustawi się "prawidłowo" i będziesz miał rozwiązanie.

Pozdrawiam
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Poduszka silnika rafal4610 3 119 16-04-2024, 08:23
Ostatni post: Niemago
  Remont silnika refiko 1 192 02-12-2023, 21:55
Ostatni post: wesol
  ASZ schemat wiązki elektrycznej silnika Marcin...11 8 1,265 15-03-2023, 16:00
Ostatni post: Marcin...11
  Jaki olej do silnika 2,0 103 kW? necik 1 551 15-11-2022, 16:21
Ostatni post: Niemago
Sad 1.9 TDI nierówna praca silnika/drgania na wolnych obrotach sand21 136 47,678 13-06-2021, 14:40
Ostatni post: agaikarol
  Kodowanie sterownika silnika i skrzyni biegów Tiptronic Jacto rewolwer1980 3 1,537 05-06-2021, 14:37
Ostatni post: kalamb
  Płukanie silnika rafik114 52 28,385 06-04-2021, 21:17
Ostatni post: Mazur1908
  sharan AFN temperatura plynu... xspeed99 18 6,403 12-02-2021, 07:11
Ostatni post: wesol
  Problem z odpaleniem zimnego silnika, gasnący silnik 19,TDi 115KM ukciak 34 8,457 28-12-2020, 10:52
Ostatni post: wesol
  Problem z odpaleniem silnika wladcaszerszeni 1 1,150 06-06-2020, 08:53
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości