Liczba postów: 653
Liczba wątków: 83
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
0
Zdaje się, że alternator to ma prąd ładowania adekwatny do aku, jak jest za duży prąd ładowania to i aku w tyłek dostanie.
Co do upływności, to nie wiem skąd 0,03 A to jest 30mA, a mój dokładany alarm ma 15mA, do tego powiedzmy fabryczny alarm, podtrzymanie radia, komp samochodowy- watpię żeby wyszło z tego następne 15mA.
Pozdrawiam,
Michał
-------------------------------------------------------------------------
Nie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a później pobije doświadczeniem...
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
ladowanie nie jest uzaleznione od pojemnosci aku a jedynie do osiagniecia zadanego napiecia. Moze byc aku i 55ah i 150ah. Sprawdz uplywnosc w toyotach to zobaczysz 17 mA czyli 0.017 A
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 653
Liczba wątków: 83
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
0
zalecany i maksymalny prąd ładowania jest uzależniony właśnie od pojemności ( ew. od typu akumulatora ) i ma się nijak do napięcia.
Pozdrawiam,
Michał
-------------------------------------------------------------------------
Nie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a później pobije doświadczeniem...
Liczba postów: 406
Liczba wątków: 2
Dołączył: Aug 2013
Reputacja:
1
10-12-2013, 16:32
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-12-2013, 16:33 przez goozik.)
Jolanta jak masz już miernik to sprawdź,ile alternator ładuje,może masz problem z ładowaniem...aa i jak na to wyposażenie to zdecydowanie za mały aku...
Liczba postów: 252
Liczba wątków: 16
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
0
w srodku mam wskaznik i ładuje na pewno ok bo ostatnio był do zero rozładowany odpaliłem na kablach i jechałem do dziewczyny ok 15km zgasiłem i juz palił normalnie
Liczba postów: 406
Liczba wątków: 2
Dołączył: Aug 2013
Reputacja:
1
Ja bym zmierzył...wystarczy silnik włączyć ile to roboty i napisz ile daje dokładnie
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
(10-12-2013, 14:09)m-blue napisał(a): zalecany i maksymalny prąd ładowania jest uzależniony właśnie od pojemności ( ew. od typu akumulatora ) i ma się nijak do napięcia.
Nie ma zalecanego czy maksymalnego pradu łądowania akumulatora przez latek. Alternator ma wbudowany regulator i to wlasnie on na podstawie napeicia dozuje odpowiednia ilosc pradu do akumulatora i osprzet. Czyli akumulator teroretycznie ma napiecie 12V ale wiadomo ze sie troszke rozni. Na postoju po dluzszym czasie jest okolo 12.5 V po odpaleniu gdy akumulator nie jest wyladowany jakos gleboko mamy napiecie okolo 13.5-14V Regulator łąduje do okolo 14,2 czsami do 14.4 a niekiedy nawet do 14.7V. To zalezy od marki regulatora.
Dlatego tez wszelkie aldowarki nawet te do wkretarek sa robione tak ze akumulatorek jest ladowany do osiagniecia przez aku pewnego poziomu napiecia i potem uklad elektroniczny rozlacza obwód. Te twoje teorie neistety sa dosc mylne a ja z adobry jestem z elektryki i elektroniki by mi to wciskac.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.