Liczba postów: 27
Liczba wątków: 4
Dołączył: Dec 2012
Reputacja:
0
Samochód ogarnięty
Za radą wesola i fredrica pojechałem do mastersa w piasecznie. Bryczkę miałem odebrać w poniedziałek, ale jak byłem za warszawą zadzwonił telefon z informacją że już jest zrobione
Wesol miałeś rację że przy tej robocie ziewali, ale za cholerę nie powiedzieli mi co było. Na moje pytanie co sie stało dostałem odpowiedź zepsuło się, a co zrobiliście odpowiedzieli naprawiliśmy
W tamtą stronę jak jechałem autkiem ledwo 150 km/h uzyskałem,a z powrotem 180 km/h i bałem sie dalej rozpędzać, dynamika w ruchu miejskim ok. Nie podkręcili mocy tylko zostawili 115 koni, ale autko się zbiera jak mały diabeł. Niestety spalanie na wolnych obrotach pokazuje 1,4-1,5 stwierdzili że nic na to nie poradzą jednakże na trasie samochód dostał dobrego ognia i na dystansie 100 km średnie zużycie według komputera wyszło 7,9 l/100km czego nie uzyskałem nawet w swoim starym AUY przy jego prędkości maksymalnej 140-150 km/h . Autko też odpala za pierwszym razem. Wielkie dzięki dla Ciebie wesol za wsparcie i pomoc przy ogarnięciu tego tematu gdyby nie Ty to raczej bym się ciągał z problemem jeszcze bardzo długo. Martwi mnie jedynie to spalanie na wolnych obrotach, ale potestuję trasa-miasto po zatankowaniu do pełna.
VW Sharan 1.9 TDI 115 AUY 2001r
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
spalanie na szafie to wyliczenia z kompa a on bierz epod uwage rozne dziwne parametry od czasów otwarcia wtrysków, temperatury paliwa, powietrza, przeplywki itp. Wszelkie zmieny w programie i wirusowania auta rozjezdzaja ten parametr. Mozna to skorygowac vagiem ale sie nigdy w to nie bawilem i zazwyczja nikomu sie nie chcec w to bawic bo tu trzeba robic testy spalania na drodze a jaka kase ma wziąść mechanik za taka korekte- 50 zl?? Skoda jego czasu i zabawy bo zazwyczja jedna roboczogodzina mechanika to koszt 60 zl. Nie opyla mu sie poprostu. Oczewiscie te wskazania okolo 2 litrów na postoju wcale nie pokrywaja sie ze stanem faktycznym wiec nie masz sie czym martwic.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 1,358
Liczba wątków: 30
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
5
u mnie pokazywało na wolnych obrotach 1,2l/h po ustawieniu synchronizacji pokazuje mi teraz 0,7 i auto ma kopa
Jestem Marcin z Jastrowia i mam VW Touran 1,9 TDI 105 KM z 2007 roku
GG 7631161
Skype jak coś na PW
Nie nienawidzę cwaniactwa
służę pomocą w diagnostyce grupy VAG
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
tu nie chodzi o synchronizacje walka. Skoro ECM ma zapisane pewne dane czyli jakie ma pokazywac spalanie zaleznie od obcazenia silnika, wcisniecia pedalu gazu, obrotów, dawki paliwa to chyba logiczne jest ze te wartosci muszą sie zmienic skoro tuner podnosi dawke paliwa oraz cisnienie doladowania powietrza. Powtarzam juz chyba setny raz ze pomiar spalania paliwa to nie jak pomiar zużycia wody w domu ze jest licznik na rurze i mierzy przeplyw cieczy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 27
Liczba wątków: 4
Dołączył: Dec 2012
Reputacja:
0
Ponownie muszę zadać pytanie odnośnie sprzęgła i kola dwumasowego, ponieważ czytając wątki zamieszczone na forum i radząc się kilku osób nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi. No więc od początku, zmieniając słupek z AUY na AVF w planie było pozostawienie sprzęgła i dwumasy właśnie z AVF, niestety dwumas nie pasował i włożyli mi całość z AUY. To że dwumasę miałem już nie zatęgą to wiedziałem, ale problem jest taki że po puszczeniu sprzęgła słychać jak coś trze jedni mówią że to łożysko oporowe inni że jak koło dwumasowe jest nie od tego silnika to jest źle, po wciśnięciu sprzęgła tarcie się uspokaja. Rzecz w tym że chcę to zrobić bo komfort jazdy jest okropny, a chcę też zrobić to dobrze i bez konieczności ponownego rozkręcania. Boję się że jak kupię cały komplet do AUY to znowu będą wydobywały się dziwne dźwięki (czy jest taka opcja że coś tam może niepasować ?), pod AVF wiadomo nie kupię skoro dwumas jest inny i nieda się zamontować. Jakieś sugestie lub rady ?
VW Sharan 1.9 TDI 115 AUY 2001r
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
moze byc ta blacha miedzy skrzynia a slupkiem podgieta i trze. Bylo o tym na forum juz. SLupki sa te same wiec nie ma tu znaczenia ze silnik teoretycznie jest AVF a dwumas AUY
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 1,474
Liczba wątków: 38
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
6
Witam tak zeby nie zakladac osobnego tematu to sie tu wciolem na moment a moanowicie.Mam caly silnik ANU 148tys pewne( kompletny ze skrzynia biegow) i pytanie.Chcialbym w przyszlosci przelozyc do mojego sharana AUY. Co moge uzyc z ANU do AUY.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
generalnie wszystko poza osprzetem jak pompki, turbo, jakies weze i wezyki itp. Ale takie rzeczy jak czujnik walu i walka, glowica, słupek to pasuje bez problemu. Iny jest tez zamach i sprzeglo bo do skrzyni 5 biegowej i tak samo polosie, podpora jak dobrze pamietam.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 1,474
Liczba wątków: 38
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
6
tak ma polos. to fajnie najbardziej mi zalezalo na slupku i glowicy, czyli rozumiem ze klawiatura tez bedzie ok.
Liczba postów: 27
Liczba wątków: 4
Dołączył: Dec 2012
Reputacja:
0
31-10-2013, 03:13
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-10-2013, 03:17 przez csdark.)
VW Sharan 1.9 TDI 115 AUY 2001r