Ocena wątku:
  • 29 głosów - średnia: 2.69
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wycieraczki przód/nie działają/działają cały czas/inne problemy/schemat
Dzięki, po obiedzie będę walczył z wycieraczkami, przy okazji filterek kabinowy. Pozdrawiam.
Odpowiedz




Witam. Dzięki za podpowiedź, wszystko poszło gładko. Jutro składam podszybie, czekam na nowe spinki.

Pozdrawiam.
Odpowiedz
Witam, jestem nowym użytkownikiem forum więc proszę o wyrozumiałość.
Mianowicie mam problem z wycieraczkami przednie chodzą dobrze tylko na najwyższym biegu na niższych czasem stają i trzeba zapłon wyłączyć i włączyć żeby zeszły do normalnej pozycji, wycieraczka tylna przy powrocie skacze a przy jednoczesnym spryskiwaniu jest ok, i ostatnia sprawa manetka od komputera przerzuca o jedną pozycję i trzeba włączyć i wyłączyć zapłon żeby przerzucić o kolejną pozycję, manetka już zmieniałem i to samo na drugiej się dzieje.
Bardzo proszę o pomoc. i z Góry Dziękuje

A moje Auto to Sharan z 2000 1.9 tdi 115 km
Odpowiedz
1. Masz zatarty mechanizm wycieraczek- przód.
2. Spróbuj trochę wykręcić tylna wycieraczka aby się zmienił kat samego pióra co do szyby ewentualnie wymień pióro.
3.?????
Tutaj znajdziesz foto tego problemu http://vag-[...]
Odpowiedz
Cytat: przednie chodzą dobrze tylko na najwyższym biegu na niższych czasem stają i trzeba zapłon wyłączyć i włączyć żeby zeszły do normalnej pozycji...

Kolego miałem tak w moim, z nienacka naszło mojego, zaraz po umyciu przejechałem wycieraczkami i zonk. Parę razy wróciło ale do domu dojechalem z postawionymi w połowie. Do rozbiórki trza było grodziowa ściankę wywalić zdjąć wycieraczki i wyjąć mechanizm. Te swożnie na końcach mechanizmu były tak zapieczone że trudno mi było to na imadle rozruszać. Wyjąć też licho, skrodowany swozen się klinowal w teflonowej wysciolce tulei. Wyszlifiwac nasmarowac i uważać na oring i segerek. Założyć i ustawić pióra. Tera gonią jak szalone 1 i 2 bieg niestraszne.
Sam się dziwię ze nie spalilo silnika przy takim oporze.
Sharan 4motion AUY 115HP
Odpowiedz
No co do wycieraczek macie napewno rację ale czemu komputer pokładowy przerzuca o jedną pozycję i potem trzeba zaplon wyl i wł żeby znowu o jedną pozycję przeskoczył a resetowaniu juz nawet mowy nie ma
Odpowiedz




Jeśli chodzi o ten komputer pokładowy to nie spotkałem się nigdy z tym problemem. Może problem w manetce a może w samym module sterującym.
Poczekaj na tolusia to na pewno coś ci konkretnego powie.
Odpowiedz
Witam.

Sharany poliftowe z pierwszych lat produkcji miały kilka, różniącymi się detalami, rozwiązań instalacyjnych jeśli chodzi o wycieraczki. Generalnie oprócz tego, że silniczek wycieraczek ma połączanie z modułem centralnej elektryki, to sam w sobie zawiera moduł sterujący i to on najczęściej ulega awarii, moduł centralnej elektryki prawie w ogóle nie ulega awarii jeśli chodzi o komunikację z wycieraczkami. Dzieje się tak, ponieważ zatarte/zacierające się wycieraczki stawiają bardzo duży opór silnikowi, co powoduje jego bardzo mocne nagrzewanie, co prowadzi najczęściej do uszkodzenia modułu/jego elementów, zintegrowanego z silniczkiem. Najpierw więc musisz, tak jak radzą koledzy usprawnić/wymienić mechanizm i dopiero dalej sprawdzić silniczek z modułem, manetkę i na końcu moduł centralnej elektryki. Na forum jest kilka moich i nie tylko opisów dotyczących sterowania wycieraczkami, ja teraz jestem trochę zajęty i tylko z rana i w nocy bywam na forum, także jak będziesz miał pytania do mnie na odpowiedź czasem będziesz musiał trochę poczekać Wink.

Pozdrawiam
Odpowiedz
Dziekuje za szybka odpowiedz, wycieraczki juz przeczyszczone smiga przod i tyl a komputer dalej swoje o jedna pozycje i stoi zastanawiam sie jeszcze czy moze cos w liczniku bojak kupilem to fis do wymiany byl ale przez pewien czas wszystko dzialalo a teraz jeszcze wskazowki od obrotomierza i predkosciomierza skacza w pewnych momentach jak wskazowki zegarka a na tescie w vcds tylko obrotomierz delikatnie skacze a reszta ok
Odpowiedz
Witam.

Zegary masz do wymiany/naprawy, możesz ewentualnie jeszcze sprawdzić zasilanie i masy zegarów i sprawdzić je pod kątem zimnych lutów itp. ale w większości przypadków problem leży w "procku" zegarów, czasami jeszcze pomaga wgranie na nowo wsadu. Gdybyś chciał sprawdzić wiązkę od manetki do zegarów to pin2 manetki do pin23 zielonej wtyczki zegarów, pin1 do pin24, a pin4 do pin25.

Pozdrawiam
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Swap foteli przód dmariusz 0 84 15-04-2024, 10:36
Ostatni post: dmariusz
Video Zawieszenie przód strona prawa Niemago 3 375 30-08-2023, 07:37
Ostatni post: Niemago
  Kontrolka świec żarowych - świeci/mruga - problemy artak_09 145 25,639 04-06-2023, 21:34
Ostatni post: Stefano
  Czy to UPG/uszczelka pod głowicą? - objawy/problemy/rozwiązania itp. - temat zbiorczy marecki_name 262 42,396 30-10-2022, 12:28
Ostatni post: wesol
Question Wybierak skrzyni biegów - demontaż/montaż, problemy/objawy itp. sharan1996 44 31,788 17-07-2021, 21:18
Ostatni post: cierny
  ŚLIZG ZDERZAKA PRZÓD ukciak 0 534 22-06-2021, 14:38
Ostatni post: ukciak
  Skrzynie biegów - oznaczenia/zamienność/problemy arturlahar 202 77,912 18-03-2021, 23:31
Ostatni post: wesol
  Średnica tarcz przód Sharan 2004 r. 1,9 ASZ Tomek Westfalia 6 2,001 10-02-2021, 19:55
Ostatni post: kisand
  Temperatura oleju - wartości/wskazania/problemy ze wskaźnikiem lucek2825 54 16,948 03-01-2020, 21:57
Ostatni post: kisand
  Nie można otworzyć drzwi/ciężko się otwierają/zablokowane - problemy mechaniczne/zamek Ramzes79 70 16,992 21-06-2019, 14:31
Ostatni post: awf6

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości