Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
a kto to ma iedziec czy jest tam pokaleczona powierzchia czy nie. Klimiarz bedzie wiedzial co i jak. Zreszta placisz za usluge wiec w razie niepowodzenia jedziesz na reklamacje i poprawia.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 441
Liczba wątków: 21
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
1
Siema
moja klimatyzacja poraz kolejny przestała działać, niespełna rok po serwisie, na który wydałem prawie tyle i wartość tego badziewnego auta wynosi. Znalazłem sporo barwnika na przewodzie, pod opaską. Już doczytałem, że często tam te przewody puszczają. Chciałem poszukać takiego przewodu, ale nie mogę znaleźć nr w etce, a nie wiem, jak on wygląda. To jest ten grubszy przewód, który, jak się domyślam, łączy się pod filtrem powietrza, pod wzmocnieniem czołowym i idzie od tego miejsca gdzieś w głąb komory (czyli nie ten od kompresora, tylko następny.
Czy ktoś to wymieniał, ma jakieś doświadczenia, foty? domyślam się, że muszę zdjąć zderzak i wzmocnienie, jeszcze trzeba dalej coś grzebać?
Z góry dzięki. Pozdro
Liczba postów: 51
Liczba wątków: 3
Dołączył: Feb 2015
Reputacja:
0
Witam,
dziś zdiagnozowano w mojej Ali (2.0 ATM, 2002 rok) nieszczelność w układzie klimatronika, gdzieś na którymś przewodzie dochodzącym do kompresora. Na razie nie wiem dokładnie który to przewód (dowiedziałem się o tym na razie telefonicznie, a auto odbiorę dopiero jutro). Zaproponowano mi naprawę tego przewodu za 280 zł (spawanie).
Moje pytania:
1) czy opłaca się naprawiać, czy wymienić dziurawa rurkę?
2) czy ma ktoś schemat instalacji aby podejrzeć jaka to rurka lub numery tych rurek?
Dzięki za pomoc
Liczba postów: 57
Liczba wątków: 0
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
0
witajcie, kolego Andrew w serwisie taka rurka kosztuje 700 zł plus wyciągnięcie starej ,a nie jest to czynność prosta,nabicie czynnika i masz prawie tysiąc,więc czy się opłaca, do oceny każdego. pozdrawiam.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Te turki nowe chodza po 250-300 zl. Tyle ze nie w serwisie. Ja bym nie spawal bo to na chwile jest. Jesli juz to uciac i dac dluzszy waz elastyczny i po temacie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 51
Liczba wątków: 3
Dołączył: Feb 2015
Reputacja:
0
24-05-2017, 22:45
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-05-2017, 22:46 przez ashashi.)
U mnie zdiagnozowali, że nieszczelna jest rurka niskiego ciśnienia z zaworem do nabijania klimy, w okolicy obejmy mocującej ją do korpusu silnika, która dochodzi do kompresora, a biegnie w okolicy prawego reflektora. Znalazłem na allegro takie rurki w cenie ok. 150 złociszy (zamiennik, nowy), ze zdjęcia widzę, że z jednej strony kończy się ona króćcem z oringami.
Przymierzam się do samodzielnej wymiany.
Czy to jest mocowanie "na wcisk" i czy podczas montażu należy mieć jakieś specjalne narzędzie? Czy demontaż takiej rurki polega na odkręceniu od kompresora i wysunięciu z drugiego końca tegoż króćca?
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
z drugiego konca trzeba miec przyrząd. spring lock. Wpisz w google to znajdziesz.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 101
Liczba wątków: 10
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
0
Olej ze sprężarki jak nic. Jak dobrze kojarzę to ten przewód niskiego ciśnienia z gruchą? Jak tak to ja za nowy dałem ok. 160 zł. W starym gumowy przewód był ok, tylko rurka już nie raz łatana i kazali kupić nowy. Jak chcesz się bawić to mogę oddać.
4Motion