Liczba postów: 1,474
Liczba wątków: 38
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
6
Witam. Mam pytanko czy ktoś z kolegów się oriętuje jaka może być przyczyna że Vag sie nie połaczy z Sharanem 2002. Dioda na kablu zacznie świecić na czerwono i za jakieś 5 sekund zaczyna migać i nie wskoczy zielona .Z elektryki nie jestem dobry ale na OBD2 na aucie 2x brąz z czerwonym miały napięcie 12v a brąz z szarym 9v. Inne szrany normalnie łączy. Co jeszcze mogę sprawdzić żeby to śmigało. Skrzynka z bezpiecznikami w komorze silnika lekko przytopiona ale bezp.ok ( może mieć to coś wspólnego) Dzięki z góry
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
odepnij wtyczke od ECMa i sprawdz przejscia z pinów obd (pin45 to masa 16 to plus a 7 to diagnostyczny). Wiadomo ze jak odepniesz wtyczke od ecm to nie ma praw byc przejsc na mase lub staly plus na 7 czy 16. Ciaglosc obwodow tez musi byc zachowana. Jakiego fejsa uzywasz?
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 1,358
Liczba wątków: 30
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
5
ja miałem to samo kolego podpinałem ze trzy kable wkońcu kumpel ma kabelek który się połaczył ,wiec podejrzewam ze to wina kabla,też sprawdzałem tak jak kolega @wesoł pisze i wszystko było ok.mój stary kabel też się łączy z innymi autami grupy vag tylko nie z moim sharanem
Jestem Marcin z Jastrowia i mam VW Touran 1,9 TDI 105 KM z 2007 roku
GG 7631161
Skype jak coś na PW
Nie nienawidzę cwaniactwa
służę pomocą w diagnostyce grupy VAG
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
jaki kabel bo niektore vcds'y sie gryza wlasnie z grupa sga i trze wiedziec co trzeba zrobic by banglał- pewna przerobke. vagcom smiga z sga tak samo jak z inymi vagami ale nie vcds.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
30-05-2013, 11:50
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-05-2013, 11:53 przez wesol.)
mam ten kabel smigajacy z programem vcds i sie nie polaczysz. Sprawdz w tescie interfejsu i tam powinno byc dwa razy okej i przy canie ma byc zdaj sie nie wykryty czy cos w tym stylu. Tez to przerabialem. Z golfami octawiami, passkami smiga ale nei z sga.
Ja uzywam 11.2.0 beta. Oczewiscie wersja angielska bo jest pelna a nie okrojona.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 1,474
Liczba wątków: 38
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
6
Nie wiem wesol czy cie dobrze zrozumiałem ,w 2 poscie piszesz że nie ma byc prawa przejscia 4,5 na 7 i 16?? Dzis troch sie tym pobawiłem i jak odepnę ecm to z pinów 4 i 5 jest na 16tke jest 12,6v a na 6tke jest 2,3v. Podmieniłem nawet cały ecm z innegi sga(taki sam) i dalej to samo.
Pytanie- czy ta mała skrzynka z bezpiecznikami na chłodnica może mnieć cos wspłnego z złączem obd2?? Pytam bo miałem nadłomany bezp 150A i jak go wymieniłem to vag zaskoczył i załączyła sie zielona dioda i chciałem troche jeszcze podczyścić inne bezp ale juz potem vag swieci tylko na czerwono. Może macie pomysł który z tych kabli może mnieć coś wspólnego z tym złączem?
Dwa czarne 150A i 110A czy też te 3 czerwono-białe.
Piszcie co wiecie bende sprawdzał może jakoś sie uda. Pozdro
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
nie mierz napiec bo to nie istotne jest. Napieci emoze jakies tam byc szczątkowe ale chodzi oto czy jest prad. Odpinasz ecm i mierniczkiem sprawdzasz przejscia i na mase i na staly plus a potem zaroweczką jakaś na kabelkach tzw próbówką sprawdzasz czy jest plus na pinie 16 i masa na 4 i 5 pinie. Pin 7 jest pinem diagnostycznym i nie moze miec zwary ani do masy ani do plusa tylko ma miec przejscie do ECM.
Sprawdzales kablem zwyklym na vag com bo tak jak wspomnialem tym pseldo vcds'em sie nie polaczysz z sga tylko z golfami, leonami octaviami itp.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 1,474
Liczba wątków: 38
Dołączył: Oct 2011
Reputacja:
6
Kabel jest ok bo sprawdzałem juz na dwóch wersjach AUY i na ASZ i wszystko ładnie śmiga a na moim jak juz wyżej pisałem też zaskoczył na moment ale pogrzebałem w tej małej skrzynce bezpieczników(w komorze silnika) i dalej klapa. Podejżewam że którys z tych kabli sie przetopiły i może jest zwarcie i z tad te cuda. A z drugiej strony nie chciałbym rozdzierać całej wiązki tych kabli i nie robic partyzantki, dlatego szukam jakiegoś punktu zaczepienia!
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
na jakich rocznikach sprawdzaleś i jaki jest twoj rocznik auta?? Ja ci mowie jak jest a ty mnie nie sluchasz. Te kable obok aku raczje niewiele maja wspolnego z tym problemem chyba ze nie daja zasialania do calego osprzetu do kabiny.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.