Liczba postów: 70
Liczba wątków: 12
Dołączył: Feb 2013
Reputacja:
1
Witam,jestem szczęśliwym posiadaczem Vw Sharana jednak jest On w automacie i oczywiście znów są problemy ze skrzynią.Zaczęło się od tego,że pewnego dnia po weekendzie auto nie chciało wrzucić 2 biegu,dopiero po rozgrzaniu wskoczył.Pojechałem do mechanika żeby dolał olej.Weszły 2 litry.Myślałem,że będzie ok ale nie.Znów na zimnym zaczął pojawiać się ten sam problem.Pojechałem znów sprawdzić olej i okazało się,że wszedł jeszcze litr ale nic to nie pomogło.Na komputerze wyszedł błąd elektrozaworu jednak jak pojechałem do innego gościa od skrzyni to powiedział,że nie ma żadnego błędu elektrozaworu tylko,że jest błąd sterownika i do wymiany jest sterownik skrzyni i żebym szykował 1000euro...Nie wiem co robić,auto jak tylko sie rozgrzeje to normalnie przerzuca,ale zacząłem teraz czasem odczuwać niepokojące objawy jakim są szarpnięcia przy zmianie biegów.Raz na jakiś czas skrzynia szarpnie.Auto to Vw Sharan 1.9TDI skrzynia TIP TRONIC 5 biegów rok 2001.
Liczba postów: 121
Liczba wątków: 2
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
0
30-05-2013, 23:04
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-05-2013, 23:04 przez maryoushek.)
Nic dodać nic ująć
miałem to samo w pasacie 4,5tys regeneracja
sharan 1.9 tdi 2004r.
mercedes c sport coupe 2.2cdi last edition
Liczba postów: 667
Liczba wątków: 15
Dołączył: Apr 2012
Reputacja:
1
Fakt racje musze przyznac szczerze Laik ze mnie co do automatow i ok moze kiedys cos wpadnie mi w rece co bedzie automatem wtedy sie sam przekonam póki co kilka aut mialem roznych marek i same zwykle skrzynie i tu mam porownanie a pod nosem z jednej strony sasiad w passacie b5 tiptronik ciagle problemy a drugi chrysler voyager to samo ciagle skrzynia taka moja opinia co widze to pisze i ok jak sie dba to sie ma czy to automata czy skrzynie zwykla
Liczba postów: 28
Liczba wątków: 0
Dołączył: Sep 2016
Reputacja:
0
Miałem taki sam objaw jak opisany w 1wszym poście. Pomogła wymiana elektrozaworu i przy okazji jeszcze jednej części od hydrauliki profilaktycznie + wiadomo nowy olej. Cena naprawy 900 zł czas pracy 2h.
Liczba postów: 28
Liczba wątków: 0
Dołączył: Sep 2016
Reputacja:
0
09-02-2017, 19:19
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-02-2017, 19:20 przez phantom.)
Skrzynie robiłem koło Lubawy. Podaje namiar na gościa, ale uwaga bardzo często jest poza zasięgiem najlepiej wysłać smsa z prośbą o kontakt w sprawie skrzyni. Ja muszę się ponownie odezwać bo na zimnym z 3 na 4 potrafi się slizgnać albo szarpnać a później już jest git. Podejrzewam że kolejny elektrozawor siada.
Telefon do gościa 603283655.
Edit: sorry ze tak późno odpisuje....
Liczba postów: 1,398
Liczba wątków: 21
Dołączył: Jan 2016
Reputacja:
16
Dodam koledzy jeszcze jeden element z własnego doświadczenia. Oprócz zaworów elektromagnetycznych (zazwyczaj dwóch) do prawidłowej pracy potrzebna jest dobra kondycja potencjometru pedału przyspieszenia. Element jak inne ulega zużyciu i traci wartości rezystancji a informacje te są zczytywane przez sterownik. W moim przypadku występowały szarpnięcia po zatrzymaniu samochodu. Puszczony pedał gazu a potencjometr pokazywał rezystancje jakby był lekko naciśnięty i sterownik "głupiał". To ze nie ma "dziur" w gazie nie oznacza ze potencjometr jest całkowicie sprawny.