Liczba postów: 334
Liczba wątków: 4
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
0
niby pompę w ostateczności, ale tak - kolega dokładnie nie wie kiedy i czy w ogóle w ostatnich latach była wymieniana pompa, a to się robi przynajmniej raz na dwa rozrządy tak? pompka moze być już męczona, ja wiem po sobie że mogłem ja zostawić w swojej mazdzie, ale byłą zmęczona, nie chodziła już tak ładnie jak nowa, co na pewno miało wpływ na obieg wody w układzie. do tego, kolega sie narobi, przepłucze, przeczyści, zmieni płyn... a jak sie okaże że będzie to samo? to co wtedy? trzeba robotę raz jeszcze robić czasami ten płyn już trochę pobiega i jest brudny... ja osobiście,jesłi to faktycznie nie jest duży koszt, wymieniłbym kompleksowo pompę i płyn, po gruntownym czyszczeniu oczywiście. potem naprawdę solidne i przepisowe odpowietrzanie i powinno być super! rurki docieplone - różnica będzie bankowo. ja odczułem to na własnym przykładzie. płyn możesz zalać ten prestone, może faktycznie jest lepszy, ale to już jako dodatkowy argument. wybór jednak należy do Ciebie, nie będziemy się tu kłócic bo każdy ma inne podejście do tematu. pozdra
nie mam już galaxy ale ciągle chcę galaxie
Liczba postów: 292
Liczba wątków: 14
Dołączył: Jun 2011
Reputacja:
1
08-12-2012, 08:56
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-12-2012, 16:14 przez Rakus.)
Dziś Spróbuje odpowietrzyć nagrzewnicę później trochę w gary na obwodnicy, i na kanał najazdowy. Przód będzie wysoko, więc w razie czego powinno łatwiej wypchnąć powietrze. JAk go zagrzeje to spróbuje jeszcze korek odkręcić.
Dzięki chłopaki za wszelkie rady.
Pompa w IC
Hepu 93 zł - mnie ok 70 zł
Ruville 87 zł
----------------------------------------------------------------------------------
Zalałem płynu pod korek.
A więc przegoniłem autko po obwodnicy, 90C i wjazd na najazdy. Przód wysoko, przegazowałem. Przewody do nagrzewnicy-oba aż parzyły w ręce. Odkręciłem korek i płyn odrazu w górę. Wsiadłem do auta włączam dmuchawę na 4 i tylko ciepłe powietrze. No to mu w gaz 3500 1/s i zaczyna powietrze aż w ręce parzyć.
Dobra zjazd do garażu 1 km, pod garażem dmucha fest. Otwieram garaż, odpalam auto i znów letnie powietrze zamiast gorącego. Znów w obroty i znów gorące.
Coraz bardziej przekonuję się do hipotezy zamulonej nagrzewnicy. Jest przepływ ale chyba gdzieś bokiem radiatora. A jak przy obrotach większe ciśnienie, to przepycha więcej cieczy przez radiator i jest cieplej.
NAstawiam się na płukanie układu, ale coś wątpie by coś to znacząco pomogło dla nagrzewnicy.
Sharan ADY 2.0 + LPG
Peugeot 406 - ukochane auto
Kiedy każdy pomysł zaczyna wydawać Ci się genialny - dopij wódkę i idź spać
Liczba postów: 334
Liczba wątków: 4
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
0
rakus, uwierz mi że płukanie nagrzewnicy da efekt, tylko uzbrój się w cierpliwość zrób to porządnie i kilkakrotnie - zaufaj mi i zrób to ze dwa razy gorącą wodą z octem, potem przepłuczesz tym K2. popatrz też sam na to co piszesz - skoro nie masz dodatkowej pompki do obiegu to cały ruch płynu opiera sie tylko na obrotach głównej pompy wody. dajesz w gaz, pompa leci szybciej to i woda śmiga szybciej po obiegu. jak dla mnie przyczyną tego będzie też pompka - jej łopatki i to jak sie kręci na łóżysku. zrób najpierw płukanie, ale zastanów się czy przy okazji nie wymienić pompy - to tylko 90 pln jak na pompe - ja w mazdzie zapłaciłem 190pln. działaj
nie mam już galaxy ale ciągle chcę galaxie
Liczba postów: 292
Liczba wątków: 14
Dołączył: Jun 2011
Reputacja:
1
Ok układ wypłukany, grzeje lepiej. Sądzę że jakby była nowa nagrzewnica to wogóle by była sauna.
W sumie nie wiadomo czy układ był tak zapchany czy może zapowietrzony. Ważne że grzeje
Czujnik temp wymieniłem na ori, ale jeszcze musze termostat wymienić i już chyba będzie gittttt
Sharan ADY 2.0 + LPG
Peugeot 406 - ukochane auto
Kiedy każdy pomysł zaczyna wydawać Ci się genialny - dopij wódkę i idź spać
Liczba postów: 334
Liczba wątków: 4
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
0
no to super kolego! widzisz, ten płyn już pewnie nie miał swoich właściwości przewodzenia ciepła i jego rozprowadzania a to ma znaczenie! do tego pewnie sporo rdzawego syfu poleciało co? nowa nagrzewnica oczywiście znacznie poprawiłaby "osiągi" ogrzewania, ale czy ja wiem czy warto to robić? póki nie cieknie to lepiej nie ruszać, znając życie to pół samochodu trzeba rozebrać żeby to wymienić. odpowietrzenie też ma istotne znaczenie dla pracy całego układu. ciesz się zatem ciepłem, bo zima w sumie dopiero się zaczyna
nie mam już galaxy ale ciągle chcę galaxie
ozil21
Użytkownik niezarejestrowany...
Witajcie mam 18 lat i mam galaxy 2000r silnik 1,9 tdi i mam problem jak tu kolega na forum tez go miał
Witajcie
Ja również się podepnę pod temat. Jak już taki jest to proszę o link lub przeniesienie do odpowiedniego tematu.
A zatem: nie działa u mnie I i II bieg dmuchawy. Po przejrzeniu wujka googla, wiem że najprawdopodobniej winny jest regulator (rezystor-opornik) dmuchawy. Mam jeszcze zamiar wymienić w nim ten mały opornik na nim, ale jak nie będzie działać to wymiana. I tu pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników: czy będzie pasował ten opornik od galaxy?
.
troszkę zie znam na mechanice i chce wiedzieć co moze byc zepsute ale dodam ze jak włączam nawiew na I i II to klima mi sie załącza a nic nie wieje a jak III i IV to klimy nie moge włączyć i nie wiem co jest liczę na poradę czy to może być regulator dmuchawy
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jun 2014
Reputacja:
0
Witam, mam Mk 1 Sharan tdi,proem tkwi w tym, że wszystko było w porządku do momentu aż zrobiło sie minusowo na dworze:jak włącze dmuchawe na przód na IV to chwilechodzii się rozłącza,a tył działa. Proszeo podpowiedzi
Liczba postów: 829
Liczba wątków: 82
Dołączył: Feb 2014
Reputacja:
11
Nie jestem pewien ale 4-ty bieg to chyba leci bez opornicy - wydaje mi się że chyba czeka Cie szukanie po kabelkach.
Pozostałe biegi chodzi 100% ok ?
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom - St. Żeromski
- Pozdrawiam - moja www - kontaktować się ze mną proszę przez e-mail
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
ewentualnie mialem trzy przypadki ze na silniczku szczotki niby byly okej ale kabelek preciony od nich mimo ze byl przelutowany to nie laczyl do konca. Po przelutowaniu dzialalo to juz bez problemu. Wlasnie takieobjawy byly a ile sie nameczylem zeby to rozszyfrowac. Wiatrak ze 3 razy wyciagalem i tak to dzialal a potem byly problemy.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jun 2014
Reputacja:
0
01-12-2014, 12:00
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-12-2014, 12:03 przez piotr1809.)
jak jest zimny to po odpaleniu wogóle nie chodzi dmuchawa na szybe przednia. Mimo, że włącze na którys bieg od 1-4 to nie ma prądu przy wtyczce. Zgasze silnik i po 15 minutach odpale ponownie i się załącza normalnie. Raz tAK raz tak...wyższa szkoła jazdy chyba.
jeszcze jedno pytanie, a czy webasto ma coś wspólnego z dmuchawa? bo mi webasto nie dziala.
|