Liczba postów: 36
Liczba wątków: 9
Dołączył: Nov 2017
Reputacja:
0
wymieniać olej na włączonym silniku ? w pozycji P czy wszystkich biegach po kolei?
Da radę sprawdzic temperaturę oleju polskim vagiem lub vcds lite?
Jaki program da rade pokazać temperaturę skrzynki przekładniowej?
Liczba postów: 36
Liczba wątków: 9
Dołączył: Nov 2017
Reputacja:
0
Znalazłem te temperature w VCDS Lite, sprawdzam poziom oleju i wydaje się że jest o dużo za dużo...
Generalnie problem z brakiem przełączanych biegów dałem do mechanika, stwierdził że wymieni olej i zobaczymy... Faktycznie wymienił i działała skrzynka przez 100km, ni mniej ni wiecej. Problem okazała się luźna wiązka do wszystkich zaworków w skrzyni i połączenie kabelków na tzw szkocie. Polutowałem kabelki jak należy i niby jest pewne połączenie....
Sprawdziłem też poziom oleju w skrzyni biegów wg instrukcji sharana, na poziomo ustwawiony, temp oleju 35 stopni przełączyłem biegi po koleji i spuściłem ok 2 litrow oleju ze skrzyni przez tą cienką rurke kontrolną. No dziwne, tymbardziej, że trochę się oleju wylało wcześniej od tego mechanika przez chłodniczke oleju w skrzyni, uszkodziła mi się uszczelka chłodnicy. Przejechałem tak drugie 100km i kapało okrutnie, mogło wylać ok 200-300ml spokojnie.
I teraz pytanie:
- Czy mechanik wlał za dużo oleju i rozgrzany olej spowodował wzrost cisnienia ze wycisnęło uszczelke?
- Czy ja źle zalewam skrzynie olejem dlatego nie wchodzi mi cały zalany przez mechanika olej do skrzyni? Kupiłem dodatkowy litr bo myslalem ze będzie o tyle mniej a tu nie da sie wlac tego co było.
- Czy jeśli był nadmiar oleju, mogło uszkodzic te uszczelke cisnienie wewnątrz?
oraz czy mogła ulec uszkodzeniu skrzynia biegów?
- Gdyupuściłem oleju na tyle ile powinno byc wg instrukcji, skrzynia chrobotała i zaczęło coś śmierdziec spaloną gumą. Sprawdzałem w garażu, podniesione koła napędowe... gdy to się stało od razu zatrzymałem koła. Co to mogło być gdy oleju było trochę mniej?
Liczba postów: 36
Liczba wątków: 9
Dołączył: Nov 2017
Reputacja:
0
Wylałem cały olej ze skrzyni w celu określenia ile oleju tam się dokaldnie znajduje i wylałem ok 3l. wykręciłem tez te rurke kontrolna, ma ok 5,6mm.
W dalszym ciągu nie mam pewnosci co to za model skrzyni ani ile tego oleju powinno byc. Efekt mam taki, że nie wchodzi mi 4 bieg (mam AG4) a jak juz wejdzie po kilku sekundach jazdy bez gazu wrzuca bieg 4 ale gdy chce pocisnąć od razu redukuje do 3. Czy to jest efekt zbyt niskiego poziomu oleju?
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
Witam.
Ilość oleju powinna być taka, jaką powinny wskazywać "przyrządy kontrolne" i za każdym razem będzie inna, bo nigdy nie zalewasz pustej skrzyni, zawsze coś zostaje i zawsze inna ilość, a co do Twojej usterki, to jej źródłem nie jest ilość oleju/jakość oleju, on jedynie powoduje nasilanie bądź osłabianie jej występowania, zazwyczaj problem leży w jakimś czujniku/zaworze, skrzynce sterującej/jej kanałach, którymś koszu/sprzęgle/hamulcu (nie mylić z pedałami przy gazie) i to jest właśnie ta trudność w diagnozie automatu.
Pozdrawiam
Liczba postów: 42
Liczba wątków: 4
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
0
Sharan MK1 przedlift nie było skrzyn typu tiptronic, sa to zwykłe skrzynie klasyczne hydrauliczne z mozliwoscia przełaczania biegow recznie w zaleznosci od obciazenia auta np z duzym ladunkiem pod gore.
Co do zaworow sterujacych znajduja sie wewnatrz skrzyni po zdjeciu miski olejowej po bokach sterownika.
Oleju wchodzi 9 litrow i nie jest mozliwa całkowita wymiana jednorazowa, wymienia sie na dwa razy w odstepach nie dłuzej niz tydzien, najlepsza metoda, wymiana filtra obowiazkowa, dostep bardzo dobry i latwy wiec bez paniki.
Olej Dextron zielony full syntetyk stosowany do skrzyn AG4 grupy VW
Liczba postów: 36
Liczba wątków: 9
Dołączył: Nov 2017
Reputacja:
0
znalazłem coś takiego dlatourega i skrzyni 09D
Complete measurement block info for 6-speed AT 2004 09D 3.2 V6.
Group 001
1 - Engine speed
4 - Selected Gear
Group 002
1 - Transmission input speed
2 - Transmission input speed
3 - Transmission output speed
4 - Transmission output speed
Group 003
1 - Driving condition
2 - Accelerator pedal value
3 - Speed
4 - Selected gear (actual value)
Group 004
1 - Selected lever position
3 - Road profile (current value)
Group 005
1 - Driving resistance
2 - Hill factor
3 - Sport (performance) factor
Group 006
1 - Transmission fluid temperature
2 - Solenoid valve 4 (TCC)
3 - Torque converter clutch (TCC) status
Group 007
1 - Solenoid valve 5 (K1)
2 - Solenoid valve 9 (K2)
3 - Solenoid valve 3 (K3)
4 - Solenoid valve 10 (B1)
Group 008
1 - Solenoid valve 6 (HD)
2 - Solenoid valve 4 (TCC)
Group 009
1 - Brake switch positions
2 - Switch positions
Group 010
1 - ATF Temperature
2 - ATF Temperature (Voltage)
3 - Transmission status
4 - Voltage (terminal 15)
Group 011
1 - Brake light switch
2 - Shift lock
Group 012
4 - Torque limitation
Group 013
1 - Multi-function switch - F125
2 - Multi-function switch - F125
3 - Tiptronic switch - F189
4 - Tiptronic switch - F189
Group 014
3 - Idle information
Group 025
1 - Adaption control condition 1
2 - Adaption control condition 2
Group 125
1 - CAN - engine
2 - CAN - ABS
3 - CAN - instrument cluster
4 - CAN - All-Wheel Drive (AWD)
Group 126
1 - CAN - Gateway
O cos takiego chodzi mi dla 01M :-)
Liczba postów: 14,562
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Raczej nigdy nie będzie. Inna epoka auta i skrzyń.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 36
Liczba wątków: 9
Dołączył: Nov 2017
Reputacja:
0
Dzięki za cynk
Czy ramki z danymi z grup pomiarowych (group 001; 003; 005; 006 etc) sądla każdego programu takie same? Vag-Com, VCDS czy jakies inne programy diagnostyczne dla konkretnego modelu samochodu? Jeśli tak to może dałoby się odczytać z innej wersji VCDS co oznaczają dane wartości w grupie 006 dla automatycznej skrzyni. Wygląda całkiem sensownie że "%" to poziom otwarcia zaworu 4 i 6 sterowane PWM.
Pozdr