Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zanika ogrzewanie przy szybszej jeździe
#1
Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy Sharanów. Ja posiadam Sharana 2001 r TDI AUY 115 Jak widac za oknami mamy piekną zimę tej wiosny Big Grin a zimą w samochodzie musi byc ciepło. Mój problem polega na zanikaniu (zaczyna leciec zimne powietrze z nadmuchów) ogrzewania. Jak jadę spokojnie do 70-80 km/h wszystko jest ok. temp. cieczy 90 st. z kratek leci ciepełko ale do momentu kiedy gwałtownie zredukuje na nizszy bieg, dodam gwałtownie gazu to po chwili z kratek zaczyna leciec zimne powietrze, na climatroniku mam ustawione 24 st. Temperatura cieczy nie spada cały czas jest 90 st. Zauważyłem dziś w trakcie jazdy coś takiego. Na climatroniku ustawiłem sobie na HI jechałem wolno (bo było slisko) do 50 km/h obroty silnika od 2,500 do 3.000 w autku ciepełko , wręcz gorąco ale kiedy obroty zaczęły spadać w przedziale 1.500-1.000 to zauważyłem , że z kratek znowu zaczyna lecieć zimno wiec dodałem gazu i po chwili znowu ciepełko w samochodzie. I co to może być? Dodam ,ze 4 lata temu robiona była uszczelka pod głowicą i od tamtego czasu zrobiłem 70 tyś km. Auto jest świeżo po wymianie rozrządu wraz z pompą wody oraz wymieniony termostat
Odpowiedz




#2
A pompa wody? I chyba niedomog dogrzewacza.
Wita Rafal
Sharan 2006 AUY
Bylo 118 kucy jest 142 po malym lajcie
Byl standard wizualny ale idzie ku lepszemu Big Grin
Odpowiedz
#3
witam sprawdz ta dodatkowa pompke pod podszybiem na wysokosci kierowcy czy dziala jak nie to nie ma obiegu pelnego po zgaszeniu auta ona chodzi i slachac ja ze 4 min byc moze padla lub koniec szczotek wymiana byla gdzies opisana ladnie ja z niej skorzystalem i dziala
(31-03-2013, 21:19)motik1 napisał(a): witam sprawdz ta dodatkowa pompke pod podszybiem na wysokosci kierowcy czy dziala jak nie to nie ma obiegu pelnego po zgaszeniu auta ona chodzi i slachac ja ze 4 min byc moze padla lub koniec szczotek wymiana byla gdzies opisana ladnie ja z niej skorzystalem i dziala

wlacz zaplon i wylacz i musi dzialac jak nie to naprawa i proba
Odpowiedz
#4
Dziękuje wszystkim za zainteresowanie. Dodatkową elektryczną pompę wody wymieniłem jakiś czas temu, działa i buczy tak jak powinna. Dogrzewacz tez śmiga. A jak odpowietrzyc układ chłodzenia ?
Odpowiedz
#5
a czy dogrzewacz pracuje non stop do okolo 80 stopni czy przestaje i zaczyna dzieje sie to jak ta pompka nie chodzi ale wyrzuci blad przegrzania pieca odpowietrzenie samo sie zrobi sprobuj z otwartym korkiem gdzies wyczytalem ze korek tez moze byc a druga nagrzewnica daje cieplo czy tez nie bardzo
Odpowiedz
#6
pytanie tylko gdzie to 80 stopni ma byc.Jesli na szafie to odrazu mowie ze umnie spokojnie dziala jeszcze dlugo, dlugo jak osiagnął na szafie 90 stopni. Ogolnie to w tych aktualnych temperaturach otoczenia to w zasadzie nie przestaje dzialac. Piec zmniejsza swoja moc grzewcza owszem ale zeby sie wylaczyl to jakos nie kojarzę nawet jak robie przejazdzke po 40-50 km. Poza tym odnotowujac blad przegrzania to po 5 takich przegrzaniach piec sie blokuje i juz nie odpali póki nie podepniesz interfejs i nie skasujesz bledów.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#7
u mnie piec grzeje do ok 79 -82 stopnie i pracuje na wolnych jak sie to mowi czuwa a te 80 stopni na wyjsciu z pieca ja jest to zwalnia.Ale skoro u kolegi dziala pomka tez uklad odpowietrzony jeszcze proba bez korka od zbiorniczka to cos grubszego chyba bedzie
Odpowiedz
#8
takie troche objawy jakby wlansie padnietej UPG a przynajmniej jej poczatki padniecia. Niby wymianieal UPG ale to nie jest gwarancja ze juz musi byc spokój w tym temacie na 10 lat czy 200 tys km.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#9
prawdopodobnie UPG lub niedociągnięta głowica - ewentualnie pęknięcia w głowicy, które powodują przedostanie się "kompresji" do kanałów chłodzenia i utrudnianie obiegu cieczy.
Odpowiedz
#10
Rozgrzej silnik, odkrec korek i zaglaj do zbiorniczka a w tym czasie niech ktos wprowadzi auto na wysokie obroty. Jesli na niskich obrotach leci letnie to pompka obiegowa jesli na wysokich to niestety uklad sie zapowietrza. Skad sie tam bierze powietrze to juz koledzy napisali. Teraz idzie lato a jesli to uszczelka to da o sobie znac niebawem.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  hałas przy obrotach 1600-1800 tylko podczas jazdy dramburg 58 18,683 12-04-2023, 08:26
Ostatni post: adamsaba1
  AJM - Głośna praca/burczenie przy obciazeniu AndrewGAA 5 1,633 02-01-2022, 18:21
Ostatni post: AndrewGAA
  Pulsacyjne przyśpieszanie przy 2k obrotów smithpl 5 1,720 22-11-2021, 11:17
Ostatni post: krokodyl901
Exclamation SHARAN I 99r slabe ogrzewanie veco666 11 3,150 02-05-2021, 13:52
Ostatni post: wesol
  Alhambra 1999 1,9 TDI 90KM piszczenie przy skręcie Leinad777 8 2,463 28-05-2020, 15:12
Ostatni post: rafal4610
  Problem - Wyje sprzęgło przy 1500obr.min na 5 biegu trzewik 2 1,388 23-05-2020, 22:51
Ostatni post: trzewik
  Brzęczy przy obrotach element07 25 7,391 16-12-2019, 11:44
Ostatni post: Tomek Westfalia
  Przy doładowaniu metaliczny świst wiciogda 1 1,181 31-05-2019, 13:02
Ostatni post: krokodyl901
  TDI - niebieski dymek przy odpalaniu/po dłuższym psotoju itp. sgaVAN 58 21,864 06-03-2019, 22:12
Ostatni post: wojtego
  Niska temperatura silnika/słabe ogrzewanie/niskie ciśnienie w układzie chłodzenia. marcin01081985 80 19,764 11-01-2019, 00:40
Ostatni post: pikolo

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości