Liczba postów: 57
Liczba wątków: 7
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
0
09-02-2013, 22:26
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-02-2013, 22:48 przez wesol.)
Witam!
Mam sharana 2.0 (LPG), 1997 r. W maju wyjeżdżam do Holandii do pracy i muszę przygotować do drogi samochód. pojedziemy w 4 osoby + dużo bagażu.
Ostatnio dość mocno stuka w przednim zawieszeniu jadąc polną drogą.
Co jest tego przyczyną?
Co jeszcze wymienić w zawieszeniu?
Wiem, że powinienem wymienić łożyska tylne przed wyjazdem bo będą mocno obciążone.
Ostatnio dosyć mocno ściąga auto na prawą stronę. Byłem w diagnostyce ustawiać zbieżność i pomogło tylko w małym stopniu. Po puszczeniu kierownicy auto ucieka w prawo.
No i oczywiście sprawdzenie silnika. Dużo robiłem ostatnio w nim zostało do wymiany jedynie olej i rozrząd ( przejechałem na obecnym ok 30 tyś)
Ogólnie chodzi i przygotowanie auta w drogę ok 1200 km w jedną stronę.
Proszę o konkretne odp co trzeba wymienić i przybliżony koszt części.
Zmienilem tytul, przenoslem w odpowiednieszy dzial z racj iz pytasz o wszystko. Mimo to musisz sie chyba sam ogarnac i auto poporstu doprowadzic do ładu.
Liczba postów: 557
Liczba wątków: 25
Dołączył: May 2012
Reputacja:
3
po pierwsze pojedź na szarpaki i od razu będziesz wiedział co masz zrobić w zawieszeniu
a te 30 tys. temu to olej czy rozrząd?
Apetyt żarłoka
Liczba postów: 946
Liczba wątków: 58
Dołączył: Jul 2012
Reputacja:
1
09-02-2013, 22:58
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-02-2013, 23:00 przez raventes.)
Skoro coś stuka to musisz zdiagnozować jak kolega wyżej pisze i wymienić. W następnej kolejności sprawdzić stan płynów i wymienić olej jeśli potrzeba. Koniecznie musisz sprawdzić stan układu hamulcowego i to sprawdzić zarówno naocznie, jak i na ścieżce diagnostycznej ( przy okazji zobaczysz w jakim stanie są amory ). W sumie 1200 km to nie jakaś mega odległość więc auto nie powinno mieć problemu z pokonaniem jej jeśli dbałeś o nie regularnie.
Powodem uciekania auta może być np też niewłaściwe ciśnienie w oponach lub nierównomiernie zużyte opony. Trudno wróżyć jak nie wiadomo od kiedy to występuje.
Liczba postów: 57
Liczba wątków: 7
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
0
Na szarpakach niby było dobrze bo sprawdzal przy zbieżności. Za miesiąc mam przegląd to może coś powiedzą.
Rozrząd - wymieniał poprzedni właściciel i nie wiem ile dokladnie na nim jest zrobione przez niego. Niby wymieniał krtko przed sprzedażą. Dlatego wole mieć pewność.
Liczba postów: 946
Liczba wątków: 58
Dołączył: Jul 2012
Reputacja:
1
Więc do listy należy dołączyć kompletny rozrząd ( wszystkie paski, rolki i pompa wody ).
Liczba postów: 57
Liczba wątków: 7
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
0
Zbieżność jest zła na letnich i zimowych. lewa letnią zjechało mi od wewnątrz. ciśnienie jest takie jakie powinno.
Dostałem namiary do gościa który jest w stanie ustawić zbieżność. Kuzynowi ustawiał auto po dzwonie i poszło dobrze a inni nie dawali rady.
Nie wiem czy moj też nie miał dzwonu więc jechać do niego?
Liczba postów: 946
Liczba wątków: 58
Dołączył: Jul 2012
Reputacja:
1
09-02-2013, 23:06
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-02-2013, 23:09 przez raventes.)
Mógł mieć, a skoro ma problemy ze zbieżnością to zapewne był on solidny ( jeśli przyczyna nie leży jeszcze głębiej ). A czy jechać? Nad czym się zastanawiasz? Chcesz niesprawnym autem jechać w taką trasę z kompletem osób?
Liczba postów: 57
Liczba wątków: 7
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
0
No racja... na razie daje rade jeździć chociaz tyg robie ok 500km. Na to ustawienie pojade po wymienieniu reszty zawieszenia.
Liczba postów: 946
Liczba wątków: 58
Dołączył: Jul 2012
Reputacja:
1
Jak tak dalej będziesz jeździł to do wydatków dolicz koszt zakupu nowych opon, chociaż z tego co piszesz to już masz je do wymiany.
Liczba postów: 279
Liczba wątków: 22
Dołączył: Dec 2010
Reputacja:
3
Zaprowadz samochód do dobrego mechanika wymień wszystko co jest do wymiany.Wykup jakies dobre asistance bo ceny napraw i częsci na zachodzie mogą przyprawić o ból głowy.Jak umiesz sam coś zrobić przy samochodzie to zestaw podstawowych narzedzi i w drogę
[url=http://vag-[...]]