Liczba postów: 553
Liczba wątków: 10
Dołączył: Sep 2010
Reputacja:
9
Prawie dwa sezony jeździłem na używkach Continental i Goodyear 91H i nie zauważyłem jakichkolwiek anomalii. Teraz zastanawiam się nad Uniroyal RainExpert 95T (4 miejsce ADAC). Na Fuldach śmigałem gdy jeździłem sedanem i bardzo miło wspominam po przesiadce z Dębicy.
Liczba postów: 20
Liczba wątków: 3
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
0
A powidz mi jaki rozmiar tych 91 i lato czy zima ???
Liczba postów: 2,158
Liczba wątków: 90
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
9
21-02-2011, 09:28
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-02-2011, 09:31 przez daneczek76.)
jak założysz opony a mniejszej nośności np: przy wypadku jakim kol-wiek ubezpieczyciel nie wypłaci ci odszkodowania i nie będzie gadania że ty nigdy nie jeździsz załadowany na max itd.
Już nie mówiąc o kwestii twojego bezpieczeństwa i innych użytkowników drogi.
Dobre opony i ceny:
http://krysmer.pl/
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.
danielsan81
Użytkownik niezarejestrowany...
ja pomykam na Barum Polaris 2 195x65x15 91 i tez nie mam żadnych zastrzeżeń , ale przedmówcy maja racje co do tej nośności że zalecana jest większa wytrzymałość.
Liczba postów: 70
Liczba wątków: 5
Dołączył: Jan 2011
Reputacja:
0
Indeks
Q do 160km/h
R do 170km/h
S do 180km/h
T do 190km/h
H do 210km/h
V do 240km/h
W do 270km/h
Y do 300km/h
91- 615kg
92- 630kg
93- 650kg
94- 670kg
95- 690kg
96- 710kg
97- 730kg
Opony zimowe mogą mieć niższy indeks prędkości niż indeks zalecany przez producenta. Mówi o tym Rozporządzenie Ministra Transportu z dnia 15 października 2007 dodaje do Kodeksu Drogowego:
"Dla opon oznakowanych jako śniegowe (...) dopuszcza się niespełnianie dostosowania do maksymalnej prędkości pojazdu, pod warunkiem że są one dostosowane co najmniej do prędkości równej 160 km/h, a w pojeździe umieszczono nalepkę ostrzegawczą o maksymalnej prędkości tych opon tak, aby była ona widoczna oraz czytelna dla kierowcy
To chyba rozwieje wszystkie wątpliwości szaranowiczów, wystarczy sobie sprawdzić w swoim aucie maksymalną prędkość i dopuszczalną masę podzieloną na 4 Oraz dodać coś od siebie biorąc pod uwagę stan naszych dróg
SHARAN TREND 85kw TDI 6SG
obecnie Foka
Wrocław
Liczba postów: 66
Liczba wątków: 5
Dołączył: Jan 2011
Reputacja:
0
Dodam od siebie, że nosnośc opony to nie jest tylko i wyłącznie tzw odbiór DMC samochodu ale głównie wytrzymałość tejże opony w momencie hamowania.
Otóż inaczej hamuje samochód o wadze 1200kg a inaczej 2000. Chodzi o to, że opona o zaniżonym indexie nośności nie wytrzyma ścinania kordonu w momencie hamowania awaryjnego a wtedy już tylko modlitwa zostaje. Oczywiście można się podeprzeć tym, że każda opona jest liczona na wyższe obciążenia dynamiczne ale ja bym tego nie brał pod uwagę.
Liczba postów: 70
Liczba wątków: 5
Dołączył: Jan 2011
Reputacja:
0
Można też dodać że na naszych drogach przez dziury opony są bardziej narażone na nagłe odkształcanie a gwoździem do trumny takiej opony są nagłe skręty przy pełnym obciążeniu, wtedy na boki opony działają takie siły że sobie pewnie nawet nie zdajemy sprawy.
Ja kupiłem auto w zimie, na zimowych piętnastkach a letnie szesnastki leżą na strychu, chciałem po sezonie od razu kupić siedemnastki, wczoraj z ciekawości byłem zobaczyć jaki mają indeks.
Mają 215/55R16 97H więc pojeżdżę na nich miesiąc, żeby mieć swoje zdanie a potem kupię 215/55R17 95H i dam znać czy są cichsze i jakie jeszcze różnice
fajna strona, wybieramy felgę potem rozmiar, wszystko widać na pojeździe
http://www.felgi.pl/lista/w/250,3070/fel..._do_.htmlx
SHARAN TREND 85kw TDI 6SG
obecnie Foka
Wrocław