Ocena wątku:
  • 68 głosów - średnia: 2.96
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jakie opony do SGA- nośność, rozmiar
Na upartego to możnaby założyć pewnie i opony o mniejszym indeksie niż 91 tylko czy na tym rzecz polega? Skoro producent takie zaleca to nie rozumiem po co kombinować. Jeśli nie stać kogoś na utrzymanie takiego pojazdu to niech sobie kupi gabarytowo podobny, ale w którym serwis ( w co wliczam też opony ) będzie znacznie tańszy. Podobnie ma się sprawa np z tirami.
Po cholere zakładać bliźniaki skoro na pojedyńczych też pojedzie. A jednak ja nie znam żadnej osoby która by coś kombinowała w tym względzie.

Wesol mylisz pojęcia indeks prędkości, a indeks nośności. Dam sobie rękę uciąć że na swoich oponach nie masz mniejszego indeksu prędkości niż H ( czyli do 210 km/h ) więc nie rozumiem co Ciebie dziwi że oponie nic się nie dzieje jak jeździsz +- 200.

Każdy niech jeździ na czym chce. W końcu to jego kasa, jego życie i jego ewentualne problemy.
Odpowiedz




Panowie - dlatego właśnie Polska jest w czarnej du.pie i zawsze będzie
bo Polak potrafi
i z przystanku autobusowego ferrari zrobi
a ta dyskusja jest rozważaniem o większości świąt boszego narodzenia nad świętami wielkiej nocy

lepiej wiedzących sie nie przekona
inaczej myślący są odszczepieńcami

i tak apropopo wesol wybacz że sie przypne -ale akurat Ciebie nie podejrzewałem o tak proste myślenie
Odpowiedz
(17-05-2013, 07:16)raventes napisał(a): Na upartego to możnaby założyć pewnie i opony o mniejszym indeksie niż 91 tylko czy na tym rzecz polega? Skoro producent takie zaleca to nie rozumiem po co kombinować. Jeśli nie stać kogoś na utrzymanie takiego pojazdu to niech sobie kupi gabarytowo podobny, ale w którym serwis ( w co wliczam też opony ) będzie znacznie tańszy.


I tu wlasnie jest wlsnei cale sedno sprawy. Nie to z eproducent zaleca. Odgornie ma nakazane ze musi byc taka opona bo inaczje nie bedzie mógł sobie zrobić takiego
DMC a co za tm idzie łądowanosci oraz liczby miejsc siedzacych. Potembeda takie cyrki jak z tymi busami przeworzacymi ludzi. 22 miejsca siedzace a DMC auta nie przekracza 3.5 tony. Wychodiz wtedy na to ze przecietny pasazer nie moz ewiecej wazyc jak 60 kg a gdzie tu jeszcze bagaż.
W pryzczepce tez mam opony o nosnosci 400 kg bo wtedy jest mozliwosc zeby byla zarejestrowana na 750 kg DMC. Owszem konstrkcja jej tez musi byc odpowiednia ale to druga strona medalu.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
(17-05-2013, 07:16)raventes napisał(a): Na upartego to możnaby założyć pewnie i opony o mniejszym indeksie niż 91 tylko czy na tym rzecz polega? Skoro producent takie zaleca to nie rozumiem po co kombinować. Jeśli nie stać kogoś na utrzymanie takiego pojazdu to niech sobie kupi gabarytowo podobny, ale w którym serwis ( w co wliczam też opony ) będzie znacznie tańszy. .......
.....
Każdy niech jeździ na czym chce. W końcu to jego kasa, jego życie i jego ewentualne problemy.

(17-05-2013, 10:54)niebieski91 napisał(a): Panowie - dlatego właśnie Polska jest w czarnej du.pie i zawsze będzie
bo Polak potrafi
i z przystanku autobusowego ferrari zrobi
a ta dyskusja jest rozważaniem o większości świąt boszego narodzenia nad świętami wielkiej nocy

lepiej wiedzących sie nie przekona
inaczej myślący są odszczepieńcami

Mam takie samo zdanie jak koledzy napisali powyżej.

Co do "przekraczania" granic wesol - to znajomi Seatem toledo trochę zmodyfikowanym ^^ na autostradzie gonili się z Porsche Panamera w todziu siedziały 4+ osoby na aucie zimówki do 190km/h. Lecieli pełnym butem pod 280km/h i dało radę, żyją zresztą bo nadal auta modyfikują i co ? Nic im się nie stało no to po co opony z indeksami do 300 jak niższe dają radę... takie myślenie ohh
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
Odpowiedz
ile to koni musialo miec- pewnie pod 300. Niewazne. Wlasnie otym pisalem Co innego przegiac przepisy o pare procent a co innego o 50 czy 100%. Niezle musialy te opony wyc jak tyle jechali.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
(17-05-2013, 16:54)wesol napisał(a): I tu wlasnie jest wlsnei cale sedno sprawy. Nie to z eproducent zaleca. Odgornie ma nakazane ze musi byc taka opona bo inaczje nie bedzie mógł sobie zrobić takiego DMC a co za tm idzie łądowanosci oraz liczby miejsc siedzacych.

Samochód nie jest dostosowywany do opon tylko opony do samochodu.

Odpowiedz




Witam szanowne grono.
Mam lekki dylemat jakie wybrać opony
Uniroyal RAINEXPERT 205/55R16 94 V XL
lub
Nokian V 205/55R16 94 V XL, ZR
wiem że indeks nośności trochę mały... ale cóż.
Poczytałem "trochę" opinii i sam już nie wiem.
Proszę o radę.
Odpowiedz
zmień rozmiar na 205/60 R16 będziesz miał znacznie komfortowo w aucie.
Odpowiedz
Nie chcę zmieniać rozmiaru.
Odpowiedz
jak uważasz. kilka mm wyższy profil a kolosalna różnica w amortyzacji i pracy opony. Ja mam teraz 205/55 i chętnie bym sie zamienil na 205/60 Smile
bierzesz? Nexen 2000 91V.
Jeżdżę na felgach KUTYCH firmy slik i dziur się nie boję - www.forgedwheels.pl
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Opony zimowe sharanista 317 197,895 21-02-2024, 18:55
Ostatni post: raventes
Star Opony wielosezonowe Sebastian_Z_Mazur 37 24,801 26-11-2021, 21:03
Ostatni post: adrianb
  Rozmiar ET felg do Sharana mick 12 21,995 24-11-2021, 19:08
Ostatni post: Szeroki
  Alufelgi 16", jakie? cezary 14 6,188 05-05-2021, 21:52
Ostatni post: wujo86
  opony holand123 5 1,764 07-02-2021, 19:22
Ostatni post: kalamb
  Sprzęgło, docisk, koło dwumasowe, zestaw - jakie/zamienniki itp. rafciocrx 298 147,360 24-07-2020, 07:04
Ostatni post: wesol
  świece do Vr jakie ? Sigma_74 4 3,405 01-03-2020, 21:22
Ostatni post: junak1956
  Jakie wycieraczki, typ - do SGA snejku 70 36,804 17-12-2018, 23:30
Ostatni post: tolus24
  Opony całoroczne Nexen N'priz 205 60 16 Grześ K. 47 17,530 03-10-2018, 10:15
Ostatni post: wilczy
  OPONY LETNIE WYPRZEDAŻ CO KUPIĆ 1per 60 35,457 30-10-2017, 10:00
Ostatni post: kalamb

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości