Liczba postów: 2,036
Liczba wątków: 84
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
2
(15-05-2013, 20:55)bartixr napisał(a): na klapce wlewu nic nie mam , na słupku drzwi mam wymiary opon i ciśnienia, indeksów raczej tam nie ma.
http://www.vw-sharan.pl/forum/attachment.php?aid=1696
Jak widać są, także i na słupku powinny być.
SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
Liczba postów: 535
Liczba wątków: 17
Dołączył: Mar 2012
Reputacja:
2
Na 100% lepiej już używane niż bieżnikowane opony. Co do używanych to tak jak ja np. sprzedałem 2x conti sporty 205/55 5 mm bieżnika. Opony pewne itd - a kupiłem inne felgi to czemu mają stać? I nie sprzedałem wcale bo były uszkodzone. Pomijam fakt że nie były wzmacniane = jeździły tylko na tyle. + Często właśnie w dobrym stanie opony są z Niemiec jak przywożą samochody kupione od Niemca i sprzedają w dobrym stanie gumy / felgi a auto jest na zimówkach czy też blaszankach. I spokojnie można znaleźć dobre używane na np. sezon czy dwa.
Co do wzmacnianych opon itd to jak wesol pisał, był ten temat już poruszany do SGA ma być XL lub "C" i koniec kropka. I samo to że jedna opona ma indeks 91 a druga 94 ale XL = jest wzmocniona - dotykając bok opony jednej i drugiej czuć że jest "twardszy" mniej się wygina itd. A na tak ciężkie auto działają duże siły zarówno na zakrętach jak i przy hamowaniu, nie daj panie żeby komuś wtedy opona walnęła. I opłacało się zaoszczędzić do 100zł na oponie i skasować oby tylko auto a nie jeszcze mieć problemy zdrowotne ? Ale jest grupa ludzi którzy za wszelką cenę chcą zaoszczędzić a potem często gęsto widać efekty. Nie sądzę żeby ten temat wymagał głębszego poruszania - jak ktoś chce się coś dowiedzieć to przeczyta wszystko wcześniej i sam wybierze, a jak ma swoją "wizję" to choć nie wiem co byśmy pisali i tak jej nie zmieni.
A ja mogę tylko życzyć temu użytkownikowi żeby mu wyszło na dobre i nic się nigdy nie stało.
Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
ile tych aut masz sporowadzonych ze opon jest uzywek na rynku tyle. Zatanow sie bo widze ze chyba w branzy samochodowej czy gumiarskiej nigdy nie robileś. Pryzwoza opony z niemcowni tew co niemiec wyrzucil i tyle. Mam kilku takich ludzi co przywoza takie opony calym busami wyladowanymi. Kuzyn tez pryztargal cala alhambre kiedyś i co pojechalismu do gumiarzy i te nie chca te tez nie tamte tez i wzieli tylko dwie pary odkupili odnas. My sie pytamy czemu nie chcecie? a oni to te maja to te maja tamto i zaczei nam pokazywac co i jak. Porobilem troche w tym fachu to tez sie nauczylem ze polowa to szajs jak nie wiecej. Ale spoko polaczek wezmie jak prawie nowe.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 946
Liczba wątków: 58
Dołączył: Jul 2012
Reputacja:
1
Przy węższych jest C, przy szerszych XL.
Liczba postów: 377
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2011
Reputacja:
1
z tego co ja widze "C" mają opony do busów, terenówek.. one są bardzo twarde, boczne ścianki nie do ugięcie ręcznie. Ponadto zazwyczaj pełnoprofilowe. Nie chciałbym takim wozem drewnianym jeździć. Na "zwykłej" oponie i pompowaniu 2,5-2,7 juz jest bardzo twardo i nieprzyjemne stuki od od zawieszenia.
Liczba postów: 2,158
Liczba wątków: 90
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
9
16-05-2013, 10:05
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-05-2013, 13:26 przez daneczek76.)
panowie nie musicie mieć C . C jest przy nie których oponach szczególnie przy tych stosowanych np do osi bliźniaczych dla tego tez sa dwie nośności dla bliźniaczej i drugi dla pojedynczej np: 99/97. Takze musicie mieć nośność taką jak na klapce .
I niech kolega bartixr się nie sprzecza że dobrze będzie na 91 jak na klapce ma min 95.
Proszę pisać na Maila bo PW jest zapchane.