Liczba postów: 2
Liczba wątków: 0
Dołączył: Nov 2019
Reputacja:
0
Praktyka - mam opony 215/55r16 na stalówkach i dla mnie są perfekt. Wielkie opony, nie boje się krawężników, dziur. Samochodem jeździ się świetnie, polecam.
Mieszkam na mazurach i na krętych powyrywanych drogach nie mam problemu z przyczepnością, czy myszkowaniem opon po drodze.
Teraz byłem na Zakopiance 4os.+bagaże, jadąc 100km/h na zakrętach z góry i żadnych problemów.
1. opony przód FIRESTONE TZ300alfa 215/55R16 97W
2. opony tył nalewki KING MEILER 215/55R16 97H XL M+S
Pakowałem tez 600 KG - zero problemów.
Liczba postów: 1,178
Liczba wątków: 71
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
7
Z oponami miałem niedawno przygodę:
Na wyjeździe wakacyjnym, w samochodzie 7 osób, trumna na dachu - wyjeżdżam na ekspresówkę, a samochód zaczyna jakieś indiańskie tańce na drodze wyczyniać. Prawie w gacie nawaliłem ze strachu. Na najbliższej stacji okazało się, że ciśnienia z tyłu było o 1 bar za mało.
Warto na to uważać, bo w niektórych rozmiarach opon tam idzie ponad 3 bary - jak dotychczas nie spotkałem gumiarza, który by sam z siebie to wiedział, albo chociaż sprawdził z tabliczką. Każdy dmucha 2-2,5 i już wita następnego klienta. Trzeba samemu pilnować.
Liczba postów: 2
Liczba wątków: 0
Dołączył: Nov 2019
Reputacja:
0
Słuchaj, ja umiem liczyć i liczę na siebie. Przed wyjazdem zawsze jadę (akurat do kumpla oponiarza) i sam wolę pobrudzić ręce i przód dałem na 3.2, a tył 2.9.
Uwaga do wszystkich, że trzeba dbać o swoje zdrowie, interesować się, obserwować, dbać i stosować profilaktykę. Dbasz o siebie, dbaj o auto.
Liczba postów: 1,178
Liczba wątków: 71
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
7
Zasadniczo pobieżnie ja też tak robię, ale teraz wpadłem. Dobrze, że się bezpiecznie skończyło. Czujność rewolucyjną zawsze zachowywać trzeba!
Liczba postów: 269
Liczba wątków: 15
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
1
koledzy czy felgi oryginalne stalowe 15 z oponami 195/65 podejda do vwT4 ? felgi są podobno wzmacniane , opony mam nokian xl nośność 94 , pytam się czy można sobie jezdzić spokojnie T4 bo mam takie koła i znajomy chce ode mnie wziąć do t4
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Tak pasują. Z tym wzmacnianie felg to jakoś do końca nie wierzę. Co niby są jakieś osłabiane jeszcze? Czysto teoretycznie to można powiedzieć że nawet do passata powinny być jakieś wzmacniane. Nie wyobrażam sobie jakoś passata b6 nawet już jako starego kibla z silnikiem 3.2 by miał jakieś felgi słabe itd. tym można nawet jechać i 250 km/h przecie. Zresztą niby jak by to miało być? Że felgi do passata czy golfa są zrobione z blachy 2 mm a do sharana z 4 mm? Felga stalowa ma to do siebie że się conajwyzej zegnie od uderzenia, obtarcia o krawężnik to i tak lepiej jak alu która może się złamać, odkruszyc.
No y4 to już czasami potrafi wozić dobre ciężary. Na cidzien ładuje na takie auta kamienia i po 2 tony i bywa że więcej nawet.
Liczba postów: 269
Liczba wątków: 15
Dołączył: Dec 2013
Reputacja:
1
ok dzięki za odpowiedz , dobrze że pasują , a czy te felgi ą faktycznie wzmacniane ?/ nie wiem , tylko ze słyszenia wiem że tak ...ale już co do opon to np wiem że tak jest bo kupiłem drugi komplet opon z Norwegii Nokian hakapelita i porównywałem wagi opony innej w tym samym rozmiarze i jest naprawdę duża różnica
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Tak w oponach jest różnica. Generalnie w T4 to opony że tak powiem może cno masywne bo to auto nie boi się przewozić na budowy 1.5 tony cegieł itp rzeczy.
Liczba postów: 2
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jan 2021
Reputacja:
0
06-01-2021, 14:24
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-01-2021, 14:33 przez Czerwony.)
Witam wszystkich [...] jestem nowy [...].
Chciałbym założyć do sharana duże koła tzn. 225 65 r17 opona haczy o kielich amortyzatora czy jest na to sposób, czy to w ogóle da radę?
Liczba postów: 1,398
Liczba wątków: 21
Dołączył: Jan 2016
Reputacja:
16
Przy rozmiarze 17/225 tylko profil 40/45 wchodzi w grę