Liczba postów: 1,358
Liczba wątków: 30
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
5
Ja u siebie zastosowałem sposób tzw przelewowy ,czyli odkrecilem odpowietrznik i płyn sam sobie leciał jak już widziałem że nie ma powietrza to zakrecilem , oczywiście nie naciskając sprzęgła
Jestem Marcin z Jastrowia i mam VW Touran 1,9 TDI 105 KM z 2007 roku
GG 7631161
Skype jak coś na PW
Nie nienawidzę cwaniactwa
służę pomocą w diagnostyce grupy VAG
Liczba postów: 194
Liczba wątków: 6
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
2
Tutaj http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread...ight=pedał był też poruszany temat pedału sprzęgła, może natrafisz na pomocne informacje.
Liczba postów: 40
Liczba wątków: 6
Dołączył: Dec 2015
Reputacja:
0
witam wszystkich i prosze o pomoc jak w szaraniku 115km odpowietrzyc sprzeglo odkrecilem odpowietrznik czekalem nic nie leci pompowalem odkrecalem nic nie leci dawalem od tylu od zacisku hamulcowego jakies niby jest ale biegu nie wlacze pomocy
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Odgrzeje. Pany czy się ktoś orientuje czy w sga występowały jakieś różniące się pompki sprzęgłowe? Mam taki przypadek na tapecie. W aucie wymienione trzy razy pompka sprzeglowa, odpowietrzanie a pedał nie odbija do końca ale nie zawsze nie za każdym razem. Ciężko wbić wsteczny lub 1 chyba że się lekko cofnie pedał sprzęgła to wchodzi. Nawet gość ta sprężynę wymienił pod pedałem sprzęgła. Rok temu wymieniony dwumas, wysprzeglik też wymieniany. Dwumas sachsa a docisk i tarcza luka. Mi to coś wygląda że coś nie halo z ta pompka sprzeglowa. Jakby nieco mniejszy skok jej jest. Za słabo wysprzegla ale też nie odbija do końca.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
17-04-2018, 21:53
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-04-2018, 21:57 przez tolus24.)
Witam.
Nie przypominam sobie aby było kilka rodzai pomp sprzęgła, jedynie chyba była zmiana numeracji. Identyczny przypadek do Twojego miałem kiedyś w Toyocie Yaris znajomej, problemem było przepuszczające serwo, widać było bardzo delikatne zraszanie/skraplanie się, z pod harmonijki, płynu hamulcowego na trzpieniu przychodzącym do pedału hamulca, hamulce nie wskazywały żadnych niedomagań, natomiast ta nieszczelność powodowała jakimś cudem zapowietrzanie się układu sprzęgła, po odpowietrzeniu sprzęgła problem znikał ale za jakiś czas wracał, z tym że w tej Toyocie sprzęgło było jeszcze oryginał i trochę już miało nalatane, co dodatkowo potęgowało ten efekt. Nie chce mi się wierzyć, żeby trzy pompy sprzęgła wadliwe, problem będzie leżał gdzie indziej. Nie wiem czy Ty to robiłeś czy tylko klient Ci przekazał te wszystkie informację ale ja, jak czegoś nie robiłem sam, to zawsze wszystko sprawdzałem nawet jak klient zarzekał się, że na pewno było robione i jest sprawne, zbyt wiele razy się naciąłem i zmarnowałem czas na poszukiwanie usterek, a problemem było coś, co rzekomo miało być sprawne. Jeżeli masz podejrzenia, że coś z długością/skokiem, to sprawdź czy pedał albo wspornik nie są krzywe/wyrobione, też mi się zdarzyło ale objawy miałem inne.
Pozdrawiam
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Tak tylko przekazał mi info. Widziałem że nowa pompka jest. Ja tylko odpowietrzalem i co dziwne płyn był po odkręceniu odpowietrznik a normalnie czarny. Jak odpowietrzalem ci mechanicy to ja nie wiem. Tu układ hamulcowy nic nie ma. Gość i tak umówiony jest na piątek na zrzut skrzyni i będzie zakładany zestaw cały jednej firmy sprzęgła czyli do tego prawie nowego DM Sachs będzie założona tarcza i docisk sachsa. Wycisk już jest Sachs. Pedał sprzęgła ma od góry taki luz jałowy no i jest poniżej pedału hamulca.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Po wymianie sprzęgła i docisku dalej lipa. Ponownie dziś odpowietrzalem i też nic nie dało. Powietrza nie było. Po mojemu problem w niewłaściwej pompce sprzeglowej. Jest luz jałowy prawie 2 cm od góry.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
21-04-2018, 11:09
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-04-2018, 11:18 przez tolus24.)
Witam.
A sprawdzałeś po numerze tej pompki sprzęgła, czy jest od Sharana w ogóle, albo podaj mi VIN, to u kolegi w ASO sprawdzę, jeśli byś nie miał możliwości, jak powinna być. Ja nie kojarzę aby były dwa rodzaje, co najwyżej numeracja zmieniona, chyba że ktoś wstawił/kombinował od innego vag-a albo zły zamiennik ktoś mu dobrał ale nawet gdyby tak było, to taki luz jałowy jest nierealny bez uszkodzenia/przepuszczania wewnętrznego pompki czy nieszczelności/zapowietrzenia układu, bo przecież jaki by nie był długi cylinder i trzpień pompki, to musi on być wypełniony płynem "po brzegi" jeśli jest wszystko szczelne, co zawsze będzie powodowało jego opór przy wciskaniu od niemal początku, co najwyżej przy za długim/za krótkim skoku będzie albo wysprzęglał za szybko bez schodzenia pedału nisko albo nie wysprzęgli do końca ale zawsze z oporem, tak na moje. Tak samo jak mu nie odbija do końca to też raczej skok pompki nie będzie miał znaczenia tylko znów albo zapowietrzenie albo jakaś mechaniczna usterka. A sprawdzałeś czy przewód od płynu jest drożny na całej długości, nie podałeś co to za model ale czy występuje tam dławik przepływu, może on broi.
Pozdrawiam
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Galaxy TDI 130 km. Rocznik chyba 2003 albo 2004. Dogrzewacz ma d5wz. Pompka sprzęgła sachsa i to trzecia już. Jak pociągnę pedał do góry mocniej to wyskakuje ta sprężyna nad pedałem co jest ale ona nie ma na nic wpływu. Jak pociągnę tak do góry pedał to wyskakuje z mocowania ta dźwignia metalowa pompki. Wykręciłem ogranicznik wciśnięcia pod pedałem też nic to nie dało. Wbijam bieg i na wciśniętym pedale sprzęgła auto jedzie bo ciągnie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
21-04-2018, 16:54
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-04-2018, 17:04 przez tolus24.)
Witam.
Na moje, z Twojego opisu wynika, że problem jest z dławikiem, prawdopodobnie coś go blokuje, może zasyfiony układ/płyn albo jakiś odłamek co powoduje, że prawidłowe odpowietrzenie układu jest niemożliwe dlatego, że na tym zwężeniu, jeśli jest jakieś ciało obce, to płyn traci swoją "ciągłość" przeciskając się przez nie i powstają pęcherzyki powietrza. Ja bynajmniej bym od tego zaczął i go wydłubał albo dał na próbę cały zarobiony nowy przewód od pompki do wysprzęglika i byłoby jasne. A jeździłeś tym autem, nie ma przypadkiem jednocześnie w tym aucie problemu z wyciem i wrzucaniem 5/6 bo może jest problem z luzem wałka sprzęgłowego, bo on też potrafi dać objawy miękkiego i nie odbijającego pedału sprzęgła i jakby niepełnego wysprzęglania. Tak mi się jeszcze przypomniało, bo chyba kiedyś to przerabiałem, że te dwa objawy powodował właśnie luz na wałku.
Pozdrawiam
|