Ocena wątku:
  • 9 głosów - średnia: 3.33
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Drgania i falowanie obrotów silnika po włączeniu kolejnych odbiorników prądu
#21
ale to normalne jest. altek stanowi takie obciazenie ze takie drgania sa bo tlumik drgan na wale sie nie wyrabia. Tak samo jak wlaczysz klime i jeszcze w jakis upalny dzien to az buda drga.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#22
to może dwumasa licha i przy większym obciążeniu słabo tłumi drgania?
Sharan 1.9 TDI AUY 115@~140KM Trendline 2006r. 245kkm.
Odpowiedz
#23
podejrzewam raczje tlumik drgan na wale co napedza pasek PK. Ma w sobie tez taki tlumik drgan ktory lubi sie wypracowac. Choc moim zdaniem ten typ tak ma bo w miare wzrostu obciazenia pasek jest bardziej napiety po stronie ciagnacej niz po stronie powrotnej a napinacz sie nie wyrobi za chiny ludowe zeby pasek byl naciagniety jak struna caly czas. Silnik ma prace skokowa z racji 4 garów wiec pulsuje.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#24
A może sprawdzić najpierw alternator tzn. odłączyć główny kabel od niego i sprawdzić przez króką chwilę jak silnik będzie pracował przy włączaniu kolejnych obciążeń? Może sprzęgło w alternatorze.
Sharan 1.9 TDI AUY 115@~140KM Trendline 2006r. 245kkm.
Odpowiedz
#25
Moze sciagnac pasek PK i sprawdzic czy to kolko na altku- sprzegielko alternatora w jedna strone ciagnie a w druga przepuszcza. Czasami potrafi sie zatrzeć i owszem moga byc takie wibracje. Ale dodam od siebie ze tez mam takie cos. Im wieksze obciazenie tym wieksze wibracje. Troche tez i dwumasa sie umnie odzywa na jalowych ale taki eobciazenie silnika takie sprawy ujawnia- drgania itp.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#26
W weekend zrobiłem dwa testy:
1.Odłączyłem przewód od alternatora
2.Podłączyłem na pająka nowy przewód od alternatora do akumulatora (pomijając puszkę bezpieczników.
Niestety był to dzień, ciepło i być może miało to wpływ na to że obroty nie falowały. Silnik przed operacją był zimny.
Dodam ze zastosowałem nowy oryginalny przewód 7M3971349DA 10mm2 (za 66zł z all...) który niby nie jest do mojego modelu (u mnie powinien być 7M3971349DN 8mm2) ale jest grubszy (ta sama długość obu). Trzeba tylko wyprostować końcówkę oczkową bo jest chyba zagięta oryginalnie pod inny alternator.
Dodatkowo w weekend zdjąłem Powerboxa (po poprzednim właścicielu).
Po wymianie kabla alternatora na stałe i demontażu Powerboxa dzisiaj rano obroty nie falowały Smile. Nie chce zapeszać. Nie wiem która z tych rzeczy była powodem problemów.
Nie chce mi się wierzyć że poprzedni właściciel widząc że falują obroty po założeniu Powerboxa nic z tym nie zrobił. Może w Powerboxie trzeba było coś doregulować śrubeczką?
Jedna rzecz trochę mnie niepokoi. Po włączeniu totalnie wszystkich odbiorników na pracującym silniku końcówka oczkowa oryginalnego przewodu na alternatorze staje się na tyle gorąca że dłużej nie da się jej dotykać. Na poprzednim przewodzie nie sprawdzałem jak to było. Z drugiej strony końcówka tego przewodu w puszce bezpieczników jest powiedzmy letnia.
Sharan 1.9 TDI AUY 115@~140KM Trendline 2006r. 245kkm.
Odpowiedz




#27
Nie wiem czy taka wymiana kabla na grubszy to dobry pomysł. W oplach 1.9 cdti dosc czesto padaja altki denso kitre kosztuja w serwisie majatek bo okolo 4 tys zl. Problem w tym ze altek daje strzala po rozruchu na akumulator no a wiadomo ze jeszcz eprzez 2.5 minuty swiece zarowe tez grzaja. Taki strzal dla altka to niestety w wiekoszosci za duzo i pala sie diody na mostku prostowniczym. Altki bywaja 100 i 120 amperowe i jedne i drugie sie pala a nawet wymienialem te 140 amperowe.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#28
Od grubości kabla więcej amperów nie popłynie. A jakby tak miało być zakładając że jakieś obciążenie teraz potrzenuje więcej prądu to by się teraz grzał czyli tak jak było dotąd = "optymalnie" dobrane przez producenta - mam tu na myśl stosunek ceny kosztów wyrodukowania kabla do przekroju i płynących amperów.
Pożyjemy zobaczymy.
Sharan 1.9 TDI AUY 115@~140KM Trendline 2006r. 245kkm.
Odpowiedz
#29
poplynie kolego poplynie. Chodzi oto ze z prostej matematyki to wynika. Masz akumulator ktory to ma opor wewnetrzny na poziomie 0.01 do nawet 0.001 ohma plus opor wlasnie bardzo istotny na kablach na poziomie 0.1-0.01 ohma dodatkowo jeszcze sie dolicza opor stykowy na łaczach kablowych a nawet na zagnieceniach tych uszek o ktorych pisaleś- tez roznie bywa ale bo i 0,3 ohma lub mniej. Teraz z prawa Ohma wylicz sobie jaki prad poplynie przy roznicy napiec miedzy aku powiedzmy 1 volt. I=U/R. Masz wszystkie dane. Teraz sobie przelicz i potem zmien dane opornosci kabla ktory wymieniles. Tak samo z akumulatorem- wiekszy aku teoretycznie nie wplywa na nic ale wiekszy aku moz emiec mneijszy opor wewnetrzny czyli taki aku od tira 0.0001 ohma.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Tania poduszka silnika to tragedia. Proszę doradzić. marcin528@op.pl 8 3,611 02-05-2021, 20:18
Ostatni post: marcin528@op.pl
  Poduszka silnika Chmielu 1 885 08-08-2020, 14:57
Ostatni post: kalamb
  Wyciek oleju z silnika i okolic maciej94 61 17,738 04-06-2019, 21:26
Ostatni post: tolus24
  Poduszka silnika/skrzyni biegów - temat zbiorczy wojci 44 18,368 27-03-2019, 22:06
Ostatni post: DDiablo
  Wymiana silnika gebels1973 24 6,352 27-12-2018, 21:34
Ostatni post: gebels1973
  Temperatura silnika tomamar 69 31,330 27-02-2018, 21:37
Ostatni post: wesol
  Sharan - osłona silnika [Mk.1] nostra 23 13,570 27-01-2018, 19:42
Ostatni post: wesol
  Prędkość na kolejnych biegach niebieski91 7 5,005 07-04-2017, 20:51
Ostatni post: _papa_
  Alhambra 2003r 1.9 TDI 115 AUY. Na dworze 12 stopni - problem z zagrzaniem silnika telo777 10 4,399 28-12-2016, 21:48
Ostatni post: marcyb3
  Opadają sam szyby po zgaszeniu silnika 1per 0 1,326 21-10-2015, 13:24
Ostatni post: 1per

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości