Ocena wątku:
  • 8 głosów - średnia: 2.13
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bardzo proszę o analizę logów
#31
Ja wracam z wiadomościami. Zabrałem się za wyciąganie turbawki ale ponieważ roboty dużo (u mnie trzeba odkręcać półoś, żeby ją wyciągnąć) to najpierw podłączyłem pompkę podciśnieniową, żeby się upewnić jak chodzi sztanga. Okazało się, że chodzi dobrze. Nie haczy ładnie odskakuje i zaczyna się ruszać przy -0,7bar. Odstąpiłem więc od wyciągania turbiny i nie wiem co dalej.
Dziś jeszcze zrobiłem log statyczny, żeby sprawdzić N75
Log (0 - 011)
Czy gdy on jest ON to nie powinien być włączony na 100%? U mnie jest tylko 90% i gdy jest OFF to nie powinien być 0%? U mnie jest prawie 10%.
Odpowiedz




#32
gdyby bylo ponad 90 % to by wskazywalo ze sztanga jest za dluga i nie do konca przymyka kierowniczki w turbinie. Wartosci sa prawidlowe.
Co do pracy to wyglada z ejest okej ale nie zawsze musi sie to pokrywac ze stanem faktycznym. Test kierownic uruchamiany vagiem daje ruch od jednego konca do drugiego. Pytanie jest takie czy w polowie nie ma lekich przytarć? Podstawa jest oczewiscie sprawdzenie vaqometrem jakie podcisnienie daje pompka próżniowa bo owszem i ona moze byc klekajaca. Dlatego jesli jest mozliwosc odpina sie sztange od kierowniczek i recznie ruszamy by sprawcdzic jak chodzi osobno gruszka i jak geo. Nie ma dojscia to mamy problem.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#33
A podłączenie manometru na trójniczku na wężyku prowadzącym do sztangi i obserwacja sztangi na uruchomionym VAGiem teście da jakiś pogląd?
Odpowiedz
#34
Mozna by sprobowac i tak ale jak to zweryfikowac wzgledem sprawnego ukladu? Wolałbym sprawdzic jakie jest podcisnienie wytwarzane przez pompe vaq po odpaleniu auta.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#35
Probowalem sie dzisiaj dostac do wtryskow i zeby odkrecic jedna srobe od pokrywy trzeba odkrecic egr a to juz troche wiecej roboty bo podgrzewany jest takze dalem sobie spokoj i poszedlem do znajomego co ma tourana ten sam silnik podpielem pod kompa i u niego sa te same wartosci 4 i 128 jak sprawdzalem to na trasie jak auto na biegu i hamujesz silnikiem to pojawia sie i jest caly czas 128 jak wrzucisz luz pojawia sie 4 takze chyba w touranie tak jest i teraz nie wiem czy z tych logow cos jeszcze moze wskazywac na to ze cos nei tak jest z el. wtryskow ? bo to dragnie silnika mam caly czas i nie wiem od czego one moze byc skoro nie ma zadnych bledow z tego co zauwazylem to znajomy ma w 023 krotsze czasy tylko ze znowu nie sa w kazdej grupie tak zblizone jak u mnie bo u niego bylio 40-30-16-14 a u mnie to chodzi w granicy 26-30
Odpowiedz
#36
nic nie trzeba odkrecac przy kolektorze czy EGR. Dojscie jest. sciagalem ta pokrywe u siebie w AUY chyba ze 6 razy. Generalnie w grupie 018 maja byc zera jak silnik pracuje na jalowych. To co sie dzieje po puszczaniu gazu itp nie jest istotne. Pompki wydają sie byc okej.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




#37
No to na jalowym mam 0 i nie wiem gdzie szukac przyczyny nierownej pracy silnika aa i ja juz nie mam auy teraz bxe i wlasnie tam jest jedna sroba od pokrywy schowana pod egrem tak ze nie idzie wlozyc klucza w auy tez sciagalem i bylo ok ;]
Odpowiedz
#38
Ja wreszcie poświęciłem czas i rozwiązałem problem: Najpierw doszedłem na tyle do turbiny, że mogłem poruszać sztangą. Nie mogłem jej odkręcić od gruszki, jednak wszytko chodziło bez jakichkolwiek zacięć. Potem przejrzałem węże od podciśnienia. W końcu sprawdziłem w Etce, że mój przetwornik ciśnienia (N75) powinien mieć numer 1j0906627b (już nie jest produkowany) lub 1k0906627a (ten go zastąpił) a miałem założony 1k0906627b - one nie są wymienne. Przełożyłem z Caddy mojego kolegi 1j0906627b. Auto zaczęło normalnie przyspieszać - płynnie od niskich obrotów. Zrobiłem logi i się potwierdziło, że jest dobrze.
Najdziwniejsze jest to, że zamówiłem nowy 1k0906627a z InterCars (OE VW) i po założeniu to samo czyli kicha. Oddałem i pojechałem na szrot gdzie kupiłem używany 1j0906627b z 2002 roku i jest dobrze acz nie idealnie jak na przetworniku z Caddy kolegi. Do ok 1700 obrotów jest małe niedoładowanie - potem ideał. Nie wiem ale może to zależy od egzemplarza bądź partii?

Przy okazji sprawdzania wężyków podciśnienia odkryłem, że w Etce na rysunku 131-70 (recyrkulacja spalin) jest błąd w podłączeniu wężyków przy zaworze sterującym EGRem (1k0906283a - numer 34 na rysunku) - wężyki na rysunku są odwrotnie niż w rzeczywistości.
Odpowiedz
#39
elektrozaworki raczje maja podpisane wyjscia jaki vaq czy out wiec tym trzeba sie sugerowac. Bledy jak bledy zawsze byly i beda.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#40
Zgadza się. Na przykład na N75 jest opisane VAC - podciśnienie, OUT - turbina, ATM - powietrze z filtra.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Proszę o analizę. dj_lawa23 2 334 31-08-2023, 06:33
Ostatni post: dj_lawa23
  Proszę o analizę logów lpbilusie@o2.pl 15 1,354 30-08-2023, 06:14
Ostatni post: wesol
  Proszę o analizę logów lpbilusie@o2.pl 0 276 26-07-2023, 16:17
Ostatni post: lpbilusie@o2.pl
  Sharan 1.9 BVK 115KM nie zbiera się z dołu. Proszę o analizę logów. burry-gk 2 831 16-05-2023, 16:23
Ostatni post: wesol
  Prośba o analizę rysiekr 9 1,260 26-04-2023, 17:54
Ostatni post: wesol
  analiza logów AFN pupek 13 3,599 28-03-2023, 13:48
Ostatni post: jacektokarz5@gmail.com
  Sharan 1.9 AVG wielka prośba o analizę logów Lenino 7 1,470 15-09-2022, 21:23
Ostatni post: wesol
  Analiza logów 1.9 tdi AUY mati2810 2 948 12-05-2022, 06:16
Ostatni post: wesol
  Prośba o analizę logów 1.9 AUY Mikooo 5 1,592 12-04-2022, 14:26
Ostatni post: wesol
  Analiza Logów 1.9 TDi AUY Kozi 0 1,034 17-08-2019, 20:32
Ostatni post: Kozi

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości