Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
gdyby bylo ponad 90 % to by wskazywalo ze sztanga jest za dluga i nie do konca przymyka kierowniczki w turbinie. Wartosci sa prawidlowe.
Co do pracy to wyglada z ejest okej ale nie zawsze musi sie to pokrywac ze stanem faktycznym. Test kierownic uruchamiany vagiem daje ruch od jednego konca do drugiego. Pytanie jest takie czy w polowie nie ma lekich przytarć? Podstawa jest oczewiscie sprawdzenie vaqometrem jakie podcisnienie daje pompka próżniowa bo owszem i ona moze byc klekajaca. Dlatego jesli jest mozliwosc odpina sie sztange od kierowniczek i recznie ruszamy by sprawcdzic jak chodzi osobno gruszka i jak geo. Nie ma dojscia to mamy problem.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 12
Liczba wątków: 1
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
0
A podłączenie manometru na trójniczku na wężyku prowadzącym do sztangi i obserwacja sztangi na uruchomionym VAGiem teście da jakiś pogląd?
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Mozna by sprobowac i tak ale jak to zweryfikowac wzgledem sprawnego ukladu? Wolałbym sprawdzic jakie jest podcisnienie wytwarzane przez pompe vaq po odpaleniu auta.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 167
Liczba wątków: 22
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
0
Probowalem sie dzisiaj dostac do wtryskow i zeby odkrecic jedna srobe od pokrywy trzeba odkrecic egr a to juz troche wiecej roboty bo podgrzewany jest takze dalem sobie spokoj i poszedlem do znajomego co ma tourana ten sam silnik podpielem pod kompa i u niego sa te same wartosci 4 i 128 jak sprawdzalem to na trasie jak auto na biegu i hamujesz silnikiem to pojawia sie i jest caly czas 128 jak wrzucisz luz pojawia sie 4 takze chyba w touranie tak jest i teraz nie wiem czy z tych logow cos jeszcze moze wskazywac na to ze cos nei tak jest z el. wtryskow ? bo to dragnie silnika mam caly czas i nie wiem od czego one moze byc skoro nie ma zadnych bledow z tego co zauwazylem to znajomy ma w 023 krotsze czasy tylko ze znowu nie sa w kazdej grupie tak zblizone jak u mnie bo u niego bylio 40-30-16-14 a u mnie to chodzi w granicy 26-30
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
nic nie trzeba odkrecac przy kolektorze czy EGR. Dojscie jest. sciagalem ta pokrywe u siebie w AUY chyba ze 6 razy. Generalnie w grupie 018 maja byc zera jak silnik pracuje na jalowych. To co sie dzieje po puszczaniu gazu itp nie jest istotne. Pompki wydają sie byc okej.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 167
Liczba wątków: 22
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
0
No to na jalowym mam 0 i nie wiem gdzie szukac przyczyny nierownej pracy silnika aa i ja juz nie mam auy teraz bxe i wlasnie tam jest jedna sroba od pokrywy schowana pod egrem tak ze nie idzie wlozyc klucza w auy tez sciagalem i bylo ok ;]
Liczba postów: 12
Liczba wątków: 1
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
0
07-10-2012, 15:52
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-10-2012, 15:59 przez ggu.)
Ja wreszcie poświęciłem czas i rozwiązałem problem: Najpierw doszedłem na tyle do turbiny, że mogłem poruszać sztangą. Nie mogłem jej odkręcić od gruszki, jednak wszytko chodziło bez jakichkolwiek zacięć. Potem przejrzałem węże od podciśnienia. W końcu sprawdziłem w Etce, że mój przetwornik ciśnienia (N75) powinien mieć numer 1j0906627b (już nie jest produkowany) lub 1k0906627a (ten go zastąpił) a miałem założony 1k0906627b - one nie są wymienne. Przełożyłem z Caddy mojego kolegi 1j0906627b. Auto zaczęło normalnie przyspieszać - płynnie od niskich obrotów. Zrobiłem logi i się potwierdziło, że jest dobrze.
Najdziwniejsze jest to, że zamówiłem nowy 1k0906627a z InterCars (OE VW) i po założeniu to samo czyli kicha. Oddałem i pojechałem na szrot gdzie kupiłem używany 1j0906627b z 2002 roku i jest dobrze acz nie idealnie jak na przetworniku z Caddy kolegi. Do ok 1700 obrotów jest małe niedoładowanie - potem ideał. Nie wiem ale może to zależy od egzemplarza bądź partii?
Przy okazji sprawdzania wężyków podciśnienia odkryłem, że w Etce na rysunku 131-70 (recyrkulacja spalin) jest błąd w podłączeniu wężyków przy zaworze sterującym EGRem (1k0906283a - numer 34 na rysunku) - wężyki na rysunku są odwrotnie niż w rzeczywistości.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
elektrozaworki raczje maja podpisane wyjscia jaki vaq czy out wiec tym trzeba sie sugerowac. Bledy jak bledy zawsze byly i beda.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 12
Liczba wątków: 1
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
0
Zgadza się. Na przykład na N75 jest opisane VAC - podciśnienie, OUT - turbina, ATM - powietrze z filtra.