25-09-2012, 12:17
Wydaje mi się że jest to przekaźnik sterujący wiatrakami na chłodnicy. Wieczorem jak wrócę z pracy postaram się poszukać coś na ten temat.
Klimatyzacja nabita nie chłodzi/słabo chłodzi/inne problemy
|
25-09-2012, 12:17
Wydaje mi się że jest to przekaźnik sterujący wiatrakami na chłodnicy. Wieczorem jak wrócę z pracy postaram się poszukać coś na ten temat.
25-09-2012, 17:38
pokolei po schemacie musisz sprawdzić gdzie zgubił się prąd. kolory przewodów ze schematu zgadzają się z w praktyce. cyfry na kablach to ich przekrój w mm2. * - bez dodatkowego ogrzewania ** - tylko z dodatkowym ogrzewaniem *** - z klimatyzacją 2 - przekaźniki główne 3- główny wyłącznik zapłonu 128 - przekaźnik dodatkowej dmuchawy ogrzewania (tył) 129 - blok ster. wyłącznika dmuchawy 131 - motor dmuchawy 130 -blok rezystorów wyjście przewody na sch. 7 - do klimy wyjscie na schemat 8 - dodatkowy moduł ogrzewania (tył) Masy : ( warto spradzic czy jest przejście do masy z silnika - E12): E1, - wiadomo E3, - prawa strona komory silnika E12, - Lewa strona komorty silnika E16 - panel sterowania.
Jeżdżę na felgach KUTYCH firmy slik i dziur się nie boję - www.forgedwheels.pl
no ale przez elektrykę to nie wiem czy przebrnę.
Jak sprawdzałem probówką czy prąd dochodzi do wentylatora to standardowo, masa do nadwozia i probówką w jeden styk wtyczki-świeci i z ciekawości w drugi-świeci, tego nie rozumiem 130 to opornica?
130 to opornica.
musisz badać pokolei. jak sobie nie poradzisz to oddaj do elektryka. pisałeś że coś zaśmierdziało (spaliło się) - tym bardziej trzeba szukać, ułatwia to poszukiwania bo gdzieś izolacja się stopiła lub przewód nadciął się i zaczął zwierać do masy, lub miedzy przewodami przeciążenie.... bo pisałeś, że opornica i wentylator sprawne. szukaj, schemat wydrukuj i sprawdzaj w okablowaniu jeśłi czujesz się na siłach.
Jeżdżę na felgach KUTYCH firmy slik i dziur się nie boję - www.forgedwheels.pl
Ale to jest schemat do klimatyzacji manualnej, a on ma climatronic.
Przeanalizujmy to na przykładzie przedniej dmuchawy: Bezpiecznik nr.22 30A twierdzisz że jest sprawny. Podaje on prąd na styk nr.18 sterownika climatronica (przewód czerwono-biały, bodajże niebieska wtyczka) i na silnik dmuchawy styk nr.2 (przewód czerwono-biały) dalej stykiem nr.1 silnika dmuchawy (przewód czarno-czerwony) na styk nr.20 ster. climatronica (przewód czarno czerwony) i na styk nr.2 opornicy (przewód czarno-czerwony) którą wymieniłeś. sprawdź czy jest masa na opornicy styk nr.3 przewód oczywiście brązowy A dalej to jest zagwozdka, ponieważ opornicą steruje climatronic (styk nr.7 przewód biało-niebieski) tyle że nie wiem w jaki sposób. Chyba na zasadzie różnicy napięcia, ale czy na pewno. Sprawdzaj miernikiem napięcie na styku nr.1 opornicy przewód biało-niebieski, jednocześnie zmieniając bieg wiatraka i napisz co się dzieje. Chociaż podejrzenie pada na panel bo niby jakim cudem padły by obydwa nawiewy. Wyczytałem też coś takiego: "Nieprawidłowe kodowanie prowadzi do niedopasowania stopnia dmuchawy" Pytanie czy podczas zwarcia mógł się rozkodować sterownik?
26-09-2012, 08:33
szukam jeszcze po bezpiecznikach i przekaźnikach i wg opisu przekaźników przekaźnik 410 nr 6N0906383, jest to pozycja nr 20 w skrzynce i jest to przekaźnik "dmuchawy świeżego powietrza".
Oryginał kosztuje niecałe 200zł używka na allegro 45zł, pewnie trzeba by sprawdzić go najpierw czy poprawnie działa
26-09-2012, 10:41
(26-09-2012, 08:33)wojci napisał(a): szukam jeszcze po bezpiecznikach i przekaźnikach i wg opisu przekaźników przekaźnik 410 nr 6N0906383, jest to pozycja nr 20 w skrzynce i jest to przekaźnik "dmuchawy świeżego powietrza". Jakiego schematu używasz? Według Elsy jest przekaźnik pompy paliwa.
26-09-2012, 12:30
AAA 2.8; ADY 2.0 i AJH 1.8, są to silniki benzynowe montowane w starszych modelach. A z tego co widzę to ty posiadasz wersje po lifcie i jak przypuszczam silnik AWC 110kW/150KM? No chyba że istniały jakieś przejściówki. Dla pewności zerknij na naklejkę wyposażenia i odpisz.
AWC 110kW po lifcie dokładnie 09.2000
trochę brakuje mi na tym forum pod nickiem tego jaki kto ma model auta jaki silnik i jakie oznaczenie i rok w wielu wątkach trzeba wnikać najpierw kto ma jakie auto a potem dopiero pomagać |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|