Liczba postów: 10
Liczba wątków: 5
Dołączył: Jul 2021
Reputacja:
0
22-01-2022, 07:01
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-01-2022, 07:01 przez uciu.)
Witam,
czy podczas wypalania DPFa powinna się ściecić jakaś kontrolka?
Mam ALHAMBRE 2015 CFFB z mokrym DPF
i nic się się świeci..
Kilka razy zdażyło się, ze po wyłaczeniu silnika nadlej wyły wentylatory - głównie zimą. Czy to oznacza ze wtedy jest procedura wypalania i została przerwana?
Autem jezdzi żona, przydałaby się kontrolka by nie wyłączać silnika...
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Nie ma kontroli bo to nie awaria. A zostawienie by sobie pochodził to nic nie wypali. Trzeba na drogę szybką wyskoczyć i dać mu trochę pocisnąć. Tak około 2700-3000 obr żeby było na biegu choć 4 lub 5 a najlepiej na 6. Wal ma obciążenie i się skręca trochę i wtedy też paliwa jest podlewane. Pamiętajcie że na postoju na jalowych to jest jakieś 0.4 litra spalanie. Nawet na 2000 obr to będzie niecałe 1.5 litra. Co tym można wypalić jak jadąc na drodze przy tych parametrach co podałem jest jakieś 7-8 litrów. Żeby się coś wypaliło musi być ogień i temperatura a bez paliwa tego nie będzie. To że ktoś się zatrzyma pod domem i po 5 czy 10 minutach przerwie wypalanie że niby skończył to logiczne bo nie będzie przecież system wypalał w nieskończoność jak nie ma warunków.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 10
Liczba wątków: 5
Dołączył: Jul 2021
Reputacja:
0
OK, dzieki ale kontrolka na pewno by pomogła i informowała o procesie wypalania...by przejechać kawałek dalej by proces się zakończył. A wytłumacz tu kobiecie by obroty obserwowała...
Liczba postów: 10
Liczba wątków: 5
Dołączył: Jul 2021
Reputacja:
0
fajna rzecz ten moduł... gdzie go kupie?
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Może i fajny ale dla mnie uważam że zgedny. Nie jestem więźniem swojego auta.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Filterek dpf zapala się jak filtr próbował się wypalić kilka razy z rzedu i nie doszło do skutku. Niby coś koło 7 razy. To jeszcze o niczym nie świadczy, po prostu proces wypalania miał być mało zauważalny ale ze czasami sytuacja nie pozwala na to to układ w końcu zaczyna się domagać tego. Wystarczy wsiąść w auto i zrobić jednym ciągiem, najlepiej na drodze szybkiego ruchu na biegu 4 lub 5 tak że 20-25 km. Jadąc tak mamy obroty 2700-3000. Generalnie im silnik bardziej obciążony i wyższe obroty tym lepiej bo więcej ognia na tłoki i wydech idzie. Sek w tym że obciążenie to np podpiąć przyczepę jakąś a obroty to mogłyby być i 4000 ale turbina przy dużych obrotach i dużym obciążeniu może tego nie przetrzymać jak już jest wiekowa. Więc obroty tak 2700 do 3000 to ideał. Jadąc na autostradzie mamy stały ogień na tłoki. Przy jedzie miejskiej czy pozamiejskiej to raz przyspieszany raz zwalniamy a zwalnianie to przerwa w podawaniu paliwa. Także wycieczka raz dwa razy w miesiącu do sąsiedniej miejscowości na zakupy i temat zamknięty. Ja np jadę do lidla bo tem mój w mieście to braki towaru itd. Mam 17 km w jedną stronę i załatwiona sprawa. Czasem na pizze się jedzie i jest git. Oczewiscie warunek taki ze auto ma sprawny silnik i resztę. Nawet dziabnieta termostat jest ważny bo brak temperatury to brak wypalania itd itd. Wężyki od czujnika różnic ciśnień całe i wiele wiele innych.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 3
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jan 2019
Reputacja:
0
Polecam kanał na Youtube Krzynol garage. Wszystkiego można sie tam dowiedziec.