Liczba postów: 1,564
Liczba wątków: 19
Dołączył: Jan 2013
Reputacja:
12
12-10-2015, 21:30
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-10-2015, 21:32 przez andrew7800.)
Wymieniłem akumulator w aucie ze starej Varty 50 Ah na nowy Sznajder 110 Ah.
Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM
VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM
VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
O to rozumiem. 110 Ah. No niezle. To bedzie krecic jak szalony i pradu nie braknie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 134
Liczba wątków: 2
Dołączył: Sep 2015
Reputacja:
1
@wesol
OK.
Pamiętajmy jednak o tym, aby taki akumulator - pojemność - był odpowiednio traktowany przez układ ładowania... bo inaczej nie będzie doładowany i zacznie tracić swoje pierwotne parametry.
Innymi słowy eksploatacja na krótkich dystansach w połączeniu z częstym uruchamianiem silnika źle wróży temu "cacku".
A zima jest bardzo wredna dla akumulatora z racji temperatury, właczanych różnych odbiorników prądu i.t.p.
Musi być od czasu do czasu doładowany prostownikiem.
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Nie ma ścisłego powiązania latek i aku. Ja mam altek zmieniony z 120A na 220A i co prześladuje mi? W dźwigu mamy dwa aku po 220 Ah i altek malutki. Od chyba 7 lat nic nie siada. Używany czasami cały tydzień a czasami miesiąc stoi.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 653
Liczba wątków: 83
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
0
Ja serię miałem 70Ah, altek jest 140A i prądu nie brakło ( auto mam 3 rok) a że mam jeszcze 2-3 zabezpieczenia elektroniczne to trochę więcej na postoju ciągnie. Aku zdechł po 6 latach, także chyba standard.
Co do żywotności aku - prąd ładowania jest proporcjonalny do poziomu rozładowania aku jak to w zwykłych układach ładowania... jak aku będzie często rozładowany dość mocno, to często będzie ładowany bardzo dużym prądem i to może wykończyć akumulator szybciej niż normalnie i chyba tyle.
Co do jakości aku - znajomy sprzedaje i na tej podstawie takowy kupiłem - ponoć przez ostatnie 3 lata nie było żadnej reklamacji - tyle. Cenrtra - przy mnie gość przyniósł do reklamacji - nie pytałem, może był jedyny
Pozdrawiam,
Michał
-------------------------------------------------------------------------
Nie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a później pobije doświadczeniem...
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Tak regulator to element mało skomplikowany. Niekiedy kosztuje 20-30 zl a niekiedy koszt jest niestety wysoki z racji iz producent tak wyciska z nas kase. I tak np boscha regulatry nei sa drogie ale juz valeo sa kilkukrotnei drozsze. Regulatory tez czasami z zamiennika moga dawac odrobine nizsze naeicie jak ori ale tez i czasami dorobine wyzsze napiecie. Keidys juz nie pamietam nazwy regulatora ale kupowali taxiarze bo dawaly napiecie o okolo 0.4 V wysze napeicie co powodowalo ze akumulatory nie cierpialy na niedolaodwanie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 655
Liczba wątków: 13
Dołączył: Nov 2012
Reputacja:
1
Ja wczoraj i dzis walczyłem z konserwacja podwozia. Świeży nabytek trżeba zadbać póki nie jest za pozno. Niepokoi mnie koło dwumasowe, 5 bieg dziwnie sie włącza,prżez chwile slychac jakby nie było synchronizatora. Sroba do sprawdżenia poziomu oleju jakaś z cosmosu,musze gdzies kupic i zacząć od oleju. Ocieplilem rurki od nagrzewnicy,zastanawiam sie czy od klimy tez ocieplić. Nie znam sie moze ktos podpowiedzieć,czy to bez sensu. Jeszcze jutro poczyszcze i wysmaruje Cortanin F okolice koła zapasowego i bedzie spokój. Potem założę nowki chlapacze na przód no czekać na dogrzewacz od speca Stefano. Ładnie chodzi ten 130km silniczek. Ładnie sie zbiera i troche mógłby mniej palić gdyz przy mojej jeździe pokazuje ze spalił 11/ 100km. No ale poszaleć chwilowo mozna. Potem zdrowy rozsądek przemawia. Zacina mi sie pedał sprzęgła nie wiem co jest tego przyczyna tak jakby sprężyna nie ściągała pedału. Znow jest co robic. Nie wiem ze te samochody takie lipne robią, moim starym 20 letnim T4 nie ma takich usterek. Naprawdę te samochody to sa stworzone do pracy a nie na paradę jak SGA.
Sprzedam pod zamowienie nowe Navi i Antyrady.50% Taniej. Mam rowniez Seata Alhambre AFN.