10-08-2013, 11:34
Witam wszystkich. Z racji tego że wystąpiła potrzeba transportu 4-erech rowerów i pięcioosobowej rodziny nie było innej opcji jak montaż bagażnika dachowego . Tutaj nastąpił problem bo jak by na to nie patrzeć nie było relingów.
Relingi zakupił dla mnie kolega w Mrągowie za całe 100-plnów łącznie z uszczelkami.
W ostatni weeckend przystąpiłem do montażu:
zacząłem od zdjęcia oryginalnych uszczelek i doprowadzeniu poprzez mycie i woskowanie tego miejsca do należytego wyglądu:
Później zdemontowałem tapicerkę w minimalnym potrzebnym zakresie:
Następnie wyjąłem gumowe zaślepki:
Dociąłem moje uszczelki w/g oryginalnych no i zamontowałem.
ps. uszczelek użyłem swoich bo się okazało że w miejscu gdzie powinien być otwór na środkowe mocowanie relingu do dachu jest takie coś (nie wiem dla czego ):
Oczywiście wcześniej wszystkie gumowe elementy zostały spryskane silikonem w sprayu.
Do zamontowania użyłem samokontrujących nakrętek 8 mm z tyłu dałem podkładki o szerszym kołnierzu a z przodu normalne (większe nie wchodzą). Od razu podpowiem że do dokręcania nakrętek najlepszy będzie klucz nasadowy , cienkościenny z tzw. grzechotką.
Przy okazji zapodaję zdjęcia mechanizmu uchylania tylnej szyby i zatrzaski do mocowania osłony słupka:
pozdrawiam.
Relingi zakupił dla mnie kolega w Mrągowie za całe 100-plnów łącznie z uszczelkami.
W ostatni weeckend przystąpiłem do montażu:
zacząłem od zdjęcia oryginalnych uszczelek i doprowadzeniu poprzez mycie i woskowanie tego miejsca do należytego wyglądu:
Później zdemontowałem tapicerkę w minimalnym potrzebnym zakresie:
Następnie wyjąłem gumowe zaślepki:
Dociąłem moje uszczelki w/g oryginalnych no i zamontowałem.
ps. uszczelek użyłem swoich bo się okazało że w miejscu gdzie powinien być otwór na środkowe mocowanie relingu do dachu jest takie coś (nie wiem dla czego ):
Oczywiście wcześniej wszystkie gumowe elementy zostały spryskane silikonem w sprayu.
Do zamontowania użyłem samokontrujących nakrętek 8 mm z tyłu dałem podkładki o szerszym kołnierzu a z przodu normalne (większe nie wchodzą). Od razu podpowiem że do dokręcania nakrętek najlepszy będzie klucz nasadowy , cienkościenny z tzw. grzechotką.
Przy okazji zapodaję zdjęcia mechanizmu uchylania tylnej szyby i zatrzaski do mocowania osłony słupka:
pozdrawiam.