Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jan 2020
Reputacja:
0
Proszę o pomoc, mam to autko od 9 lat, świetnie się spisywało. Ok rok temu zaczęło się coś złego dziać przy przyspieszaniu, zwłaszcza na zimnym silniku, brak mocy i tak jakby przerywał na wyższych obrotach. Nie za każdym razem tak jest. Po zgaszeniu i ponownym rozruchu problem znikał. Parę dni temu jakieś zwierzątko zainteresowało się wężykami podciśnienia i je zjadło. Komputer pokazuje emission workshopy i świeci się chęci engine. Po otwarciu klapy silnika, wężyk od akumulatora podciśnienia całkowicie zjedzony. Po zdjęciu pokrywy silnika za obudową filtra powietrza jeszcze 3 wolno wiszące wężyki, jeden idzie gdzieś pod silnik dwa za blaszkę na podszybiu z zaworami. Kupiłem wężyk i czwórnik rozdzielający, połączyłem to wszystko ze sobą i problem występuje nadal. Może ktoś wie czy tam nie ma jakiegoś zaworka który też zjadły, nie wiem jak się do tego zabrać.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Wymienić i podłączyć wężyki wg schematu. Nie wiesz jak to oddaj do mechanika lub kogoś kto ogarnia temat.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jan 2020
Reputacja:
0
Witam, podłączę to wg. stoi tylko gdybyś mógł napisać czy przy tym rozdzielaczu za filtrem powietrza koło małego filterka powietrza podciśnienia powinien być zawór zwrotny?.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Generalnie to nie musi być żadnych zaworków zwrotnych. Układ można tak uprościć że będzie tylko tak: od tego trójnika co idzie grubszy wąż do serwa hamulcowego poczynając dalej do elektrozaworka i gruszki turbiny. Można zaraz za tym trójnikiem dać zaworek zwrotny i maly trojniczek by podpiąć ten akumulator podciśnienia (taka okrągła piłka).
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jan 2020
Reputacja:
0
Dziękuję za podpowiedź, od jutra się za to zabieram tylko muszę kupić ten zaworek zwrotny bo chyba zjadły cały. Przy okazji zaślepkę EGR i zamienię te zaworki n18 na n75 bo te czasowe braki mocy to chyba wina n75. Dostać się do tych zaworków to trzeba mieć rączki baletnicy a nie łapska. Jeszcze jedno pytanie czy zaślepiający egr muszę zdjąć i zaślepić wężyk sterowania egr. Pozdrawiam.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Nie nic nie trzeba. Duża szansa że tylko wywali błąd bo masz nowszy silnik. Początkowe 115 konne po wywaleniu egr, zaslepieniu czy też odlaczeniu wężyka od "ufo" tego wgra nie robiły problemów.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: Jan 2020
Reputacja:
0
Dziękuję za fachową poradę, na. razie skasowałem błędy auto jeździ ale jest mułowate. Jak będę miał problemy z połączeniem poproszę kolegę o poradę.