Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sharan 2.0 8v 115KM. Prędkości autostradowe
#1
Na początku witam Wszystkich Smile

Obecnie poruszam się paskiem B3 1.8 lpg, ale przyszedł czas na zmianę furmanki i padło na Sharana 2.0 8v. (potrzeba większej kubatury....)
Tak wiem. Za słaby do tej budy, bierz 1.8t Smile. Przekonuje mnie jednak prostota tej konstrukcji, a co za tym idzie tania eksploatacja. A na tej ostatniej zależy mi najbardziej. Nie bez znaczenia jest tez max.moment przy 2400 obr. W teorii fajna elastyczność. Nie wiem. Nie jeździłem jeszcze Wink
Często przemieszczam się autostradami (stad temat wątku).
Pytanie, czy 6 bieg w Sharanie robi robotę czy jest to tzw. półbieg ?
Jakie są obr. przy prędkościach 150 km/h ?

Z góry dzięki za odp. i sugestie.
Pozdrawiam.
Odpowiedz




#2
Nie jeździłem Sharanem 2,0, ale miałem Galaxy 2,0. I to naprawdę nie jedzie. Na autostradzie jeszcze jako tako, ale elastyczności i przyspieszenia to nie ma. Potem zmieniłem na 2,3 i 30 KM więcej robi robotę - w końcu zaczęło jeździć jak normalne auto. A paliło tyle samo. Mój obecny 1,8t pali tyle samo co tamte oba Galaxy, ale jest zauważalnie szybsze. Bierz albo Forda 2,3, albo 1,8t.
[Obrazek: wqdz690429546a.GIF] Piszę poprawnie po polsku.

kiedyś Galaxy 2,3 i Sharan 1,8, teraz MB R500
Odpowiedz
#3
Hmmm. Powiadasz, że nie jeździ. Ok, wierze na słowo.
0 motorze 1.8t duzo dobrego można usłyszeć. O ile prawidłowo serwisowany Smile Więc trzeba przekalkulować 1.8t. napinacze, turbiny itp Wink

Dzięki.

Odpowiedz
#4
1,8t to pancerny silnik. Rozrząd jest prosty, napinacz i łańcuch rzadko siadają, turbina tym bardziej. Pilnować oleju, dbać o podciśnienie i motor się odwdzięczy.
[Obrazek: wqdz690429546a.GIF] Piszę poprawnie po polsku.

kiedyś Galaxy 2,3 i Sharan 1,8, teraz MB R500
Odpowiedz
#5
Ok. Rozumiem Smile
Rozejrzymy się za 1.8t
Odpowiedz
#6
A dlaczego diesel nie teges? Jeżeli moment obrotowy jest istotny, to...
Odpowiedz




#7
W sga bto poprostu bym szukał egzemplarza zadbanego w dobrej kondycji. To czy to TDI czy 1.8 t to stawiam na równym poziomie. Kiedyś pamiętam pisałem z jakimś kolega z forum bo szukał sga1.8 t to problem tylko taki był że tdikow było w naszej okolicy chyba 30 szt a 1.8 t tylko jeden i zaorany. Oj żeby był 1.8 t w touranach to by robił furorę.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#8
Witam.

Moje ucho nie toleruje diesla wiec odpada. Bez urazy dla fanów zapłonu samoczynnego, bo to tez dobre jednostki Wink Z tego co wyczytałem to 1.8t. jest fajna alternatywa dla diesla. Trochę martwi mnie rozrząd " obustronny" i napinacz łańcucha. Ale kolega rodzynek pisze, że często nie padają Smile Może uda się znaleźć coś na chodzie Wink
Jak już przyjdzie do wymiany napinacza to czy są sensowne zamienniki i ile wytrzymują ?
Odpowiedz
#9
Jeżeli się nie mylę to ten napinacz łańcucha wymienisz bez problemu sam z odrobiną zdolności manualnych. Wystarczy zdjąć pokrywę i jest on na wierzchu. Jego chyba możesz się najmniej obawiać. Zużycie słychać z daleka, takie cykanie jak by coś metalicznego napieprzało. A sam łańcuch zdaje się że też dasz radę bo on spina tylko wałki rozrządu ze sobą a napęd z wału jest przekazywany z paska.
klaustrofobia: czyli lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami.
np.:
Idę do sklepu po piwo i boje się że będzie zamknięte.
Odpowiedz
#10
schak. Oglądając YT chyba się z Tobą zgodzę Smile
Odpowiedz




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości