Liczba postów: 946
Liczba wątków: 58
Dołączył: Jul 2012
Reputacja:
1
Witam.
Mam dość denerwujący problem z moim autem. Mianowicie sztrucel myszkuje po drodze. Auto zostało prześwietlone przez kilku różnych mechaników na różnych SKP dla pewności i nigdzie żadnych luzów w zawieszeniu nie stwierdzono. Poza tym są założone 4 nowe amory. Opony są w idealnym stanie, jednak zmiana na zimówki nic nie dała więc opony tym bardziej odpadają. Łożyska w kołach sprawne, nie szumią, koła są sztywne. Jedyną częścią jaka przychodzi mi do głowy, a która mogłaby dawać takie objawy to maglownica. Czy rzeczywiście tu mam szukać przyczyny takiego zachowania, czy macie jeszcze jakieś podejrzenia co może być nie tak?
Liczba postów: 252
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2018
Reputacja:
1
01-11-2019, 04:05
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-11-2019, 04:07 przez wesz82.)
Wymiana magla to już poważna sprawa jeżeli chodzi o cenę.
Ja bym zaczął od rozbierania zawiechy i sprawdzaniu wszystkiego w łapie.
Można odkręcić sworznie od zwroty i sprawdzić jakie luzy ma magiel na listwie.
U mnie np jeszcze tragedii nie ma bo jadąc 140 auto w miarę jest stabilne i posłuszne zaś jadąc szwagra galaxy 160 to trza się pobawić aby utrzymać kierunek jazdy na swoim pasie.
Poza tym jakiej firmy amorki złożyłes bo jak krzak to nie dziw się że jest zle.
Liczba postów: 946
Liczba wątków: 58
Dołączył: Jul 2012
Reputacja:
1
01-11-2019, 08:37
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-11-2019, 08:38 przez raventes.)
Zawieszenie było sprawdzane na kilku SKP zarówno na szarpakach jak i łapą. Amory są firmy Kayaba, więc nie jakiś krzak. Aż tak źle u mnie nie jest żeby auto chciało zmieniać pas ruchu, ale ktoś jadąc za mną może myśleć że tego Sharana który jedzie przed nim prowadzi jakiś nawalony kierowca.
A co do magla chyba aż takie straszne kwoty to nie są - patrzyłem w necie z gwarancją i w miarę to wygląda.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Chcesz to wymieniaj. Ja bym sprawdzał wpierw. Żeby magiel sprawdzić to go nie trzeba demontować. Żeby skasować luz na nim też go nie trzeba demontować. Tak samo kolumna kierownicza, krzyżaki też sprawdzenie to żadna filozofia.
Na skp sprawdza się czy zawieszenie nie ma luzów stanowiących zagrożenie a nie luzy minimalne. Tam ważne jest by sworzeń wahacza nie wyskoczył z tzw kuli czy tak samo końcówka drążka kierowniczego.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 252
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2018
Reputacja:
1
Dlatego warto rozebrać i samemu sprawdzić co jest grane.
Mi po wymianie amorkow coś dalej pukalo
Pojechałem na skp i pan szukał dość długo i w końcu stwierdził luz na łączniku stabilizatora.
Wymieniłem lacznik ale końcówka drążka po lewej stronie była podobnie zajechana a jeżeli lacznik.
A pan jakoś nie znalazł tam nic.
Liczba postów: 1,398
Liczba wątków: 21
Dołączył: Jan 2016
Reputacja:
16
01-11-2019, 16:23
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-11-2019, 16:27 przez kalamb.)
Na stacjach zazwyczaj drobiazgi nie wychodzą. Sprawdź czy przy wymianie amorów nie zostały zamienione nakrętki górnego mocowania na zwykle, powinny być specjalne stożkowe. Zwykle nie prowadzą łożyska i może „pływać”.
Magiel tez może swoją droga dawać. Tuleje na wahaczach tez były mam nadzieje dokładnie sprawdzane?
Liczba postów: 57
Liczba wątków: 0
Dołączył: Mar 2013
Reputacja:
0
Kolego, czy zbieżność była sprawdzana, bo to też może być przyczyną. Jeszcze jedno czy kręcąc kierownicą czujesz jakiejś opory bo może być też pompa wspomagania. pozdrawiam.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Ja tu czegoś nie rozumiem. Mechanika będziesz uczył z poziomu wózka? Może zmień tego mechanika na pozadnego co wie co robi i co ma robić. Ja tego poprostu nie rozumiem. Luz na maglu to się sprawdzało w autach klasy golfa 1 czy opla kadetta. Tak samo jak luzy na zawieszeniu czy układzie kierowniczym.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.