Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
czujnik ciśnienia spalin (dpf)
#1
Witam,
mam Sharana z 2011 r., silnik 2.0 diesel, CFFB, 103 kW. Czy w czujniku ciśnienia spalin jeden przewód ma być "luźny"? (zdjęcie poniżej). Sprawdzałem i nie ma możliwości, żeby on się skądś wysunął, nie ma też żadnych błędów. Czy on ma tak luźno zwisać? I co mierzy?

Z góry dziękuję.

   
Odpowiedz




#2
Pomyśl chwilę co za pytanie dziecinne zadajesz.

Są wersje że oba przewody są podpinane do DPF i są z jednym. Pomyśl czemu?
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#3
Przepraszam, ale jestem zielony temacie, dlatego pytałem. Ale ok, poszukam odpowiedzi na dziecinne pytanie gdzie indziej. Dzięki.

Odpowiedz
#4
Czujnik różnicy ciśnien na DPF. Skoro tak to musi badać ciśnienie przed i za DPF. DPF zapchany to jest duża różnica ciśnienia. Jeśli jest podpięty tylko jeden wężyk to logiczne że ten przed DPF czyli za turbo przed DPF. Za DPF to tak jakby na końcu wydechu czyli mierzy ciśnienie atmosferyczne wokół nas. Dlatego nie musi być podpięty i sobie wisi.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#5
Dziękuję.
Odpowiedz
#6
U mnie chyba jest zapchany dpf bo jest taka różnica 67 hPa.Na biegu jałowym.Prosze o jakieś sugestie.I być może to jest przyczyną częstego wypalania,dodam,że podmieniłem czujnik g450.
Dodam,że w vw polo 1,6 tdi cr mam różnicę ciśnienia 2,24 hPa.
Odpowiedz




#7
No patrz a jednak coś jest zwalone.
To ci podpowiem jeszcze. Sprawdź czy ta rurka stalowa na DPF jest drożna aż tam w środku w puszce. Jak wszystko szczelne, drożne to poza tym że DPF już umarł to bym pomyślał co było tego przyczyną. Czy turbo lejące czy wtryski do luftu.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz
#8
jest drożna bo jak podmieniałem czujnik to zapaliłem auto to leciały spaliny to raczej jest ok.Ja to auto użytkuje od 2 miesięcy,a sprawdzałem wtryski i są w normie.A co myślicie o zastosowaniu jakiegoś środka czyszczącego dpf?
Odpowiedz
#9
Na czym są w normie? Na vcds? To nie jest sprzęt do sprawdzania wtrysków. DPF to nie koszula by ją wybielaczem traktować czy prac. Im więcej ja szprycujesz chemikaliami tym bardziej go dobijasz. Daj mu pracować w prawidłowych warunkach czyli odpowiednie zasilanie w powietrze oraz ładnie rozpylone paliwo w komorze a sam sobie poradzi i nie jest mu straszne 500 tys km czy nawet i 800 tys km. Ja mam dwa auta a DPF i w jednym ostatnio podpiąłem vcds to było że wypalanie byli 4 km temu a nie było żadnych oznak ( kopcenie czy inny dźwięk). Jedno auto ma 180 tys drugie 300 tys i oba nawet nie mają cienia problemów z DPF ale turbo i wtryski zdrowiutkie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Czujnik poziomu czynnika redukującego popo666 2 105 22-03-2024, 14:10
Ostatni post: popo666
  2.0 TDi CFFB kontrolka ciśnienia oleju pytanie yros 0 1,214 21-10-2021, 20:54
Ostatni post: yros
  Czujnik temperatury AdBlue fotofloresy 24 11,302 29-07-2021, 19:30
Ostatni post: turek
  Akcja serwisowa - Afera z emisją spalin sharanik 50 18,676 30-06-2019, 13:23
Ostatni post: michal_turek
  AdBlue - czujnik poziomu płynu piok 122 65,145 19-01-2019, 21:36
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości