Liczba postów: 10
Liczba wątków: 1
Dołączył: Apr 2019
Reputacja:
0
Witam.
Od około miesiąca jestem, szczęśliwym posiadaczem VW Sharan 2.0TDI 136KM DSG.
Mam problem z moim Autem ponieważ dużo pali. Komputer MFA przy spokojnej jeździe 80% trasa 20% miasto pokazuje ok 10 l/100km. Test z tankowaniem do pełna pokazał 9,5l/100. Wcześniej miałem Tiguan za silnikiem CFFB i przy podobnej jeździe spalał ok 7l/100.
Niepokoi mnie chwilowe spalanie gdzie przy lekkim dodaniu gazu na 1biegu pokazuje 49,9 i dalej nic. Samochód jest z 2011r z przebiegiem 230000. Jestem już po wymianie rozrządu i filtrów spalanie takie samo. W Vcds kat synchronizacji wałka rozrządu -0.68. Podmieniałem przepływomierz i spalanie na takim samym poziomie. Nie wiem co dalej wtryski? Proszę o pomoc może ktoś miał podobny problem.
Liczba postów: 45
Liczba wątków: 7
Dołączył: Mar 2019
Reputacja:
0
Sprawdzałaś czy hamulce nie grzeją się szczególnie tył.
Liczba postów: 1,398
Liczba wątków: 21
Dołączył: Jan 2016
Reputacja:
16
Nie ma co biadolić i wróżyć ;-)
Diagnostyka wraz z logami dynamicznymi i będzie wiadomo co mu dolega
Liczba postów: 10
Liczba wątków: 1
Dołączył: Apr 2019
Reputacja:
0
01-05-2019, 12:10
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-05-2019, 12:11 przez Lukasy81.)
Hamulce sprawdzałem są Ok. Czyli muszę znaleźć dobrego magika od tych Silników
Ma ktoś może namiary na mechanika który to ogarnie w okolicach Gdańska?
Liczba postów: 1,398
Liczba wątków: 21
Dołączył: Jan 2016
Reputacja:
16
GTC to Tczew? Zapytam kolegę powinien wiedzieć
Liczba postów: 10
Liczba wątków: 1
Dołączył: Apr 2019
Reputacja:
0
Tak GTC to Tczew. Będę wdzięczny za namiary na dobrego fachowca od VW.
Liczba postów: 10
Liczba wątków: 1
Dołączył: Apr 2019
Reputacja:
0
Tak dla informacji mam dwumase do wymiany. Na zimnym silniku już mocno stuka. Czy to może być powód wyższego spalania? Jak kupowałem oczywiście była cisza...
Liczba postów: 14,565
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
przyczyn moze byc wiele. Oczewiscie sprawy takie jak wtryski itp ale tez takie jak problem z ukladem DPF i ten system moze cały czas chodzic na dopalaniu. Wtedy mamy zwiekszone spozycie ON, kopcenie, dobijanie turbiny itd itd. Potrzebna diagnostyka.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 45
Liczba wątków: 7
Dołączył: Mar 2019
Reputacja:
0
Mój sharan też pali nie mało ale to właśnie z tego względu, że często wypala się DPF.jeździłem przez około 2 tyś.km.z pęknietą rurą IC. Cały czas myślałem że to jest dziurawa chłodnica i trochę z tym zwlekalem. Rozebrałem przód i okazało się że chłodnica jest ok.Przez ten okres więcej szło spalin w Dpf-a i trochę go przytkało. Teraz prawie przez cały czas jak tylko się rozgrzeje natychmiast się wypala a co za tym idzie dużo pali.Teraz też nie wiem za bardzo co z tym zrobić czy jeździć tak długo jak przestanie się wypalać czy zrobić regenerację VCDS-em.
Liczba postów: 10
Liczba wątków: 1
Dołączył: Apr 2019
Reputacja:
0
Rozumiem ta teorię ale to raczej nie DPF. Zapalił mi się tylko raz po zakupie ale samochód stał w komisie często odpalany itd. Po jeździe na 2.5tys obrotów przez ok 5km zgasło i do dziś ok. Wiem że dopalanie może być bez objawowo zwiększone obroty itp. Przerabiałem ten temat w tiguanie też 2.0 tdi gdzie żona robiła trasy po mieście po 2km i postój. Co 2 tyg smród i kontrolka DPF. Dziwi mnie wysokie spalanie jakie pokazuje MFA przy delikatnym ruszaniu pokazuje 49.9l/100km i na tym się kończy chyba odczyt. A przespieszam naprawdę delikatnie. Czy to możliwe że jest takie wysokie spalanie przy delikatnym ruszaniu?Mam też Renault Vel satis 3.0 dCi V6 i tam max do 30l/100km przy podobnym ruszaniu pokazuje. Oczywiście będę szukał mechanika co ogarnia dobrze Vcds. Mam dostęp do kompa i mógłbym wykonać logi statyczne i dynamiczne tylko potrzebuje informacji na jakich grupach robić logi.