Liczba postów: 26
Liczba wątków: 5
Dołączył: Jul 2018
Reputacja:
0
Witam ponownie
Czy wie ktoś z grupowiczów jakie są wartości kompresji w cylindrach dla silnika AUY? Badanie przeprowadzamy na zimno/ciepło? Poniżej jakiej wartości silnik kwalifikuje się do remontu? Pytam ponieważ dość mocno pluje mi olejem z odmy i cały tył silnika mam mokry od oleju. Samochód nie dymi. Oleju dolewam 1l/5000km.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
28-34 bary
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Tak poniżej 25 to coś nie halo. Dwa sprawne silniki mogą mieć różną kompresję. To wynika porostu czasem z innych rzeczy. Tu nie ma tak że ten co ma 32 bary na wszystkich garach jest lepszy od tego co ma 29 barów. Ważne by nie było różnic. 3 bary różnicy to już będzie silnik chodził na tym garze tak że pompka będzie na nim troszkę więcej podlewać paliwem by wyrównać pracę.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 26
Liczba wątków: 5
Dołączył: Jul 2018
Reputacja:
0
Czy prawidłowo pomiar powinien być zrobiony na ciepłym czy zimnym silniku? Robiąc pomiar na zimnym wyszło mi po 25bar. Jako że samochód długo stał za granicą ze względu na przeskoczony pasek rozrządu podejrzewałem posklejane lub zapieczone pierścienie. Zrobiłem mu terapię z naftą lecz nie przyniosło to razultatu. Robiłem między innymi taki test że w miejsce świecy żarowej wkręciłem końcówkę do manometru i podłączyłem ciśnienie z kompresora ok 7bar i czułem minimalny przedmuch do wlewu oleju. Czy to jest normalne? Wlałem odrobinę nafty do cylindra - chwilkę pobulczało i zaraz jednostajny syk co znaczy że nafta już była w misce olejowej. Próba olejowa wykazała 30bar.
Silnik nie dymi i ciągnie, jedynie co to mocno pluje olejem z odmy.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Na ciepłym powinno być sprawdzane i tak od 28 do 34 barów. Przy próbie olejowej to jeszcze więcej.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Na zimnym to raczej nie bo jeśli licha jest kompresja na ciepłym to na zimnym może być tylko jeszcze gorzej. Zresztą zimny silnik nie ma okrągłych tłoków i to proces chwilowy bo silnik odpalony robi się coraz cieplejszy. To tak jak auto przy odpalaniu jak puści bączka to nie tragedia byle później nie puszczał po przegazowaniu czy pod obciążeniem. Pomiar zawsze można zrobić i na zimnym i cieplym ale na ciepłym powie wszystko. To że dopływ paliwa trzeba odciąć to chyba wiadome, zresztą przy pd to jeden ruch i po temacie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 252
Liczba wątków: 1
Dołączył: Mar 2018
Reputacja:
1
Powinno się zrobić tak jak mówisz ba ciepłym i na zimnym potem porównać
Znowoz ja uważam.ze ciepły silnik jest doszczelniony olejem i ciepłem stąd pomiar zawsze raczej wyjdzie dobry bo jak pierścień puści usczelniajacy to olejowy zatrzyma.
Btw
Co muszę odłączyć w pd by nie lało paliwa???
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Ta nakręcana przyłączke elektryczna pompowtryskow przy pompie tandem.
Zimny silnik to tłoki są jajowate a cylindry okrągłe więc szczelności tam nie może być szczelnie.
Przy wymianie, montażu pompowtryskow się po założeniu odkręca się świece żarowe i odpina właśnie wiązkę. Kręcenie rozrusznikiem i po tym montaż świec i wiązki. Ropa zalegająca na tłokach może uszkodzić korbe.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.