Liczba postów: 816
Liczba wątków: 43
Dołączył: Aug 2015
Reputacja:
3
(12-02-2019, 08:50)popo666 napisał(a): U mnie nagrzewnica z przodu grzeje jak oszalała i na wolnych obrotach przy temperaturach < 0 stopni temp silnika spada. Jeżeli u Ciebie trzyma 90 to tylko dlatego, że nagrzewnica nie oddaje właściwie temperatury do kabiny.
Generalnie jeszcze zrobie testy klapek (chociaż będów elektrycznych w klimatroniku niet )
No i cóż wyjdzie na to, że zapchana Chłopcy Touranowcy to już ćwiczyli .
Liczba postów: 361
Liczba wątków: 22
Dołączył: Dec 2017
Reputacja:
1
No dobra, ale czym nagrzewnica się zapycha? Nie sądzisz że mając w obiegu płyn chłodniczy, to trochę dziwna sprawa zapachanej nagrzewnicy?
Liczba postów: 816
Liczba wątków: 43
Dołączył: Aug 2015
Reputacja:
3
Noo niby fakt . Ale jeśli temperatura jest ustawiona na max , klapka otwiera pełny przepływ przez nagrzewnice . A ona ledwo dycha ? Im większy przepływ powietrza (wymuszone wentylatorem) tym słabiej grzeje . Nie oddaje ciepła . U ciebie jak grzeje to na wolnych obrotach , aż przysiada temperatura silnika . U mnie nic takiego się nie dzieje . Nagrzewnica przód i tył są podłączone równolegle . Na przedniej nie ma żadnego zaworu odcinającego . A tylna , która jest dalej - pracuje bez problemu dmucha konkretnym ciepłym powietrzem . No nie mam innego pomysłu , że na przedniej nie ma przepływu czynnika grzewczego
Liczba postów: 816
Liczba wątków: 43
Dołączył: Aug 2015
Reputacja:
3
Tym sie jeszcze sugerowałem :
http://www.touranklub.pl/forum/viewtopic...ca#p280940
Ale Szczyku mnie podkusiłeś i też mam nagrzwnicę elektryczną . Jestem o krok dalej , bo swoją już otworzyłem . Na razie jednak tych oporników mocy ruszać nie będę . Teoretycznie kupiłem sprawną a oporniki są za małe jak na moje oczy
Liczba postów: 361
Liczba wątków: 22
Dołączył: Dec 2017
Reputacja:
1
16-03-2019, 16:17
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-03-2019, 16:18 przez szczyku.)
Dziś wrzuciłem grzałkę do auta. Od razu napiszę że nie jest to takie proste, jak w przypadku golfa, skody czy tourana. Nawet po zdmoentowaniu rur powietrza na nogi, grzałka nie wejdzie od tak. W sumie wszystko poprowadzone, podłączone, oprócz CAN. Nie wiem gdzie dokładnie ma być podłączony, a podłączony na "pałę" kolorami pod wtyczkę gateway-a, sam gateway sypie jakimś błędem o jednostronnej komunikacji. Później dopiszę więcej, dla potomnych, co by ułatwić montaż.
Liczba postów: 816
Liczba wątków: 43
Dołączył: Aug 2015
Reputacja:
3
No widzę , że poszedłeś na szczura . Ja się na swoją patrzę . Udało mi się ją otworzyć by spojrzeć na elektronikę . Sterowanie CAN podłączasz pod magistrale komfortu . Znajdę ci filmik jak człowieczek w skodzinie ciągnie to z wiązki przy gateway-u . Mi się już nie będzie chciało tam gimnastykować i myśle by pobrać to przy klimatroniku . Znowu będziesz chciał schemat
Przy wkładaniu przeszkadzał ci "garb " od elektroniki ? Czy co ?
Liczba postów: 361
Liczba wątków: 22
Dołączył: Dec 2017
Reputacja:
1
16-03-2019, 20:54
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-03-2019, 20:58 przez szczyku.)
Ja oglądałem ten filmik, montaż podobny, ale konsole inne.
Komora silnika, rura powietrza z całym filtrem, akumulator, podstawa akumulatora, to wszystko trzeba zdemontować.
Środek, wylatuje dolna osłona, poduszka powietrzna kolan, rura nawiewu na nogi, osłona boczna (rączka otwierania maski), boczna osłona tunelu (przy pedale gazu).
A grzałki i tak nie wsadzisz.
Plastik dolnej osłony, dolnej konsoli trzeba tak mocno odginać do siebie, aby wprowadzić grzałkę. Już myślałem ze połamie dół dechy. Najlepsze że nie da się go zdemontować, bo jest zgrzany na gorąco z górną częścią.
Ale się udało. Grzałka na swoim miejscu. Jakieś pytania, to pisać.
Liczba postów: 361
Liczba wątków: 22
Dołączył: Dec 2017
Reputacja:
1
Temat uważam za zamknięty, podpiąłem się pod panel klimatronika (tak jak pisałeś) i wszystko jest bez błędów.
Ciekawostka: po odkręceniu poduszki kolan i zdemontowaniu ze stelaża, nawet jak kluczyków nie ma w stacyjce, to licznik się włączy dziwna sytuacja, tylko dotykając poduszką tego stelaża, wszystko wraca do normy.
Przed zdemontowaniem akumulatora, dać ciepło na maxa, jeśli tego nie zrobimy, jedno cięgno zablokuje nam śrubkę, przez którą nie zdemontujemy plastiku zasłaniającego dziurę na grzałkę.
Liczba postów: 816
Liczba wątków: 43
Dołączył: Aug 2015
Reputacja:
3
17-03-2019, 16:52
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-03-2019, 17:04 przez Maciej_F.)
Eeeeech szybko się uwinąłeś . Brawo .
He, he podpięcie pod klimatronik to była moja wesja teorii z ELSy .
Potwierdziłeś
Yyyyy
1. Działałeś na poduszcze bezp , przy zasilaniu napięciem nie bałeś się odstrzału ?
2. Plastik osłaniający nagrzewnicę dociąłeś , założyłeś nowy odpowiedni pod PTC ?
Liczba postów: 361
Liczba wątków: 22
Dołączył: Dec 2017
Reputacja:
1
17-03-2019, 17:15
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-03-2019, 17:16 przez szczyku.)
Ja miałem cały komplet od kolegi z forum tourana TAJPEJ, więc nic mnie nie interesowało. Kabel plusowy był z metr za długi, wiec i tak go skracałem i zarabiałem nową końcówkę (dobrze że pracuje w elektryce).
Myślałem że szybko pójdzie, ale zeszło mi z 6 godzin, ale to przez to że ja zawsze staram się puszczać kable razem z ori wiązkami (do tego poszła wiązka pod radar i lampy led), najgorsze to właśnie przeciąganie kabli. Teraz zmiana alternatora na 220A wieczorem pójdę, podłącze vcds i będę testował, mam nadzieję że temp. zewnętrzna będzie w okolicach 5 stopni.
Zawsze działam na zasilaniu, poduszka sama z siebie nie wystrzeli. Tu akurat był wyciągnięty aku, to przez to ze pod nim idą kable.
|