Liczba postów: 129
Liczba wątków: 22
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
0
22-07-2018, 20:04
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-07-2018, 20:06 przez rafi.zafi.)
Witam Jak w temacie w wczoraj wszystko ok. Dzisiaj powrót z działki i nie chłodzi Klima. Po podłączeniu do vaga błąd
High Pressure Sensor
B10AE 12 (009) Short to plus.
Pytanie czy temat do ogarnięcia samemu czy fachowiec .
Jak wykasowałem błąd na chwilę spokój Klima zaczęła działać. Po wyłączeniu silnika i ponownym załączeniu to samo .
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
22-07-2018, 20:32
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-07-2018, 20:35 przez tolus24.)
Witam.
Generalnie do ogarnięcia samemu, jeśli masz manometry, ewentualnie vcds powinien pokazywać wysokie ciśnienie w blokach pomiarowych , bo albo jest brak czynnika w układzie (klima jednak co jakiś czas działa więc raczej czynnik jest), albo jest brak masy/słaba masa na czujniku - jest to najczęstsza przyczyna, no i na końcu zostaje uszkodzony czujnik ciśnienia.
Pozdrawiam
Liczba postów: 129
Liczba wątków: 22
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
0
Jak mam rozumieć słabą mase gdzie szukać przyczyny . Wtyczka przeczyszczona od czujnika . Nie była zasniedziona ale przeczyscilem i psikłem preparatem do styków. Plus dochodzi do wtyczki .
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
To czy minus dochodzi do wtyczki. Jak nie to się ciągnie drugi kabel dodatkowy. Chyba że przez sterownik jest brana masa jakby kluczowane. Najprościej to podmienić presostat od innego auta. Parę minut roboty.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
22-07-2018, 21:19
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-07-2018, 21:20 przez tolus24.)
Witam.
Dokładnie, tak jak pisze wesol, w mkII jest inaczej niż w mkI fl i Ty masz czujnik 3pin-owy i z tego co pamiętam, na 1pin-ie ma masę bezpośrednio z karoserii i ta masa najczęściej powoduje awarię, sprawdź jaką masz masę/jej stabilność na tym pin-ie względem "+" z akumulatora i jaka jest rezystancja tego przewodu (ciągłość).
Pozdrawiam
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Tak też właśnie mam w touranie. Presostat jest tu przy skraplaczu na dole na rurce. Tak ma 3 piny. Zazwyczaj skrajne to zasilanie w takich elementach.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 129
Liczba wątków: 22
Dołączył: Sep 2012
Reputacja:
0
22-07-2018, 22:52
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-07-2018, 22:54 przez rafi.zafi.)
Więc tak ...odpiołem wtyczkę od zaworu ciśnienia i tak jak opisaliscie brak masy . Po obejrzeniu kabli okazało się że brązowy kabel jest przerwany ...jakim cudem to nie wiem . Fakt sprowadzalem go delikatnie bitego i widzę że przy naprawie wszystkiego się nie dopilnowalo bo akurat ten kabelek był lutowany...wytrzymał 8 lat . Dziękuję kolegom za naprowadzenie . Czuć moc forum. Pozdrawiam mogę spokojnie spać tym bardziej że za 3 tyg kłania się słoneczna Chorwacja .