Liczba postów: 6
Liczba wątków: 1
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
0
12-10-2013, 21:25
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-10-2013, 21:28 przez Loco.)
Witam posiadaczy Shreka.
Jestem posiadaczem takiego autka jakieś 3 tygodnie.
Mój Sharanek jest z Listopada 2001 i w 2L benzynie.
Jako że nie podobało mi sie spalanie ,jakieś 18L w mieście,podjechałem na komputer .1 sonda wskazywała od 1,5V do czasami 3 V.Majster który mi to mierzył mówi że sonda padła i trzeba wymienic.Jako że z mechaniką nie mam nic wspólnego chciałbym zapytać was jako zdecydowanie bardziej doświadczonych czy to prawda. I ewentualnie jaką sonde kupić bo na aledrogo sondy zaczynają sie od 80 zł.
Pozdrawiam szanownych forumowiczów.
Liczba postów: 215
Liczba wątków: 2
Dołączył: Jun 2013
Reputacja:
1
czesc jak byles na kompie to niewykazalo bledow czy pan sonde miernikiem sprawdzał błędy powinny byc jak bedą napisz jakie to zobaczymy
Liczba postów: 6
Liczba wątków: 1
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
0
15-10-2013, 21:54
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-10-2013, 21:57 przez Loco.)
komputer diagnostyczny nie wykazał błędu, a jedynie pokazał napięcie na sondzie.Gość nie miał programu do Sharana 2001 2.0 B, ale połączył sie z samochodem przez program od Golfa chyba IV z takim silnikiem. I jak pisałem napięcie na sondzie nr.1 wskazało 1,5V a po dodaniu gazu przekraczało 3 V.
Sonde już kupiłem prawie 400zł o zgrozo, i jak na początek zaobserwowałem samochód przestał szarpac rano przy zimnym silniku,teraz sprawdzam spalanie
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
przy zimnym silniku, przez pierwsze chyba 3 minuty sonda lambda nie jest brana pod uwage przez ECM. Trzeba bylo sprawdzic jak jezdzi auto i jakie jest spalanie z odpieta lambda bo wtedy komp pryzjmuje wartosci zastepcze z map zapisanych w ecm.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 6
Liczba wątków: 1
Dołączył: Oct 2013
Reputacja:
0
16-10-2013, 23:07
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-10-2013, 23:08 przez Loco.)
silnik miał optymalną temperature, to znaczy był podpiety zaraz po przyjedzie,oprucz tego chodził dobre 30min,z podpiętym komputerem bo sprawdzał jeszcze inne podzespoły.Coś mu jeszcze nie pasowało z ESR (kontrola trakcji) !!! tak sie to pisze? Mówił że to może sie kończyć pompa ABS ????
nie śmiać sie-- nie mam pojęcia na temat mechaniki samochodowej
Liczba postów: 68
Liczba wątków: 18
Dołączył: May 2014
Reputacja:
0
Byłem dzisiaj u mechanika i podepną mojego VW Sharana VR6 do kompa i wynalazł że jest problem z sondą Lambda. Z tego co rozumiałem to jest problem z komunikacją sondy z kompem i przez to moje autko od jakiegoś czasu nie ma takiego kopyta oraz za dużo gazu mi połyka. Co może być przyczyną braku komunikacji? przerwany kabel czy może zabrudzona sonda i wystarczy ja może tylko przeczyścić i wystarczy. Niestety z powodu pośpiechu nie spisałem kodów błędów jakie wyskoczyły podczas sprawdzania. jak to mogę sprawdzić?
Liczba postów: 466
Liczba wątków: 12
Dołączył: May 2014
Reputacja:
2
Ja bym radził kupić ELM327 na Bluetooth albo z kablem pod laptopa i samemu odczytywać błędy bo to wychodzi taniej niż jednorazowe podpięcie u mechanika.
BAN ZA NIEDOJRZAŁOŚĆ ADMINISTRATORA
Liczba postów: 68
Liczba wątków: 18
Dołączył: May 2014
Reputacja:
0
Dziś sprawdzałem sondę. Odpiąłem wtyczkę, która jest zaraz za sondą i próbówką sprawdzałem przepływ sygnału. nie wiem czy dobrze to robiłem ale z moich ustaleń wynika że kable są OK. Czy po wypięciu kabli z sondy trzeba podłączać jeszcze auto pod komputer?
Liczba postów: 466
Liczba wątków: 12
Dołączył: May 2014
Reputacja:
2
08-06-2014, 20:20
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-06-2014, 20:21 przez K9Darek.)
Nie musisz podpinać. Można jeśli Sonda wymieniona a błąd został. Ale kostki i wtyki sprawdziłeś czy są czyste?
BAN ZA NIEDOJRZAŁOŚĆ ADMINISTRATORA