Liczba postów: 10
Liczba wątków: 0
Dołączył: Oct 2015
Reputacja:
0
08-10-2015, 23:59
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-10-2015, 00:00 przez ktzysiek.)
Witam
Dziś byłem u mechanika, od kupna Sharana miałem błąd z sondą lambda w końcu wymieniłem na nową, była przepalona grzałka czy jakoś tak ale po wymianie postanowiłem sprawdzić w necie info o nowej - PIERBURG- okazało się że jest to sonda do silników 1,8t i 2,0 czy to będzie miało jakieś "skutki uboczne" ludzie z intercars twierdzą że to nie ma znaczenia ale wolałbym żeby części byłe do wybranego modelu - mechanik który wymieniał też twierdzi że nawet jakby wsadził sondę od opla to było by ok i żeby patrzeć na zużycie paliwa
Liczba postów: 16
Liczba wątków: 3
Dołączył: Dec 2016
Reputacja:
0
28-01-2017, 15:20
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2017, 16:16 przez djdarek.)
Witam
Wymieniłem sondę lambda tą przed katalizatorem, nowa, dobra, ale na drugi dzień wyskoczyło check engine i po sprawdzeniu taki bląd
16891 - Idle Control System RPM: Higher than Expected
Silnik słychać, ze delikatnie faluje na jałowym biegu, nawet wydaje mi się jakby poszarpywał ale po skasowaniu błędu engine gaśnie. Szukałem w sieci ale nic konkretnego bo przy różnych autach, różnie to interpretują
Raz auto zgasło po odpaleniu, spadły obroty i zdechł
Proszę może ktoś coś wie na ten temat, błędu sondy już nie ma i żadnego innego też nie
Liczba postów: 28
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jan 2017
Reputacja:
0
28-01-2017, 17:15
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2017, 17:17 przez alxxx.)
Jakiej firmy sonda?
Diagnostyka VAG - Potrzebujesz kluczyka/pilota? napisz
Liczba postów: 16
Liczba wątków: 3
Dołączył: Dec 2016
Reputacja:
0
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
28-01-2017, 18:20
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2017, 18:21 przez tolus24.)
Witam.
Ten błąd teoretycznie jest powiązany z przepustnicą ale na jej pracę ma również wpływ m.in. przepływomierz, sonda lambda, czy nieszczelność w dolocie. Jeżeli problem ten powstał ewidentnie po wymianie sondy lambda, to w tym kierunku musisz zacząć poszukiwania, najlepiej zrobić logi/poobserwować grupy odpowiedzialne za pracę sondy, a jest ich nie mało, bo chyba w 001 jest coś, w 099 też coś, a poza tym w wielu grupach w przedziale od 030 do 050, z tego co pamiętam. To, że kupiłeś Boscha, to połowa sukcesu, pytanie brzmi czy dedykowaną czy uniwersalną, bo jeśli uniwersalną to możesz ją ... , ona sprawdza się tylko w przypadku niewielkiej liczby silników, podaj nr tej sondy co kupiłeś.
Pozdrawiam
Liczba postów: 16
Liczba wątków: 3
Dołączył: Dec 2016
Reputacja:
0
Według sprzedawcy to jest dedykowana sonda do mojego auta, sprawdzał po numerze VIN. Na opakowaniu są symbole Bosh LS 7351/ 0 258 007351 wtyczka oryginalna, pasował nic nie trzeba było przerabiać, prawdzę jeszcze przepływkę. Są też inne objawy, auto czasami gaśnie przy ruszaniu na prostej drodze gdzie spokojnie powinno ruszyć z drugiego biegu to on jakby się dusił, początkowo brałem pod uwagę, że to moja wina ( cały czas jeździłem dizelkiem) ale beż przesady. na półsprzęgle auto jakby traciło zupełnie moc. Podobne sytuacje miałem kiedyś przy mondeo 2.0 benzyna ale tam uwalona była przepływka i silnik krokowy i to mi ta sytuacje przypomina, brak mocy na wolnych obrotach, tyle, że ta sytuacja jest od początku a auto kupiłem jakieś dwa miesiące wstecz
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
29-01-2017, 12:19
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-01-2017, 12:20 przez tolus24.)
Witam.
Na moje powinieneś mieć nr Boscha 0258007354, ewentualnie 0258007354 ale to moje zdanie, nie znam wszystkich danych Twojego auta, a na dodatek mnogość numeracji Boscha jest po... . Jeżeli twierdzisz, że jest to od początku to najlepiej zrób logi przepływomierza, przepustnicy i sondy lambda i pewnie wszystko się wyjaśni. A tak na marginesie, o tym, że coś pasuje, to nie dawno tu na forum, kolegę mechanicy skroili na około 1100zł, a się okazało, że mu zły termostat sprzedali, a że pasował to zamontowali, co oczywiście nie oznacza, że u Ciebie jest to samo .
Pozdrawiam
Liczba postów: 16
Liczba wątków: 3
Dołączył: Dec 2016
Reputacja:
0
29-01-2017, 14:12
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-01-2017, 14:25 przez djdarek.)
no gość spisał vin i stwierdził, że to ta sonda, powoli zaczynam mieć dosyć tego auta, ciagle coś wyłazi, jak nie egr to teraz sonda i teraz jeszcze coś, masakra a niby benzyny lepsze i tańsze w utrzymaniu
Oczyściłem starą sondę i na niej jest numer 258007353 a ja mam wsadzoną 258007351
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
29-01-2017, 16:37
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-01-2017, 17:06 przez tolus24.)
Witam.
O ten numer z końcówką "53" właśnie mi chodziło w pierwszym poście, tylko się machnąłem i dwa razy napisałem ten sam z końcówką "54", powinno być "53" i "54" a nie dwa razy "54", gdyż te dwa są teoretycznie zamienne między sobą i wywodzą się z tego samego numeru oryginału, natomiast nie spotkałem się jeszcze z końcówką "51" w Sharanie 1.8T. Na moje masz nieodpowiednią sondę, a jeśli tak jest to dalsza diagnoza jest obarczona dużym prawdopodobieństwem błędu i tak naprawdę to auto nigdy nie będzie pracowało poprawnie. Poobserwuj jak pracuje ta sonda, w blokach pomiarowych, zrób logi wraz z przepustnicą i przepływomierzem i pedałem gazu. Możesz ewentualnie metodą prób i błędów zacząć od wyjęcia/czyszczenia/adaptacji przepustnicy, odpięcia/zastąpienia diodą przepływomierza, odpięciem sondy lambda ale to strata czasu gdy się ma vag-a do dyspozycji. Z zaworem egr masz już porządek zrobiony czy dalej "bruździ".
Pozdrawiam
Liczba postów: 16
Liczba wątków: 3
Dołączył: Dec 2016
Reputacja:
0
29-01-2017, 17:19
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-01-2017, 17:24 przez djdarek.)
Zawór egr kupiony nowy odpowiedni, więc chyba ok. Z tymi sondami to dziwny temat bo znlazłem aukcje na allegro i przy sondzie 353 i 351 podane jest że pasują do mojego silnika, tylko teraz skoro moja nie jest odpowiednia to czy mi ja przyjmą i wymienią na właściwą ?
Przed chwilka musiałem podjechać na chwilkę kawałek i auto odpaliło normalnie ale na półsprzęgle przy wjeździe w bramę w bramę zgasło jakby mocy było mało, dokładnie takie coś miałem w mondeo kiedyś i z tego co pamiętam wymieniłem tam przepływomierz albo czyściłem go już nie pamiętam dokładnie
|