07-12-2017, 13:39
Dodatkowe zegary z Scirocco
|
07-12-2017, 14:31
A co ten środkowy zegar pokazuje
07-12-2017, 14:55
He he . Właśnie sam do końca nie wiem
Nie mogę się doprosić instrukcji z forum Scirocco . Jest to forma sekundnika-czasomierza . W scirocco pewnikem służy rajdowcom do sprawdzenia ile wyciągną na stekę , można też tam ustawić zegarek .
13-12-2017, 13:43
bardzo ciekawe widziałem te 3 zegary chyba w nowszych scirocco.
20-12-2017, 15:58
Witam .
Aaaa zrobię jakiegoś świątecznego moda na temat tych dodatkowych zegarów . Może ktoś się jeszcze pokusi . Na razie zabawka działa . To można powiedzieć , że mod sprawdzony . Skusiłem się na podstawie filmiku Spacewalkera : https://www.youtube.com/watch?v=0x0N4A0tIr8 i robótki u ruskich https://www.drive2.ru/l/462509017541902909/ https://www.drive2.ru/l/466115965436821630/ Co POTRZEBA ? 1. Zegary z Scirocco 1K8919527 ewentualnie New Beetle 5C5919527 2. Obudowę zegarów ( dla Scirocco jest 1K8857192 a dla New Beetle 5C5857192 Generalnie sprzedają to i tak w kompletach . 3. Odpowiedni gateway obsługujący dodatkowe zegary B9 np 7N0907530AN. 4.wtyczka do wskaźników 6R0972930 i ewentualnie jakieś złącze 5 pinowe 5 . Trochę kabelków tak ok 5 x 1mb 0,35 mm2 6. Iiiii dużo zaparcia jednak trzeba się napracować przy części mechanicznej . Tak to zgrubsza wygąda od strony Etki : Wracając jeszcze do zegarów dodatkowych są różne cyferblaty . Takie porównaie do zegarów głównych . Zdarzają sie także zegary ze wskazówkami podświetlonymi na niebiesko . Taka uwaga . W naszych brykach 7N wszystko działa - nie ma problemu ze wskaźnikiem turbo . I znośnie się mieści na półce środkowej . Zmęczyłem się CDN....
No to lecim dalej . Część elektyczna ( która okazała się łatwiejsza ) .
Na 99% trzeba wymienić gatewaya (19) Na taki co obsługuje dodatkowe zegary ( W insallation list gatewaya musi być B9 ) . Przykład skanu mojego starego bez B9: i takiego z B9 Zabawa z wymianą bramki (19) jest opisana tutaj: http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=10818 Gateway , który dobierzecie musi obsługiwać wszytkie elementy wyposażenia PR jakie dotąd macie . Jeszcze jedna wtopa , jeśli macie panorama dach to gatek musi obsługiwać CAN rozszerzony : Kodowanie wiadomo odbywa się przez ''odptaszkowanie '' sterowników w installation list . Acha , jeszcze jedna ciekawostka . Przy wymianie gateway'a gubi się dane akumulatora . Trzeba jeszcze raz wpisać swój akumulator ( a dokładnie pojemność ) . To teraz przechodzimy do budowy wiązki podłączeniowej . Tak z zapasem potrzeba 1 mb by spokojnie ją przełożyć od zegarów do schowka środkowego . Lista podłączeń pinów : wiazka do licznika.docx (Rozmiar: 27.69 KB / Pobrań: 32) I główny schemat podłączeniowy zegarów : Wykorzystujemy wtyczkę do zegarów 6R0972930 , zastosowałem także gniazdo-wtyczka by móc w przyszłości odąłczyć schowek z zegarami od stałej instalacji . ( a nawet okazał się niezbędny ten podział instalacji) Pomoże nie zaszkodzi : dwa przewody CAN zrobiłem na skrętkę jak VW przykazuje . Tak zgrubnie wygląda wykonana instalacja ''goła'' Wiązkę po zamontowaniu zabezpieczyłem taśmą parcianą do kabli - wyszedł oryginał To czas montować . Spokojnie , teraz czeka nas biurowa robota na siedzeniu kierowcy : Wydłubujemy zegary tutaj opis : http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=10925 Mamy dostęp do wtyczki wskaźników : I widać jak ją rozebrać , bo będziemy się dolutowywać do pięciu kabelków . Wiązkę wskaźników odłączamy od karoserii ( można ja wtedy jeszcze troszkę pociągnąć . I ściągamy taśmę parcianną . . Za chwilę dalszy ciąg programu bo się załączniki nie mieszczą .....
21-12-2017, 16:02
To dokończenie do instalacji elektrycznej .
Trza się wpiąć w wiązkę od zegarów głównych . Wyszukujemy po kolei kabelki od pinów : 32 , 31 , 16 , 28 , 29 i wpinamy się odpowiednio kabelkami : 1,3,6,7,8 ( piny od wtyczki zegarów dodatkowych ) . Taki patencik na dolutowanie bez stresu : Tak to wygląda w czasie pracy i na gotowo : Zabezpieczamy luty . Zawijamy taśmą na gotowo instalacje stałą cz1 . Możemy sprawdzać czy działa . Podąłczamy zegary główne . Drugą część instalacji lepiej mieć jeszcze ''surową'' bez oplotu taśmą , Wyjdzie w praniu w części machanicznej . Szybko włączamy VCDSem w gateway'u B9 . Podłączamy zegary dodatkowe . Stacyjka .... I ..... I by się wydawało , że z górki a tu jeszcze część mechaniczna .
22-12-2017, 12:59
Dobra to ostatni etap zabawy . Brniemy dalej .
Dotąd można było wykonywać poszczególne etapy bez wiedzy księgowej . Ale teraz trzeba by zabrać do domu schowek środkowy zwany dalej '' Mobilną damską torebką '' . Trudna sprawa jak to zrobić Wysyłamy odpowiednie pismo i nie oczekujemy odpowiedzi . Każdy szczegół SEAT.docx (Rozmiar: 13.12 KB / Pobrań: 16) Skąd te bzdury wziałem ? Ano takimi pięknymi słówkami nas karmią na stronach deelerów samochodów . Wyciągamy schowek ( 2 śrubki) i zostawiamy zaślepkę . Teraz trzeba wykonać szablon by wyciąć otwór na obudowę dodatkowych zegarów . Cały schowek warto rozłożyć na dwie części będzie poręczniej robić : Zapamiętać jak idą sprężyny i tulejki bo potem będzie ''bul'' ,że nie chce się otwierać . Mocujemy szablon i zgrubnie wycinamy : Pokrywa schowka skałda się dwóch plastików a'la plaster miodu . Przyjąłem najgorszą metodę : wycinałem na gorąco lutownicą , potem trzeba to wszystko opiłować i dopasować . Połowę roboty odpadnie jak będzie się to wycinać włosówką . . Jakbym musiał to jeszcze raz robić ( o mały włos ) to bym się z otworem przesunął jak nadalej do tyłu . Nie wyskoczy problem z przyciskiem otwierania . Duuuużo godzin upłynęło jak to spasowałem . Po drodze inaczej rozwiązałem mocowanie wskaźników w obudowie . Będzie więcej miejsca w Damskiej mobilnej torebce . Zaczyna się jakoś klarować :
22-12-2017, 15:05
Jeszcze po drodze trzeba rozwiązać przeprowadzenie kabla od wskaźników . Wybrałem lewy zawias , który jest w środku pusty . Dwa otworki , przepychamy kabel i owijamy taśmą parcianą . Z powrotem montujemy wtyczkę pośrednią .
Całość zabezpieczyłem folią od spodu by nie przeszkadzały wystające duperele przy wyciąganiu rzeczy ze schowka . Składamy schowek w całość . Uwaga przy naciąganiu sprężynek - można dostać po paluchach . Sam montaż schowka i podłączenie - minuta roboty . KONIEC . To zobaczymy czy komuś chce się to poczytać a jeszcze bardziej to wykonać Szablony czekają na następnego kamikadze . Powodzenia .
22-01-2018, 19:24
Jakby ktoś się skusił, istnieje takie coś do sharana/alhambry:
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości