Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sharan 1.8t 2001 rok EPC CHECK
#1
Dzień dobry

Po zrobionej trasie ( 500 km )
W aucie zaczęło przy przyspieszaniu stukać jeśli dobrze wyczytałem fory. ( tutaj stawiam na polos prawa ) im szybciej jadę ( np 120 km/h ) tym buda bardziej się trzesie oraz w jeździe pod obciążeniem ( podjazd pod górę )stukanie sie nasila przy
Puszczeniu gazu przestaje stukać . Przy wrzuceniu na D lub R jest odczuwalny luz na pół osi
Ale jest jeszcze jeden bardziej interesujący problem , przy dynamicznym przyspieszaniu przy redukcji , biegu ( w aucie jest automat )w aucie jest stuk i szarpnięcie oraz zaswiecaja się kontrolki EPC I CHECK jednocześnie . Mrugnał na pół sekundy i auto jedzie normalnie dalej . Skrzynia w trybie manualnej skrzyni i problemu nie zauważyłem .
Wyskoczyła mi kontrolka od świateł i rzeczywisicie światła stop nie miałem , żarówkę zmieniłem autem nienejchalen niestety jeszcze wiec nie wiem czy lepiej ,
Aczkolwiek EPC GAŚNIE po przekreceniu kluczyka CHECK tak samo .

Pytania :
Czy luz na pół osi może wpłynąć na EPC I CHECK ?
Czy z takim stukoten dojadę w tempie do 100 km:h 500 km trasy do swojego mechanika czy lepiej próbować naprawić na miejscu ?



Odpowiedz




#2
Możesz też sprawdzić czy Masz dobrze dokręcony wahacz oraz czy niema luzu w kielichu gdzie dokręca się amortyzator .Tam jest guma która mogła się wyrobić-przez co poluzować nakrętka .
Odpowiedz
#3
Ogarnięte

Informacyjnie : lewy przegub wewnętrzny złapał luz duży , prawy trochę mniejsz ma luz w sumie auto i tak na podnośniku do wymiany oba .

Objawy bicie przy przyspieszaniu ustaje przy odjęciu gazu .
Odpowiedz
#4
Dzień dobry
Mam takowy problem , gdyż auto normalnie dojechało na "cpn" zatankowałem , przejechałem z 200 metrów stanąłem na światłach i auto zaczęło dosyć mocno podszarpywac . Zatrzymałem się otworzyłem drzwi żeby posłuchać ewidentne na 3 cylindrach działa ( na paliwie i na LPG tak samo ) .
Dom - Vag - wyskoczył błąd - 16684 oraz 16688 ( brak zapłonu na 4 cylindrze )
Wg mnie to cewka ?
ale może ktoś miał taki przypadek i coś innego było , a warto zasięgnąć opinii .
Odpowiedz
#5
Zamień miejscami z inną cewką, ja zmieni się cylinder na którym miałeś błąd to będziesz pewien że to cewka
Odpowiedz
#6
Nic nie zamieniaj kod 16684 to wykrycie wypadania zapłonów, a kod 16688 to wypadanie na 4 cylindrze. Moja diagnoza nowa cewka na 4 cylinder i będzie OK.
Odpowiedz




#7
Cewka rzeczywiście numer 4 padła zmieniłem jak tej odjął .
Aczkolwiek epc wraz z check czasami przy redukcji potrafią się zaświecić i silnik odetnie
Aczkolwiek tylko na lpg na benzinu tego brak , wg. Moich przemyśleń świece mogą być c jeszcze słabe , ktoś potwierdza ?
Odpowiedz




Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  AYL VR6- wywala check engine Goja8721 1 799 23-09-2021, 21:16
Ostatni post: jasiug23
  Skrzynia biegów vw sharan 1.8t automat 2001 maniuteek 1 1,839 03-01-2020, 14:52
Ostatni post: wesol
  CHECK ENGINE 2,8 benz gogo 5 2,533 04-10-2016, 12:37
Ostatni post: Patrol
  2.8 V6 2001 jaki rozrząd???? lopez931 5 4,393 13-11-2015, 00:11
Ostatni post: lopez931
  Sharan 1.8T AWC 2001 - huczenie przy przyspieszaniu yros 4 2,212 16-10-2015, 06:19
Ostatni post: wesol
  check engine mruga 2.0ATM duzysasza 2 1,464 16-09-2015, 19:55
Ostatni post: duzysasza
  Silnik VR6 2.8L 24v Galaxy 2001 do Sharana 2001r ?? sp6qkx 3 3,919 21-10-2011, 07:06
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości