Liczba postów: 18
Liczba wątków: 2
Dołączył: Feb 2017
Reputacja:
0
Witam
Ostatnio zauważyłem że jak przekrocze 2000 obrotów załącza się kontrolka ESP i auto drży Na postoju jak skręce w lewo jest ok jak w prawo auto drży. Zauważyłem że auto ucieka w prawo i mam wrażenie jakby się slizgal Jak prowadze jakby wiatr Wial. Przy sprawdzeniu pompowtryskow wyszło że dziwne ma dawkowanie mimo że nie ma żadnych charakterystycznych objawów jak na padnięte wtryski typu gasniecie falowanie itd Poprzedni właściciel powiedział mi że są wstawione wtryski ze 150 konnego seata Leona Moja Alhambra jest 115.
Pytanie Czy ten objaw może świadczyć o źle dobranych wtryskach czy to nie ma nic do rzeczy ?
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Sciagnij pokrywe i sprawdz jakie sa tam pompki. Sztuka po sztuce. Od 130-150 konnych sa inne jak w 115.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 18
Liczba wątków: 2
Dołączył: Feb 2017
Reputacja:
0
Pompowtryski sa do wymiany Pytanie czy to ma związek z ESP i drganiami Na postoju na luzie na wyłączonym silniku przy kontrolce ESP jak przekręce kierownice w lewo nic się nie dzieje jeśli w prawo auto zaczyna drżeć niczym skakać ?
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Tego to nie wiem czy do wymiany. Musisz fizycznie wiedziec co masz bo na gebe to sobie mozna. Moze sa dobre a moze kabloteka szwankuje. Tego nie wiemy. Wpierw diagnozuj a potem wymieniaj.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 18
Liczba wątków: 2
Dołączył: Feb 2017
Reputacja:
0
Pompowtryski dałem na sprawdzenie i koniec ich żywota Teraz pytanie czy to był o przyczyną ESP
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
Kto ci to sprawdzal co bylo w nich nie tak jakas karta wynikow wydatkow itd. Co ty taki tajemniczy ze trzeba cie ciagnac za jezyk. Widze ze za wszelka cene idziesz w kierunku wymiany ich. Pytanie na co wymienisz i ile za to zaplacisz. Ja ci mowie ze nowa jedna pompka to okolo 2000 zl. Wybor nalezy do ciebie.
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 18
Liczba wątków: 2
Dołączył: Feb 2017
Reputacja:
0
Mechanik wpierw komputerem potem wysłał na specjalną diagnostykę Nie jestem tajemniczy tylko próbuje się siedzieć czy to ma coś wspólnego z ESP A jeśli nie ma to co Może być przyczyną drgań Wiem ile kosztują i za nim zmienię chce wiedzieć na czym stoję bo jak dojdzie magiel to na złom ciągne.
Liczba postów: 14,561
Liczba wątków: 23
Dołączył: Apr 2011
Reputacja:
59
30-04-2017, 20:12
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-04-2017, 20:15 przez wesol.)
Problemy z nierowna praca to owszem wywalaja czasami ikonke od abs/esp. Tylko caly czss ci mowie zeby to byla trafna diagnoza. Jesli sie mechanik pomyli z pompkami to rozumiem ze bierze to na klate i kase ci odda tak? Wiesz ze przyczyna szarpan to moze byc i przerwa w kablotece pompek jak i same wypracowane gniazda pompowtryskow czyli oringi na pompkach nie maja szczelnosci. Zebys pozniej nue plakal ze jakie te naprawy drogie itd.
Sprawdzenie pompek na maszynie to troszke kosztuje i robi to w Polsce moze z piec firm pozadnie.
I jeszcze bym sprawdzil czy jakis mechs nie oklajstrowal silikonem pompy tandem bo to czesta praktyka a bardzo ladnie niszczy pompki. Kaskader juz mial tak u siebie zalatwione wlasnie pompki po robocie upg.
Grneralnie rozumiem ze mechanik sprawdzil kompresje i podal ci wyniki tak jak podal cianienie na pompie tandem?
3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Liczba postów: 18
Liczba wątków: 2
Dołączył: Feb 2017
Reputacja:
0
Na miejscu sprawdzał laptopem Stwierdził że cos jest nie tak z pompo i zapytał czy wysłać na sprawdzenie Mieszkam na Mazurach a wysyłał do Bielska białej Tam powiedzieli że dziwią sie ze auto mi na nich jeździło Raczej nie widzę żeby tu był wałek Zrezta swojego mechanika znam A pytam bo nie mam jak wjechać na kanał Nic dziwnego nie znalazł Szukał przyczyny drgań Az w końcu pompo sprawdził i powiedział jak wspomniałem na początku
Liczba postów: 1,342
Liczba wątków: 1
Dołączył: Nov 2015
Reputacja:
27
30-04-2017, 20:32
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-05-2017, 09:04 przez tolus24.)
Witam.
W grupie vag-a, przy silnikach tdi PD, generalnie jeśli bip-y w grupie 023 przekraczają granicę 120 i więcej są odbierane jako błąd i skutkują zapaleniem kontrolki esp, między innymi dlatego, że przy tak rozjechanych pompowtryskach sterownik nie jest w stanie utrzymać parametrów silnika dla zadziałania tego systemu, a poza tym to taki system informacji, tak jak np. wyświetlanie kontrolki świec żarowych przy uszkodzonym włączniku świateł stop. Jakoś nie chce mi się wierzyć aby mechanik wysłał pompowtryski do sprawdzenia, bo to kosztuje nawet około 200zł od sztuki więc tak jak kolega Wesol pisze nie wierzę, że zrobił Ci taki prezent gratis. Przypuszczam, że naczytał się różnych forum, że kontrolka esp generalnie oznacza uszkodzone pompowtryski i tym tropem poszedł, bo i tak wymiana ich nie zaszkodzi, bo generalnie przy pewnych przebiegach i tak się nadają do regeneracji. Co do trzęsienia przy skręcie kierownicą w prawo, a nie w lewo, to prawdopodobnie przekładnia kierownicza stawia w tą stronę większy upór i silnik przy nie domaganiach pompowtrysków może sobie z tym nie poradzić ale to tylko jedna możliwość. Jeżeli masz pompowwtryski o i innych numerach niż powinny być to ewidentnie trzeba je wymienić bez względu na stan, chyba że są naprawdę dobre to można zmienić tylko w sterowniku silnika charakterystykę, taniej będzie zapłacić tunerowi niż wymieniać cztery pompki. W innym przypadku wystarczy zrobić odpowiednie logi dynamiczne, sprawdzić wiązkę i wiadomo już co jest grane. Jeżeli mechanik tego nie ogrania, to niech zmieni branże.
Pozdrawiam