Ocena wątku:
Moduł zapłonu - silnik 6cyl.
16-06-2016, 21:06 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-01-2018 22:26 przez tolus24.)
Post: #1
Moduł zapłonu - silnik 6cyl.
Witam wszystkich
Przeglądałem całe forum i nie znalazłem takiej przypadłości jak moja
A mianowicie już po raz kolejny padł mi moduł zapłonowy i nie mam iskry na 6 i 1 cylindrze. Silnik AAA/AMY.
Poprzedni moduł który miałem też padł w tej samej sekcji więc raczej nie jest to przypadek.
A żeby było ciekawiej komp nie pokazuje żadnych błędów a tym bardziej wypadania czy braku zapłonu.
Proszę o pomoc albo wskazanie jakiegoś dobrego mechanika w okolicach Mińska Mazowieckiego lub Siedlec.
Reklama

18-06-2016, 10:54 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-06-2016 10:57 przez tolus24.)
Post: #2
RE: Moduł zapłonu
Witam.

Jakiej firmy były te moduły zespolone na, których padły te same sekcje i w jakim odstępie czasu/kilometrów. Zakładając, że nie jest do wina modułu, to do sprawdzenia świece i przewody do tych cylindrów, świece oczywiście pod kątem przebiegu procesu spalania w cylindrze. Trzeba pamiętać, że to warunki w komorze spalania i jakość połączenia warunkują przepływ i wartość prądu "pobraną z cewki" więc teoretycznie jest możliwe, że jeśli na tych dwóch cylindrach coś się dzieje to będzie to powodowało wymuszanie dużych prądów, które w przyśpieszonym tempie będą wykańczały wybrane sekcje cewki. Jednak częściej przyczyną takiej awarii jest sama jakość/wykonanie cewki i parametry jej pracy. Takim kultowym przykładem jest Golf III z silnikiem 1.8 gdzie cewki padają jak "muchy" i jedynie cewka Beru wytrzymuje najdłużej i jedynie nieznacznie pomaga założenie dodatkowego przewodu masowego do cewki.

Pozdrawiam
20-06-2016, 12:43
Post: #3
RE: Moduł zapłonu
Dzięki za zainteresowanie
Jak pisałem wyżej to nie padają cewki tylko moduł w VR6 są to dwa oddzielne elementy (tylko ze samych modułów nie sprzedają)
Pierwszy który umarł był Magnetu Marelli drugiego nie pamiętam a ten ostatni BERU
Świece i przewody sa wymienione jakieś 12000 km temu razem ze zmianą modułu i cewki i jak tak sięgam pamięcią to właśnie jakieś takie przebiegi te poprzednie moduły wytrzymały.
I właśnie to jest najgorsze że pada moduł bo sama cewkę to jeszcze bym przeżył :-)
20-06-2016, 16:28 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-06-2016 16:32 przez tolus24.)
Post: #4
RE: Moduł zapłonu
Witam.

Wiem, że tam jest cewka sterowana modułem, tak naprawdę to są zespolone trzy cewki podwójne sterowane modułem o jednym zasilaniu ze sterowaniem oddzielnym dla każdej cewki podwójnej i że najczęściej padają moduły, a nie cewki, bo niestety moduł jest elementem "delikatniejszym" niż cewka i że akurat w tym przypadku sam moduł nie występuje, bo się tym zajmuję na co dzień Smile. Jeżeli problem nie leży w samym procesie spalania na danych cylindrach, przez co napięcie znacząco wzrasta na danych sekcjach cewki, co następnie przekłada się na grzanie modułu w obrębie sterowania daną parą cylindrów, to sprawdzić należy, a właściwie od tego powinno się zacząć, samo zasilanie cewki (jakie jest i czy nie skacze) między pinami 1-(masa) a 5-(+12V), piny środkowe 2,3,4 to sygnał/wzbudzenie dla poszczególnych par i jest to sterowanie masą ze sterownika silnika i najlepiej sprawdzić ten sygnał i porównać na oscyloskopie, bo miernikiem diodowym to tylko sprawdzi się czy się sygnał pojawia ale już nie jego wartość. Pin2 cewki to pin8 ECU, pin3 cewki to pin 60 ECU, pin4 cewki to pin 52 ECU. Generalnie temat ciężki, cewki zespolone czasami tak mają, że przepalają się zawsze "w tym samym miejscu", a i często jest tak, że na żadnym zamienniku silniki nie chcą chodzić, tylko oryginał. Możesz jeszcze spróbować wstawić cewkę używaną ale oryginalną, najlepiej od auta co gazu nie widziało i miało mały przelot. Wiem z rozmów z innymi mechanikami, zajmującymi się różnymi markami, że często mają problemy z cewkami w zamienniku i zazwyczaj wstawiają używkę w oryginale i problem mija ale na ile to prawda to nie wiem.

Pozdrawiam
21-06-2016, 07:42
Post: #5
RE: Moduł zapłonu
Witam
Napięcia sprawdzałem już wcześniej
Sygnał na sterujących sprawdzałem starą UM-ką i wyglądał że jest taki sam (oscyloskopu niestety nie posiadam)
Czyli tak naprawdę pozostaje mi na ta chwilę zakup używki i modlić się aby było dobrze
Chyba że jeszcze gdzieś oscyloskop znajdę

Dzięki za pomoc




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Moduł zapłonu/cewka - silnik 4cyl. iv7 23 6,269 12-05-2021 14:02
Ostatni post: grzeczny_52
  ATM - drgania, wypadanie zapłonu, pobór oleju misiek5 3 1,986 02-04-2020 10:18
Ostatni post: kristof370
  Sharan 2.0 115KM 8V oznaczenie ATM jaki silnik wstawić krystian503394 11 16,304 04-01-2019 00:20
Ostatni post: prezesdjserwis
  Silnik 2.0B nie odpala/problemy z odpaleniem/gaśnie corrado_m8 77 25,617 17-09-2018 18:01
Ostatni post: tolus24
  Silnik 2.8 nierówna praca/wolne obroty/trzęsienie/gaśnięcie amstaffan 62 23,645 29-01-2018 23:07
Ostatni post: Dima76pl
  Wypadanie zapłonu 2.8 v6 maciekkaz 44 22,662 05-11-2017 09:42
Ostatni post: skimir
  silnik AMY Jaski82 0 963 04-05-2017 20:26
Ostatni post: Jaski82
  Jaki silnik zamiast 2,0 ATM ? markiz323 4 2,809 18-02-2017 01:29
Ostatni post: PabloLG
  Jak docierać silnik 2.0 ady lupek83 3 1,320 08-12-2016 07:23
Ostatni post: wesol
  Sharan silnik ATM robercikprzymorze 8 3,995 18-01-2016 23:02
Ostatni post: robercikprzymorze

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name