Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
Całkowite usunięcie EGR czyli operacja raka w czystej postaci. - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (/forumdisplay.php?fid=13)
+---- Dział: Silnik Benzynowy (/forumdisplay.php?fid=64)
+---- Wątek: Całkowite usunięcie EGR czyli operacja raka w czystej postaci. (/showthread.php?tid=8786)

Strony: 1 2 3


Całkowite usunięcie EGR czyli operacja raka w czystej postaci. - bobi1983 - 30-12-2015 00:25

Witam.
EGR mam wyprogramowany w ECU ale fizycznie cały czas tam siedzi. Zauważyłem dziwne objawy a mianowicie:
po wciśnięciu pedału przepustnicy do spodu i osiągnięciu 2800rpm zaświeca się kontrolka EPC i automatycznie wyłącza się ESP. Po przekroczeniu 4000rpm kontrolka EPC gaśnie ale ESP już się nie włącza i nie można go włączyć przyciskiem. Dopiero ponowny rozruch przywraca wszystko do normy. Czytając inne fora znalazłem podobne objawy związane z EGRem i dlatego chcę przeprowadzić operację całkowitego usunięcia tego RAKA i zaszycia wszystkich ran jakie zostaną po nim. Nie mam ochoty patrzeć jak rozprzestrzenia się on w moim samochodzie na inne podzespoły. Jak mam wykonać taką operację? Co zaślepić a co wywalić lub uciąć.


RE: Całkowite usunięcie EGR czyli operacja raka w czystej postaci. - ULTRA - 30-12-2015 00:42

Pytaj wesola, on gdzieś wrzucał tutaj na forum jak całkowicie wywalił EGR.


RE: Całkowite usunięcie EGR czyli operacja raka w czystej postaci. - wesol - 30-12-2015 10:59

Ja wywalalem w tdi. Generlanie to tylko zabieg byl kosmetyczny bo wiadomo ze tym UFO leci oliwa i syfi wkoło. Tak czy siak mialem egr wyeliminowany.
Jezeli jest egr wylogowany z softu to usuwanie fizyczne nic nie zmieni nawet w 1% pod warunkiem ze jest ustawiony w pozycji zamknietej. Ja mam usuniety caly uklad ani chlodniczki ani rurek od recyrkulacji, nawet na kolektorze wydechowym mam te przylacze uciete i zaspawane. Chlodnicze wywalilem to sie zrobilo troche wiecej miejsca od sciany grodziowej a ze turbo mam dzielone z kolektorem to wszelkie majstrowania robie w tempie ekspresowym. Wyjecie turbo to 15 minut roboty. Nawet ostanio wymienialem uszczleke pod kolektorem dolotowym to robota przyjemna bo tez ze 30 minut i wymienione a w oryginale to musisz sie sporo umordowac.


RE: Całkowite usunięcie EGR czyli operacja raka w czystej postaci. - bobi1983 - 30-12-2015 22:43

Witam Cię GURU Wesol. Miałem nadzieję, że się wypowiesz w tej kwestii. U mnie w benzynie nie mam chłodnicy spalin, i tu EGR wprowadza spaliny ponownie do cylindrów aby rozbić ciężkie związki na bardziej przyjazne środowisku (cz coś takiego). W każdym razie bardziej chodzi mi o kwestię techniczną. Czy mółbyś zajrzeć do ETKI i zobaczyć mój EGR i odpowiedzieć mi na kilka pytań? Czy tą cienką rurkę całkowicie usunąć i zaślepić ją przy końcu czy jednak zostawić. W jaki sposób ja skutecznie zaślepić. Co zrobić z tym zaworem powietrza wtórnego przymocowanym do EGRa. Rozumie, że rurkę prowadzącą do kolektora dolotowego a dokładniej do modułu przepustnicy usunąć całkowicie. Jakiej blachy użyć do zaślepienia tych dziur, żeby nie było nieszczelności? To chyba wszystkie pytania. Jeśli pominąłem jakieś znaczące pytanie to również proszę o odpowiedź na nie. Z góry dziękuję.


RE: Całkowite usunięcie EGR czyli operacja raka w czystej postaci. - picia78 - 11-03-2016 14:47

Witam. I jako ze jestem tu nowy, bardzo chciałbym się serdecznie ze wszystkimi przywitać.
Ja również przyłączam się do pytania o zawór EGR.
Też chciałbym ten twór razem z zaworem kombinowanym usunąć, choć wiele jest opisów w necie to żaden nie pasuje z rzeczywistością silnika AWC
Z EGR sterowanie wychodzi bezpośrednio węzykiem podciśnieniowym na trójnik przewodu do serwa hamulców. Z komizaaworu nie idzie zaden podciśnieniowy przewód, nie stwierdzam też istnienia zawrów N249 i n112. Natomiast z EGR idzie sztywna rurka do kolektora dolotowego.
To rozumieć to mam tak , że wystarczy zaślepić otwór w bloku , otwór w kolektorze zaślepić jeden wężyk podciśnienia i już po sprawie , a co z ECU ? czy opornik ( jakiej wartości ) załatwi sprawę? czy w jakiś sposób nie zobaczy on ze spaliny się nie wracają do dolotu co z tą kwestią ?


RE: Całkowite usunięcie EGR czyli operacja raka w czystej postaci. - picia78 - 12-03-2016 19:51

No i co naprawdę nikt nic nie pomoże ?


RE: Całkowite usunięcie EGR czyli operacja raka w czystej postaci. - maciek-basia - 13-03-2016 10:39

nie przeprowadzałem takich modów ale moze ci to pomoze


RE: Całkowite usunięcie EGR czyli operacja raka w czystej postaci. - wesol - 13-03-2016 11:09

tu chodzi oto czy zaslepienie wlotu spalin nie spowoduje ze bedzi eblad odnotowywany. Jesli nie bedzie to wystarczy tylko zamiast tej uszczleki zapodac w takim smaym ksztalcie pełną blaszke i po temacie. Generalnie nawet jesli wywali blad to sie robi tak ze sie robi jedna lub dwie male diurki okolo 4-5 mm co juz w duzym stopniu zmniejszy przeplyw spalin.


RE: Całkowite usunięcie EGR czyli operacja raka w czystej postaci. - tolus24 - 13-03-2016 11:40

Witam.

Nie znalazłeś opisu do AWC, bo jeśli chodzi o zawór EGR sterowany elektrycznie, to żeby go zastąpić potrzebny jest emulator, tak jak w przypadku czujnika poziomu/temperatury oleju, bo wysyła on "zmienne sygnały", a nie stałe i opornik tu nie pomoże. Oczywiście można też pojechać do tunera i wykodować. Zaślepić "dziury" to każdy potrafi ale oszukać elektronikę już nie. Wiem, że do silników Opla z EGR-ami sterowanymi elektrycznie można już nabyć gotowe emulatory np. na Allegro ale czy do grupy VAG-a to nie wiem.

Pozdrawiam


RE: Całkowite usunięcie EGR czyli operacja raka w czystej postaci. - wesol - 13-03-2016 13:19

Tak są do Opla bo sam takowe kiedyś robiłem. Pewnie podobnie jest w vagu z tym. Poprostu potencjometr jest i zależnie od wysterowania pokazuje jakby położenie stopień otwarcia. Robi się też podpinajac pod przepływomierz lub map sensor.