Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
Całkowite usunięcie EGR czyli operacja raka w czystej postaci.
|
30-12-2015, 00:25
Post: #1
|
|||
|
|||
Całkowite usunięcie EGR czyli operacja raka w czystej postaci.
Witam.
EGR mam wyprogramowany w ECU ale fizycznie cały czas tam siedzi. Zauważyłem dziwne objawy a mianowicie: po wciśnięciu pedału przepustnicy do spodu i osiągnięciu 2800rpm zaświeca się kontrolka EPC i automatycznie wyłącza się ESP. Po przekroczeniu 4000rpm kontrolka EPC gaśnie ale ESP już się nie włącza i nie można go włączyć przyciskiem. Dopiero ponowny rozruch przywraca wszystko do normy. Czytając inne fora znalazłem podobne objawy związane z EGRem i dlatego chcę przeprowadzić operację całkowitego usunięcia tego RAKA i zaszycia wszystkich ran jakie zostaną po nim. Nie mam ochoty patrzeć jak rozprzestrzenia się on w moim samochodzie na inne podzespoły. Jak mam wykonać taką operację? Co zaślepić a co wywalić lub uciąć. |
|||
Reklama
|
|||
|
30-12-2015, 00:42
Post: #2
|
|||
|
|||
RE: Całkowite usunięcie EGR czyli operacja raka w czystej postaci.
Pytaj wesola, on gdzieś wrzucał tutaj na forum jak całkowicie wywalił EGR.
|
|||
30-12-2015, 10:59
Post: #3
|
|||
|
|||
RE: Całkowite usunięcie EGR czyli operacja raka w czystej postaci.
Ja wywalalem w tdi. Generlanie to tylko zabieg byl kosmetyczny bo wiadomo ze tym UFO leci oliwa i syfi wkoło. Tak czy siak mialem egr wyeliminowany.
Jezeli jest egr wylogowany z softu to usuwanie fizyczne nic nie zmieni nawet w 1% pod warunkiem ze jest ustawiony w pozycji zamknietej. Ja mam usuniety caly uklad ani chlodniczki ani rurek od recyrkulacji, nawet na kolektorze wydechowym mam te przylacze uciete i zaspawane. Chlodnicze wywalilem to sie zrobilo troche wiecej miejsca od sciany grodziowej a ze turbo mam dzielone z kolektorem to wszelkie majstrowania robie w tempie ekspresowym. Wyjecie turbo to 15 minut roboty. Nawet ostanio wymienialem uszczleke pod kolektorem dolotowym to robota przyjemna bo tez ze 30 minut i wymienione a w oryginale to musisz sie sporo umordowac. |
|||
30-12-2015, 22:43
Post: #4
|
|||
|
|||
RE: Całkowite usunięcie EGR czyli operacja raka w czystej postaci.
Witam Cię GURU Wesol. Miałem nadzieję, że się wypowiesz w tej kwestii. U mnie w benzynie nie mam chłodnicy spalin, i tu EGR wprowadza spaliny ponownie do cylindrów aby rozbić ciężkie związki na bardziej przyjazne środowisku (cz coś takiego). W każdym razie bardziej chodzi mi o kwestię techniczną. Czy mółbyś zajrzeć do ETKI i zobaczyć mój EGR i odpowiedzieć mi na kilka pytań? Czy tą cienką rurkę całkowicie usunąć i zaślepić ją przy końcu czy jednak zostawić. W jaki sposób ja skutecznie zaślepić. Co zrobić z tym zaworem powietrza wtórnego przymocowanym do EGRa. Rozumie, że rurkę prowadzącą do kolektora dolotowego a dokładniej do modułu przepustnicy usunąć całkowicie. Jakiej blachy użyć do zaślepienia tych dziur, żeby nie było nieszczelności? To chyba wszystkie pytania. Jeśli pominąłem jakieś znaczące pytanie to również proszę o odpowiedź na nie. Z góry dziękuję.
|
|||
11-03-2016, 14:47
Post: #5
|
|||
|
|||
RE: Całkowite usunięcie EGR czyli operacja raka w czystej postaci.
Witam. I jako ze jestem tu nowy, bardzo chciałbym się serdecznie ze wszystkimi przywitać.
Ja również przyłączam się do pytania o zawór EGR. Też chciałbym ten twór razem z zaworem kombinowanym usunąć, choć wiele jest opisów w necie to żaden nie pasuje z rzeczywistością silnika AWC Z EGR sterowanie wychodzi bezpośrednio węzykiem podciśnieniowym na trójnik przewodu do serwa hamulców. Z komizaaworu nie idzie zaden podciśnieniowy przewód, nie stwierdzam też istnienia zawrów N249 i n112. Natomiast z EGR idzie sztywna rurka do kolektora dolotowego. To rozumieć to mam tak , że wystarczy zaślepić otwór w bloku , otwór w kolektorze zaślepić jeden wężyk podciśnienia i już po sprawie , a co z ECU ? czy opornik ( jakiej wartości ) załatwi sprawę? czy w jakiś sposób nie zobaczy on ze spaliny się nie wracają do dolotu co z tą kwestią ? |
|||
12-03-2016, 19:51
Post: #6
|
|||
|
|||
RE: Całkowite usunięcie EGR czyli operacja raka w czystej postaci.
No i co naprawdę nikt nic nie pomoże ?
|
|||
13-03-2016, 10:39
Post: #7
|
|||
|
|||
RE: Całkowite usunięcie EGR czyli operacja raka w czystej postaci.
nie przeprowadzałem takich modów ale moze ci to pomoze
|
|||
13-03-2016, 11:09
Post: #8
|
|||
|
|||
RE: Całkowite usunięcie EGR czyli operacja raka w czystej postaci.
tu chodzi oto czy zaslepienie wlotu spalin nie spowoduje ze bedzi eblad odnotowywany. Jesli nie bedzie to wystarczy tylko zamiast tej uszczleki zapodac w takim smaym ksztalcie pełną blaszke i po temacie. Generalnie nawet jesli wywali blad to sie robi tak ze sie robi jedna lub dwie male diurki okolo 4-5 mm co juz w duzym stopniu zmniejszy przeplyw spalin.
|
|||
13-03-2016, 11:40
Post: #9
|
|||
|
|||
RE: Całkowite usunięcie EGR czyli operacja raka w czystej postaci.
Witam.
Nie znalazłeś opisu do AWC, bo jeśli chodzi o zawór EGR sterowany elektrycznie, to żeby go zastąpić potrzebny jest emulator, tak jak w przypadku czujnika poziomu/temperatury oleju, bo wysyła on "zmienne sygnały", a nie stałe i opornik tu nie pomoże. Oczywiście można też pojechać do tunera i wykodować. Zaślepić "dziury" to każdy potrafi ale oszukać elektronikę już nie. Wiem, że do silników Opla z EGR-ami sterowanymi elektrycznie można już nabyć gotowe emulatory np. na Allegro ale czy do grupy VAG-a to nie wiem. Pozdrawiam |
|||
|
13-03-2016, 13:19
Post: #10
|
|||
|
|||
RE: Całkowite usunięcie EGR czyli operacja raka w czystej postaci.
Tak są do Opla bo sam takowe kiedyś robiłem. Pewnie podobnie jest w vagu z tym. Poprostu potencjometr jest i zależnie od wysterowania pokazuje jakby położenie stopień otwarcia. Robi się też podpinajac pod przepływomierz lub map sensor.
|
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Koszmar każdego czyli auto staneło na drodze. | kissu | 11 | 2,928 |
12-09-2020 20:41 Ostatni post: gustafson13 |