Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
Bezpieczne auto pod przyczepę 1,3 tony - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Dział: Kupujemy Samochód (/forumdisplay.php?fid=85)
+--- Wątek: Bezpieczne auto pod przyczepę 1,3 tony (/showthread.php?tid=7457)

Strony: 1 2 3 4 5 6


Bezpieczne auto pod przyczepę 1,3 tony - Józek - 04-02-2015 13:02

Witka,
To mój pierwszy post na forum, więc dzień dobry wszystkim miłośnikom dużych aut Smile

Podobnych tematów jest kilka pewnie ale nie do końca takich jak mój Smile

Potrzebuję auta gabarytów Sharana obecnie mam stare Espace III 2.0 8V.
Auto spełnia moje oczekiwania w 90%. Ale te 10% decyduje o tym że muszę go sprzedać. Plusy to bezawaryjność, przestronność, tanie części, prosta konstrukcja. Niestety - jest za słaby do ciągnięcia przyczepy do Chorwacji. Dodam że jest to jazda w górach.

Ciągle myślę o Sharanie/Alhambrze/Galaxy. Pogodziłem się już z prawkiem E oraz viatolem - chociaż NIKT nie potrafi powiedzieć jaki jest koszt pojechania z takim czymś z Wawy na Mazury lub z Wawy do Gdańska.

Zastanawiam się nad TDI 116KM lub 2.8.
Sądzę że 4x4 to przydatna opcja przy wyciąganiu łodzi z przyczepą z wody.
Kompletnie nie znam się na automatach VAG.

Benzynę bym od raza zagazował i domyślam się że z przyczepą spali 20litrów LPG na 100 jadąc do Cro.

Nie wiem jak diesel się poci z przyczepą? Czy też spala 50% więcej? Mówi sie że "diesel nie czuje obciążenia" - NIGDY nie miałem diesla.

Na co dzień też bym wolał spalanie mniejsze bo sporo jeżdżę.

Czy szanowni koledzy pomogą w doborze?
Pozdrawiam serdecznie!


RE: Bezpieczne auto pod przyczepę 1,3 tony - Józek - 04-02-2015 14:50

Może jeszcze dodam że chętnie bym wydał bliżej 20tys zł niż bliżej 30tys zł Big Grin


RE: Bezpieczne auto pod przyczepę 1,3 tony - szparag86 - 04-02-2015 16:08

Witaj kolego ja jeżdżę z lawetą dmc 2000kg,
auto jest stabilne wygodne, jak trzeba to na "autobahnie" pojedzie przez 300km 140km/h Smile
co do opłat to jadąć z Wrześni do Warszawy ( i z powrotem) autostradą zżera z konta ok 150zł
jadąc starą trasą do Łodzi i z powrotem wystarczy chyba ok. 26zł
tak, że temat do strawienia
aha no i ja mam galaxy mk1 afn 110KM, każdy laweciarz powie Tobie, że to najlepsza konfiguracja,
spalanie 9-11 litrów zależnie od stylu
aczkowiek powiem szczerze że te 110km to... po prostu czasami chciało by się więcej, ale z przyczepa się nie powinnoBig Grin

czasami zastanawiam się nad zmianą na omegę kombi FL 2.6 v6 + lpg, lub bmw 5er kombi 3.0d, ale to tak raczej teoretycznie Smile w razie pytań wal śmiało


RE: Bezpieczne auto pod przyczepę 1,3 tony - wesol - 04-02-2015 16:41

Kuzyn mial sharana przedlifta tez z AFNem i wozil alweta auta. Zmienil na poliftowa ale z AUY i mowil ze ten starsy to idealny koń do targania aut na lawecie. Choc ja uwazam ze faktycznie moznaby wymienic turbo i wtryski zrobic ze 170 koni i wtedy smigac takim autem z ładunkiem bezstresowo.


RE: Bezpieczne auto pod przyczepę 1,3 tony - szparag86 - 04-02-2015 19:05

90% SGA pod lawetą to przed lifty 110km,
90 nie daje rady, a po lifty to już chyba za delikatne są,
a jeszcze pytałeś o różnicę w spalaniu na pusto, a z ładunkiem o u mnie rekord w trasie bez przyczepy to 7,6l natomiast normalne średnie to 8-9 a z lawetą 9-11 zależnie jak mi się śpieszy, więc drastycznych różnic nie ma


wspominałeś o 4x4, ja bym odpuścił, niewygodny, trzęsie, czuć każda koleinę, no i żre jak smok miałem terrano 2.7 tdi to z ładunkiem ładowało 15 litrów, fakt że uciąg miało jak cholera, mozna na luzie zapiąć lawete na 2 auta, no i serwisowanie drogie jak cholera
z drugiej stronu kumpel juz 9 lat tłucze fronterę 2.2 16V z gazem i większych awarii nie miał a spalanie na poziomie 13 l lpg w trasie z przyczepa jest osiągalne w tym aucie
espace kiedyś miałem 2.0 to grzało się jak cholera no i fakt faktem, ze diesl mniej czuje ciężar, ma inny moment i wszystko w temacie, nie musisz go kręcić tak wysoko jak Pb


RE: Bezpieczne auto pod przyczepę 1,3 tony - wesol - 04-02-2015 19:18

Tak w polifcie zrobic poloski na jakies mocniejsze, podpore zregenerowac na mocniejszą, sprzeglo dac na jednoimas i mozna targac i lawety. Tak to bedzie sie krzaczyć. Spalanie PDków zawsze bylo wieksze jak VP. Tyle ze PD ma potencjal wiekszy. Zrobienie PD na grubo ponad 200 koni to nie problem a VP tez mozna czemu nie ale wiekszy naklad i wiecej problemów. Ale tak jak pisalem 110 zrobic na 160-170 koni to nie jest wielka wydumka. Wtryski 216 za okolo 1000 zl plus turbo ASZ za okolo 600 zl i program by to wystroić i mamy tą moc bez problemu. Tylko trzeb aby jeszcze do pelni szczescia jednomas wstawic bo dwumas to dlugo nie podziałałby. Co do francuzów to sie nei wypowiem bo nie mialem zbytnio z tym stycznosci.


RE: Bezpieczne auto pod przyczepę 1,3 tony - Sigma_74 - 04-02-2015 21:44

ja adelajda ciagałem lawety w 2.8 V6 aftoamt i 16- 18 litrów piła lpg.

teraz mam 4x4 manuala, ale nie mam haka ;( to ci nie powiem.


ps.
do wakacji chyba swojego będę sprzedawał ,ale cena będzie bliżej 30 niż 20 tysięcy.


RE: Bezpieczne auto pod przyczepę 1,3 tony - Józek - 05-02-2015 09:24

Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Rozkodowałem sobie te silniki bo na razie AFN czy AUY mi nic nie mówiło Tongue Co do modelu to wchodzi w grę tylko polift a i tak żona wyraża zdecydowane niezadowolenie że chcę [...] Big Grin

Szczerze mówiąc dziwi mnie słaba opinia o 4 motion. Miałem kiedyś passata B5 VR5 2.3 Syncro i byłem bardzo zadowolony.

4motion byłoby wskazane przy jeździe przyczepą poza asfaltem. Ciekawe czy auto będzie palił w normalnej jeździe z pustym hakiem z litr więcej?

Nie dodałem że moje dywagacje między benzyną o dieslem są głównie z powodu przyczepy - to jest główna wytyczna. Prędkość maks czy przyspieszenie to sprawa trzeciorzędna, bez przyczepy w trasę jadę maks 5 razy w roku a przy tych radarach co krok...

Dwumas - czy można tam włożyć jakiś zestaw Valeo, który się sprawdza czy po prostu pasuje od wersji bez dwumasu? Domyślam się że przy okazji trzeba zmienić sprzęgło.


RE: Bezpieczne auto pod przyczepę 1,3 tony - wesol - 05-02-2015 12:19

w poliftach był dwumas w tdi ale jest jednomas valeo.passat miał torsena a nie haldexaa czy synchro. Tu masz haldexa.


RE: Bezpieczne auto pod przyczepę 1,3 tony - Józek - 05-02-2015 12:53

Haldex lepszy/gorszy? A passat B6 ma torsen?