TDI - niebieski dymek przy odpalaniu/po dłuższym psotoju itp. - Wersja do druku +- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum) +-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6) +--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (/forumdisplay.php?fid=13) +---- Dział: Silnik Diesela (/forumdisplay.php?fid=63) +---- Wątek: TDI - niebieski dymek przy odpalaniu/po dłuższym psotoju itp. (/showthread.php?tid=5011) |
silnik ASZ Kopci na niebiesko z pompkami AUY - sgaVAN - 27-03-2013 12:50 koledzy po wymianie silnika z AUY na ASZ z pompkami z AUY, kopci na niebiesko !! Moc ok ale przy przyspieszaniu podaje niebieską chmurę, no i spalanie pokazuje wysokie, przy spokojnej jeździe około 9l/100km. Co to może być ?? RE: Jakiego diesla wybrać/ róznice między silnikami? - rafalk74 - 27-03-2013 13:40 uszczelniacze na pompkach dobrze zalozone ? bo wyglada to ze cos oliwy spala. Stad niebieska chmurka. A powiedz jeszcze czy tylko na zimnym czy na rozgrzanym tez. RE: Jakiego diesla wybrać/ róznice między silnikami? - sgaVAN - 27-03-2013 21:17 kopci tylko jak jest zimny , na rozgrzanym już nie. Uszczelniacze były zakładane nowe ale ze 3x wyciągałem już te pompki. RE: silnik ASZ Kopci na niebiesko z pompkami AUY - daneczek76 - 28-03-2013 10:30 sgaVAN proszę ładnie nie zakładaj tematów gdzie popadnie, oddzielam i zakładam nowy temat. RE: silnik ASZ Kopci na niebiesko z pompkami AUY - maryoushek - 28-03-2013 13:34 jak się pompki wymienia nie trzeba programu w ecu robić - wydaje mi się że będą inne mapki ? RE: silnik ASZ Kopci na niebiesko z pompkami AUY - wesol - 28-03-2013 18:29 pompki ma od AUY, ecm od AUY. Tylko slupek jest od ASZ/ARL co kompletnie nie ma tu znaczenia. Niczym sie nie roznia poza innym skladem chemicznym stali uzytej do jego zrobienia co skutkuje wieksza wytrzymaloscia na przeciazenia. Slupek od ASZ/ARL wytrzyma pod 400 koni a moze i wiecej a slupek od AUY/AJM i pokrewnych w okolice 300-350 koni. Problem lezy gdzies w rozrzadzie, ustawieniu walka rozrządu itp. RE: silnik ASZ Kopci na niebiesko z pompkami AUY - rafalk74 - 28-03-2013 18:33 Wesol: a walek rozrzadu od ASZ ma te same krzywki do pompek co AUY? RE: silnik ASZ Kopci na niebiesko z pompkami AUY - wesol - 28-03-2013 19:36 tak. Juz pisalem ze to sa te same silniki. Nie ma miedz nimi roznicy. Doszukujecie sie niewaidomo czego. Moc sie bierze z podlania paliwem i podpompowania powietrza wiec reszta tu nie ma nic do tego. W dieslu nie ma czegos takiego jak w benzynowcach ze sie daje ostre walki. Tu krzywka dusi i tak na zawór tak dlugo ze prawie sie zawory spotykaja z tlokiem. Wazne jest bardzo zgranie walu korbowego z walkiem rozrzadu. W benzynie mozna nawet przestawic o jedne zabek i mozes znie poczuc zbytnio roznicy. W dieslu przestawienie nawet o ćwierc zeba powoduje duza roznice. Jedne zabek to juz masakra. Pamietaj ze na kole od walka rozrzadu masz fasolki i nalezy rozrzad skladac zgodnie ze sztuka. Nie robisz tego jak potrzeba to potem moga byc takie oto skutki. Nie wiem co u ciebie i jak było robione wiec mozemy jedynie gdybac. Dla mie to ty i tak jest za duzo mowione ze silnik ASZ. TO nie jest ASZ bo asz ma inne pompki inne turbo, inne mapy w ECM. A reszta ta sama. Zalozenie słupka nawet od BPX; nie ma tu kompletnie znaczenia tak samo mozna zalozyc słupek od ATD i tez ma chodzić. RE: silnik ASZ Kopci na niebiesko z pompkami AUY - raventes - 28-03-2013 21:08 wesol skłaniasz się ku złemu ustawieniu rozrządu, ale czy gdyby problem był z rozrządem to nie występowałby cały czas, a nie tylko do chwili nagrzania silnika? Poza tym czy wtedy auto nie miałoby "" ograniczonej "" mocy? sgaVAN ile Twoje auto gubi oliwy na tysiąc km? RE: silnik ASZ Kopci na niebiesko z pompkami AUY - wesol - 28-03-2013 22:17 Zalezy w ktora strone moze byc przestawiony i ile. Nie wiemy tez czy pompki tez byly wmontowane i ustawione wg procedury. Mamay ze tak powiem niewiele informacji jak to bylo wszystko przekladane i robione. |